HOBBYÅRET 2023 – Hva skal du gjøre?

Reklame | Rito Hobby

 

Me er kun noen få timer unna et nytt HOBBYår, da braker det løs, men med hva?? Har du noen planer for hva du skal fylle det nye året med? Eg blir som oftes som en ballong med utgått luft som bare ligger der helt flat…! Man starter gjerne med helt blanke ark og da har det lett for å bli litt surr i starten før man enten plukker opp tråden fra tidligere eller starter med noe helt nytt, eller annet. Eg har heldigvis noen planer klar så eg skal ikkje surre rundt som ei hodeløs høns de første ukene, neida, eg er godt i gang med elementer til en større plan –
Som regel alltid en plan!

Vettu? Tror det eller ei, men om 2 mnd er det hele 3 år siden eg postet mitt aller første PERLE INNLEGG!?!? Tenkt det du? Rett før Covid kom å slo beina av under oss fikk eg huset fyllt med perler, bedre timing finnes ikkje! Siden da har det vært som en lek i min hobbyboble! Satser på at perleeventyret fortsette gjennom hele 2023!

 

 

Det er selvfølgelig RITO HOBBY som sørger for at eg har det eg trenger
av både perler og brett. Veldig takknemlig for det

 

 

 

 

Eg vet at veldig mange, overraskende mange faktisk, av dere Strikkefølgere har havnet på perlekjøret de siste årene og det er er sååå gøy! Tenkte eg skulle gi dere en liten veiledning, ja i tilfellet det trengs 🙂

På bildet over ser du nøyaktig den samme figuren er perlet, den ene er i Hama Midi og den minste i Hama Mini. Den største er 4 ganger så stor ca, men begge to er perlet med nøyaktig like mange perler. Noen ting blir bare extra søte når de blir små. Har en tanke omå fylle murveggen ute med Ildfluer til sommeren ♥ Ang stryking: Det er faktisk enklere å stryke miniperler, svak varme anbefales hvis ikkje smeltere perlene fullstendig. Klipp opp bakepapir som ikkje er for store, stryk papiret godt først. Dette hjelper på at perlene ikkje blir statiske. Siste gode råd er: Har du først lagt bakepapiret over perlefiguren: IKKJE LØFT DET OPP IGJEN før du har strøket ferdig.

Eg perlet med Hama Midi i 2 år faktisk før eg måtte gi etter og ta i mot et lass av Hama Mini! For et fantastisk KAOS! Eg har perlet mye i Mini, det er tidkrevende og du trenger pinsett + at det kan være greit å holde pusten. Hvis du tar turen innom Kategorier (Helt øverst på siden her) skli ned til “HAMA PERLE HOBBY” så finner du alt 🙂 Ps: Mange fristelser *ler*

 

 

 

 

Akkurat nå er det Hama Midi som briljerer her på Hobbyrommet og eg holder meg under havet med noen fantastiske figurer designet av Anja Takacs. Du finner nesten alle bøkenes hennes hos Rito Hobby
Vil tro den nyeste er rett rundt hjørnet!

Kommer garantert til å fylle veggene her inne på Hobbyrommet, men det er bare for ei stund for eg har en plan med disse figurene! Eg vet hva eg kunne tenkt meg, men eg må sjekke litt først om det er mulig. Hvem vet? Kanskje du får bli med på en avstemming eller noe? Får sjå!

 

 

 

 

Noe eg har lært er extra gøy er å legge litt glitter på figurene, her er det en hale til tørk før overskuddet skal dunkes av 🙂 Mange muligheter for å gi figurene dine det lille extra. Anbefale en “dusj” med hobbylakk når alt er tørt.

 

 

 

 

Glitter finne du masse av hos Rito!

 

Hvis du driver med en helt annen hobby enn perler kan eg anbefale deg en kjapp tur innom Rito likevel, for hekkan der er det bra masse nyttårstilbud ass! Masse strikkerelatert og ikkje minst en haug av GARN! Go Crazy liksom!

 

Eg har jo allerede gått banans og har t.o.m fått beskjed at
over 600 Julekuler er på vei i posten….! Say NOoo more….sukk!

 

 

 

 

Som nevnt måtte eg jo ut en liten tur i dag siden en kjøttdeig var påkrevd. Svingte samtidig innom en tur hos MesterGrønn, plukket med meg 30 fantastisk flotte hvite rose som fikk litt nyttårspynt på seg. Sendte rosene med han Dib på vei ut til søsteren som inviterte på nyttårsmiddag

Nå har me spist og Meza er alltid godt, venter på at rakettene skal bli ferdig sånn at eg kan legge meg.
Milo (<—Katta!) ligger for det meste under sofaen stakkars. Sier til han hele tiden at det ikkje er farlig, til lite nytte.

 

 

 

HA EN FORTSATT
FIN KWELL

 

 

 

Nyttårsklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

4 kommentarer
    1. Jeg vet ikke helt hvilken hobby jeg kommer til å prioritere. Er litt små lei av strikking, så det blir vel å finne frem noen broderier eller perler, tråd og mønstre til grønlandsk perlebroderi.. noe som en kan “tømme hodet” med blir det nok. Ønsker deg og dine et godt nytt år.

    2. Ønskjer deg av hjertet eit Riktig Godt Nytt År, kjære Vibbedille med familie!
      Stor god klem!

    3. Godt nytt år !!!!!!
      Forbausende (eller kanskje ikke) lite fyrverkeri i år. Og det er helt greit.
      Hva jeg skal starte på nå er ikke godt å si. Ligger en bunad som skal broderes, men har ikke lyst. Har ligget pent og rolig på syrommet over et år nå, så nå er det bare et år igjen til den skal være ferdig. Så ingen utsettelse lenger. Og så er det helt tomt for selbuvotter. Planen var å strikke opp en del i 2022, men ble stadig utsatt. Straffer seg nå.
      Ender vel opp med sokker på pinene. Er jo så avslappende å strikke. Grei størrelse på arbeidet også.
      Men en ting er (nesten) sikkert. Blir ikke perling på meg. Gripeevnen i fingrene tillater ikke det.
      Klem fra Liv

    4. Godt nyttår!!! Og du jeg er utrolig spent på hva du skal bruke de 600 julekulene til.
      Kreativiteten din er smittende, og du har fått meg til å prøve meg på perling og å strikke (et halvt) temperaturteppe.
      Gleder meg til å følge din boblende kreativitet i 2023.

Siste innlegg