My PJ and me

 

Du som har følgt meg ei stund vet at eg elsker pyjamas hver dag hele uka! Sånn har det vært i mange år, ja lenge før eg traff Ali i 1990!! Hjemmene fra hentet eg med meg “HelgePysj”-stundene og ikkje minst Julepysjen! Det var fast på julaften om formiddagen (Askepott you know!), for ikkje å snakke om 1.juledag – Ingen jul uten 🙂

Gleden var jo hinsides da eg giftet meg og fant ut at Ali også likte godt pysjamasbuksa når me var hjemme,
kunne jo slettes ikkje be om noe bedre. Stort sett gjaldt dette i helgene og på kweller hvor me ikkje jobbet
og hadde tid å slenge litt på sofaen før sengetid.

Mitt forhold til pysjamas eskalerte helt ut av dimensjoner da eg havnet på sykehuset i 2001 (januar) og ble der så og si ut året!!! (Å ja, det ble en langt år hehe) Fant fort ut at det å subbe rundt i sykehuspysj IKKJE var aktuelt! Snakk om å føle seg syk!!! Nei, eg måtte finne noe morsommere enn det der og sendte Ali og Amira på Sparkjøp rett ved SUS. Det var virkelig starten på min skikkelig pysjkarriere kan du si. Siden eg gikk med flere dren og ikkje minst smertepumper koblet til kroppene i lange perioder var jo pysj det mest praktiske, og alt ble sååå mye bedre med en gøyal pysj. Eg ble ganske “kjent” på SUS etter hvert kan du si 🙂

 

 

 

Så ja, siden da har eg byttet ut pysjgarderoben ganske mange dager! Eg bruker de til de er helt tynnslitte ♥ Akkurat nå har eg 18 (!!!) hverdagspysjer + 2 pysjer som er onepiece, utenom har eg vel 4-5 Julepysjer i flanell (De ligger sammen med julepynter og derfor ikkje på bildene) + den ene Julepysjen som er onepiece på bildet over. Det er kun pysjbuksene som ligger på benken her. Bruker i grunnen kun overdelen med en gang den er ny, etter hvert blir det kun buksa og så har eg en oversized hoodie til. Har en del hoodie også, må jo ha i flere farger slik at de passer til buksene(!!!) *ler meg ihjel* På en kald vinterdag er det deilig med en litt sid
og stor alpakkagenser til pysjbuksa + litt lange ullsokker ♥

 

 

 

Dette er absolutt favorittene mine!! Det er de morsomme og eg er så redd for å ødelegge de eller slite de ut for eg finner ikkje slike lenger!! Alle har eg kjøpt på Sparkjøp de siste 5 åra ca, men Sparkjøp er jo ikkje morsomme lengre!! Nå har de jo nesten bare kjedelige og “normale” pysjamaser!!! Med det mener eg enten ensfargede, stripet, rutete. Akkurat nå har de dristet seg til litt blomster, men eg vil LE når eg ser en pysj…
Det er det lenge siden eg fant!!

 

 

 

Eg mener!?!?! SE på disse da!?? Gøy ikkje sant?? Den der rosa der med engelsk lakriskonfekt måtte eg bare kjøpe meg 2 stk av fordi eg var redd for å slite den ut! ELSKER disse pysjene!! Ellers har eg jo en del av de “normale” også. En skikkelig GOD pysj skal også være i Flanell (100% bomull).

 

 

 

I sommer ble det alt for varmt med flanell så da eg oppdaget denne serien her kjøpte eg de med èn gang! Fant de på Sparkjøp. Disse er også i bomull, men i tynt stoff. Den røde er nattkjole som går rett over kneet – SUPER som sommerkjole på varmedager! haha 🙂 Sist eg var der å kikket fant eg altså kun blomster på pysjene og ente opp med en blårutet pysjbukse i herreavdeling sammen med en blå genser. Overhodet ikkje helt det eg ville ha,
men akkurat da hadde eg et stort behov for en ny pysj!

