Hvilken Julepysj liker du best??

 

Altså….Julepysj er absolutt et tema for debatt! Er du en av oss, eller svinser du rundt i “vanlige” klær hele dagen, skifter til den god gamle “filla” før du slenger deg under dyna? Me andre tar på oss Julepysjen når me står opp, steller oss og er klar for dagen 🙂 Nå kan eg jo bare snakke for meg selv og eg går ikkje på jobb, men da eg gikk på jobb var det å skifte når eg kom hjem, på med julepysjen. (Ellers i året var det på med andre morsomme pysjer)

Julen 2001 var eg gravid med Dib, den julen bestemte me oss for “At neste år feirer me alene”,og i pysj! Sånn ble det og sånn er det fortsatt. Nå er me 5 da som feirer jul sammen siden Amira nå er gift. Eirik har skjønt kleskoden og stiller i pysj. Eg har hjulpet han i gang med julepysjsamlingen så han får også julepysj i kalenderen.

Men hvem har egentlig de beste julepysjene, eller pysjene forøvrig? I mange år var Sparkjøp en stor vinner når det kom til skikkelig gode og morsomme flanellpysjer…Det begynner å bli en del år siden de virkelig leverte på det områden…Sukk…I 2019 presenterte eg min daværende pysjsamlinge…De buksene der har eg ennå!! De lever evig 🙂 Denne pysjen kjøpte eg også på Sparkjøp, eg elsket den og kjøpte heldigvis 2 stk så de buksene kan eg ha i maaange år! Bruker sjeldent jakkene, men tar heller på en passende hoodie 🙂

Andre steder eg har kjøpt pysjer er Cubus og Hennes…Slettes ikkje like fornøyd med de…Noen ganger er de rare i fasongen og kvaliteten kan ikkje sammenlignes med de gode gamle fra Sparkjøp. Eg har fortsatt pysjen tilbake fra julen 2001 da eg var gravid…den er akkurat like fin!

I fjor kjøpte eg min første pysj fra SillySanta…tanken min var at de var overpriset så eg var skeptisk, men altså!! WOW for en kvalitet, det beste er at de er sånn strech og faktisk også kan benyttes til soving om man ønsker det! Du vil ikkje oppleve å blir kvelt eller “skwist” i pysjen om du velger å snu deg! I år tok eg på meg spanderbuksa et lite øyeblikk og kjøpte pysjer der til min nærmeste familie + 4 til meg selv!!! 2 til jul og 2 for resten av året…

Nå begynner eg å få en ganske stor julepysjsamling, ja pysjsamling forøvrig (Sjeldet at en pysj blir kastet!!) Derfor måtte eg i år fjerne alle pysjene fra skuffa min, legge de på boden slik at alle julepysjen fikk plass i skuffen 🙂
Så nå er eg klar for jula, må bare pynte først og sååå kommer den første julepysjen for i år på!

Hva med deg? Har du julepysj? Er du halvgal som meg eller er det den samme hvert år? Eg gir også julepysjer
i julegaver. Nieser, nevø og grandtantebarn får julepysj hvert år. De begynner nok også nå
å få en skikkelig bra samling 🙂 Like gøy hvert år!

 

 

 

En annen ting om julen…julestjerner har eg aldri fått skikkelig til, men i fjor hadde Mestergrønn slike hvite og eg ble forelsket! De sto til langt ut på nyåret…I går da søs eg og kom fra tur var me innom der for å ha blomster til graven og HVA hadde de fått inn!?? Jo akkurat de samme som i fjor...SMOKK og eg plukket med meg 4 stk til vinduene i stua! Det er de fineste eg har sett! Flere små julestjerner som et lite tre! Ikkje var de dyre heller, det liker eg 🙂 Så nå er eg snart ferdigpynta haha Blomstene er på plass og juletreet har både lys og pakker under seg *ler*

I dag våknet eg rett før kl 11!! Det er virkelig en feil start på dagen! Ine og eg skulle se om me kunne komme oss til Ogna i dag, se været an…men det nytter ikkje når eg våkner sååå sent!! Husker når eg la meg i går, iskaldt på soverommet, ligger der under dyna for å få det litt varmt….det siste eg husker at eg tenkte var: “Nå må eg sette på alarmen” POFF så har eg sovnet!! Selv om det blåser godt utover jæren er det jo sol så me hadde nok klart turen
i dag…men med 1 time i bil ut dit og minst 3 tur på selve turen kunne det fort bli mørkt…Jaja, planen nå er torsdag i neste uke 🙂 Krysser fingrene for full klaff! Nå må eg få gang på dagen her!

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

12 kommentarer
      1. Underbukser?? Ikke boxer?? men som I faktiske underbukser?
        Kjenner dette kunne blitt en spennende “Tema”; “Hvilke underbukser fortrekkes det!”
        Ellers hører det ut som du seriøst trenger en julepysj!!

          1. Oj Oj! Underbukse ser ut som sommerens speedo jo! Ali drev å gjemte unna en i flere år fordi han likte den….EG måtte forklare han at boxer er ting, nå har han intet valg haha

    1. ja julepysj til heile gjengen.. noen bare pysjbukse men..
      Beste som finnes er kaffe i morgentimen. helt stille i huset, pysj ,kaffe og kun juletreet som lyser.. helligtime for meg:)

    2. hmm sannelig er du ei julekvinne ,juletre og pakker under treet og juleblomster i vinduene ,jeg har ikke kommet til advent engang ha ha ,pysj eig eg ikke hverken julepysj eller andre pysj så her kan eg ikke konkurere med deg

    3. Hei. Hos oss er det bare vanlig pysj som gjelder. Har vi vært en tur på ski/skøyter eller på bena, er det ullundertøy som gjelder. Men apropos julestjerne, så må jeg skryte litt. Mine to fra i fjor er ca 30 cm høye. Stoltheten fra 2021 er på ca 58 cm. Alle tre er pottet om etter anvisning fra Bunny. Adventskalender til mannen er fix ferdig, så nå kan i grunnen julen snart kommme😉. God helg fra Birgitte

    4. Et tema jeg ikke kan noe om. Pysj, ja det er maaaange år siden, nærmere 50. Men kos deg med dine. En mektig samling. Selv foretrekker jeg en behagelig joggebukse. Kommer på so fort jeg kommer inn av døra.
      Ønsker deg en fin kveld.
      Klem fra Liv

    5. Nå har jeg gått i Mummi julepysj fra Silly Santa i minst en måned (har jo vasket den immimellom) og den er helt herlig! Igår kom en annen Mummipysj i hus, altså en helårs😁
      Jeg har tidligere brukt strømpebukse og kjole som «koseklær», men nå har disse gode pysjene blitt en konkurrent til kjolene😉

      1. Ååå eg har også fått meg en Mummipysj – Lys gul som står i stil med den gule Mimmi GigaHoodien eg kjøpte tidligere 🙂 Kan jo neppe bli bedre, tenker eg 🙂 Eg er også fan av strømpebukse og kosekjole 🙂

Siste innlegg