Hvor mye er du villig til å betale?

Designet av PetiteKnit

 

Vil bare først som siste si at dette er IKKJE kritikk rettet mot PetiteKnit, eg har flere av hennes oppskrifter, den dama KAN lekre design ♥ Men nå endte eg opp med å bruke et av hennes nyeste design som et eksempel fordi eg falt pladask for det selv! En enkel og lekker genser akkurat som eg liker best, til meg selv.

Nå er det mer garnet eg vil snakke om ser du, for hvor mye er DU egentlig villig til å betale i garn for å få den genseren du har lyst på? Er du f.eks flink til å sjekke ut alternativer eller kjører du bare på med akkurat det som står i oppskriften og risikrere å betale det “hvite i øyet”? Eg husker meg selv da eg var rimelig fersk at eg oftes følgte garntipsene i oppskriften, og av den grunn var det mye som ikkje ble strikket fordi det ble for dyrt. Eg var ikkje så flink til å tenke alternative garntyper for å si det sånn. Dessuten elsker eg jo å se om eg kan finne noe annet som er vel så bra, i allefall om eg kan spare så mye som 1000 kr! Gjør ikkje du?

 

 

 

 

Designet av PetiteKnit

 

Denne genseren ser jo himmelsk deilig ut, ja en skikkelig kosegenser nå til høsten, ikkje sant?
Det er flere garn som kan gi deg samme kvalitet/effekt som orginalgarnet 🙂

Orginalt er den strikket i Hjelholts Uldspinderi Håndværksgarn til kr 142,- pr hespe
+ Isager Silk Mohair kr 115,-, eller Silk Mohair fra K.F. Olive til 110,-

Eg har regnet på prisen til minste og største størrelse, er du klar?
I str XS vil genseren koste deg kr 1285,-
og i den største, 5XL, kr 1941,-

 

Ok, er det priser som ville fått deg til å sjekke litt andre garntyper?
Det er det for meg, ja for genseren har eg jo lyst på, men ikkje til den prisen. Så da tok eg en liten runde, og ja….NOK EN GANG endte eg inne på Drops for de har nemlig fått et nytt garn som eg også av andre grunner måtte sjekke ut: Soft Tweed! Det er merino, alpakka og en passe dæsj med Viscose 🙂 Tror det hadde gjort susen til denne genseren sammen med en tråd av Kid Silk (<—Eg har stort sett alltid brukt denne når eg trenger denne type garn) Hva blir så prisen? La oss se…..

For en genser i str XS vil den koste 610 ,- og for en genser i 5XL kommer den på 942,- Dette vil jo være mer overkommelige priser for mange vil eg tro, og enda flere kommer da sannsynligvis til å strikke seg genseren 😀

 

WEEKEND SWEATER
Bildene over
Fra str 115 cm til 179 cm i overvidde
Norsk Strikkeoppskrift

 

Å nei, eg er ikkje ALLTID på jakt etter det aller billigste, noen ganger mister eg alle hemninger å bare plukker fra øverste hylle og betaler med lukka øyne!! Jepp, akkurat som eg gjorde da eg strikket Denne Fanagenseren! GALSKAP! Den gang da betalte er rundt 250 kr pr hespe, kjøpt i utlandet, shoppet på NATTA og glemte at det var kvote når det gjaldt toll og dill – Jepp! Genseren ble skamdyr, men akk den er fin da! Eg har blitt flinkere med åra da, ja og tenke LITT før eg trekker kortet. Det er ikkje alle gangene eg finner et godt alternativ
og da vurderer eg litt OM det i det hele tatt er verdt det 😀

Uten å lyve eller skryte(?) kan eg i allefall si at eg daglig blir kontaktet av personer som lurer på om eg vet om rimeligere alternativ til plagget de ønsker å strikke, og som oftes finner eg noe som vedkomne blir veldig fornøyd med – Det gjør meg glad. For å si det sånn så er eg mer villig til
å betale mye for selve oppskriften enn for garnet 😀

 

 

 

* * * *

 

 

Hvor mange ganger har du prøvd å ta bilder av månen?
Det er jaggu ikkje enkelt, men eg må virkelig si meg meget godt fornøyd med nattens blinkskudd! Ja jo, mulig det hadde blitt bedre om eg hadde teleskoplinse og alt det der, men her er det kun mobilen som har “jobbet”. Må jo si eg syns dette ble meget bra! Når eg ser på bilder tatt for 10 år siden med mobilen så må jo mange bilder ses på 1 meter avstand for å kunne se hva det er (Store pixler på den tida gitt haha)

Huawei har aldri skuffet på bildefronten, nå ser det ut for at Huawei p30 pro blir min siste….sukk….Eg kaller det bare for uenigheter i verdensbildet! Det er noen elementære ting eg trenger i det daglige som nå ikkje vil virke i Huawei eventyret, og eg MÅ – i følge Amira– over til Samsung. Jaja sikkert ikkje det verste, men absolutt det beste alternativet når det kommer til bilder – Eg tar jo en del av det så DET er absolutt det viktigste for meg 😀

 

 

 

 

 

Var tidlig oppe i morges og da eg dro opp terrassedøra var det akkurat som det brant i hjørnet på terrassen! Den store krukka her har eksplodert den siste uka, den Georgina der (oransje) trodde eg var gått heden her tidligere, eg måtte liksom bak krukka for å skimte kun noen blader, men se på den nå da for ikkje å nevne den lille Petunian som hang å dinglet der i fronten! JØSS! Det er umulig å se at det også er hvite Margeritter og Eføy opp i der, elsker når blomstene overrasker på denne måten her!

Kjenner eg er sliten i dag! Nå har det gått i ETT noen dager og i dag skal eg slappe av! Eneste eg skal, og det er helt frivillig, er å servere krabbe på døra til Amira og Eirik ♥ Det gjør eg med glede, det er lenge siden at eg har vært der nå så det blir kos med en liten tur. Ellers så skal eg sette meg på Hobbyrommet, eg skal lukke døra og bare kose meg med mitt 😀 Det trenger eg i dag for i morgen starter ei ny uka og det er allerede plantet gjøremål og planer i hodet mitt så ingen fare for at eg blir “arbeidsledig” med det første….sukk

 

 

NYT SØNDAGEN FØR
MANDAGEN OVERTAR

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

3 kommentarer
    1. Jeg bruker nesten aldri det dyre garnet som er oppgitt, det har jeg ikke råd til på delvis uføretrygd. En sjelden gang og hvis jeg strikker til baby som ikke trenger så mye eller en gave jeg vil skal bli helt som i oppskriften. Og det finnes så mye godt garn til billigere pris, og på tilbud, jeg elsker tilbud så det er fullt mulig å finne garn som ikke er så dyrt 🙂
      Hilsen en garn og strikkegal Tone

    2. Det er sjeldent jeg bruker det garnet som er oppgitt i oppskrifta. Som oftest finner jeg gode og billigere alternativer som jeg heller velger å bruke. Og resultatet blir like bra vil jeg si.
      Forresten, det bildet du har tatt av månen var jo bare såååå stilig.:))

    3. Har gått og “soglet” på soft tweed siden det kom. Må nok strikke noe i det garnet så snart det blir litt kaldere. Men drops kid silk liker jeg ikke. Det kjennes for akrylaktig for meg. Tror jeg bruker Rosarios4 Aurora i stedet. Ikke så mye dyrere, men mye bedre kvalitet.

Siste innlegg