Har opp gjennom årene også kjøpt noen pysjamaser på Cubus, men er ikkje like fornøyd. De har ganske mye som er i fleece og polyester! DET SKJER IKKJE!!! Dessuten er størrelsene litt “rare” der?? Mulig det er kroppen min som er rar, ikkje vet eg. Vanligvis bruker eg str Large, men når me snakker pysj vil eg har XXL eller XXXL!! Jepp, eg skal nesten kunne snu meg i den hehe Buksene er greie på Cubus, men eg må nok ha i allefall XXXL for å føle at den er skikkelig oversized, men overdelene er ALLTID såååå utrooolig smale og ikkje minst korte – DET funker ikkje!! For noen år siden kjøpte eg Julepysjer på Ellos og de var ikkje så dumme, men favorittene har eg fra Sparkjøp og eg HÅÅÅPER at de får flotte og ikkje minst morsomme pysjer før vinteren for eg trenger noen NYE!! Ser du noe?? Send meg en melding!!

Den julen eg gikk gravid med Dib bestemte me oss at fra da av skulle me feire julen alene, hele jula og alle dagene. Samtidig innført eg PysjamasPLIKT haha Så hver Jul kjøper eg hver vår nye julepysj som henger på kalenderen den 24. I år blir det 17 år ♥ Det gleder meg stort å se at BEGGE ungene har arvet dette PysjGenet! Dib skifter med èn gang han komme fra skolen, på med pysjbuks (Å ja, han har en rimelig bra samling kan du si!). Samme med Amira, hjem fra jobb og skifter nærmest umiddelbart 🙂 Det blir liksom bare mer koselig når me sitter her i pysjen i steden for en jeans f.eks. ANBEFALES! Om ikkje annet så innfør 1 eller 2 pysjkweller i uka 🙂

 

 

 

Så ja, eg trenger noen nye altså! Det perfekte hadde vært om de var dekket av f.eks kuer og sauer eller andre morsomme dyr!! Farger spiller egentlig ingen rolle…trooor eg!? Har i grunnen vært mest opptatt av motivet.
Burde jo hatt en Påskepysj også! Ja, med f.eks høner, kyllinger og lam 🙂

Så ja, dette er den andre manien eg har ved siden av garn og strikking ♥ For meg så henger disse 2 lidenskapene godt samme, ja de utfyller hverandre! Sååå mye mer koselig å sitte i go`stolen å strikke når eg har på pysjen. Har mange ganger kjøpt meg ny pysj hvis eg f.eks har planlagt å starte på en nytt strikkeprosjekt = PERFEKT!
Har du et tips til et godt sted (gjerne på nett) som selger skikkelig gode pysjamaser så fortell meg det 🙂

Har du andre lideskaper enn strikking og garn? Er du kanskje like PysjGal som det eg er?
Har du i såfall en stor samling?
hehe Må le litt….“PysjamasSamling”, jaja, vel…det er nå det eg har.

 

Anyway, det er snart kwell og ALLE mine pysjer ligger rene i skapet og da er det bare én ting å gjøre:
Hoppe i dusjen og få på pysjen!!

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
HERLIGE KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra ei PysjGal Vibbedille 🙂

5 kommentarer
    1. For et fantastisk utvalg! Herlige farger og akkurat som jeg så for meg. Synd det er vanskelig å få tak i morsomme pysjer nå. Kanskje det store utland har? Her blir det nok flere som går på jakt og leter for deg. En herlig juletradisjon dere har! Her liker vi også å gå i pysj i jula, men ofte må finstasen på, siden vi holder tradisjonen juleselskap i hevd enda. Kos deg masse med de herlige pysjene dine og takk for at du orker å vise frem. <3

      1. Problemet med utlandet er at mye av de eg har funnet er i polyester! Håper og trooor at kanskje Sparkjøp kommer med noen blinkskudd snart 🙂

    2. Så flott å sjå alle dei fargerike pysjane. Sjølv bruker eg ikkje pysj men forstår godt andre som gjer det. kva gjer du med dei utslitte pysjane? Dei må jo vera supre til gjenbruk.

      1. Når mine pysjer ikkje kan brukes lenger er de så tynnslitta at det eneste de duger til er poleringsfiller til bilen 🙂 Så det likker noen oppklippa noen nede i garasjen hehe

    3. I savor, caսse I discovered exactlу what І was having a look for.

      You’ve ended my 4 daay lengthy һunt! God Bless you man. Have a great day.

      Bye

Siste innlegg