Hvordan strikke enkle tøfler? -Gratis Strikkeoppskrift

Designet av Linda Moorhouse

 

Tøfler trenger jo slettes ikkje være kompliserte for at de skal gjøre nytten, og disse er et godt eksempel på nettopp det. Husker som fersk strikker at eg syns alt virket så vanskelig – Ja for eg ville jo strikke alt på en gang! Sånn er det når me nettopp har lært noe nytt, eller så tenker med; “Det kommer eg aldri til å fikse”, et år senere sitter man der med noe veldig komplisert som man tidligere bare drømte om! Akkurat som meg i fjor når eg begynte å perle…Beundret de på perlegruppa for alle de flotte kreasjonene, vel…nå har eg et par på samvittigheten selv 🙂

Så ja, er du en fersk strikker er det bare å hoppe i det! Mulig du tenker at du ikkje fikser disse tøflene, et råd: Alt er enklere når du sitter med det på pinnene, da virker plutselig hele oppskrifta som en Aha-Opplevelse – Eg lover!

 

 

 

Designet av Linda Moorhouse

 

Akkurat disse tøflene er blitt strikket i acryl garn – Ikkje gjør det! Eller, det er 25% ull, men det er ikkje nok etter min mening. Finn gjerne et ullgarn som har ca 20% Nylon for da er det i allefall litt slitesterke. Et godt ullgarn, sånn ca 150m pr 50 gr og så strikker du med 2 tråder. Da blir det gode tøfler som faktisk varmer 🙂

 

BOOT SLIPPERS
Bildene over
Str Dame small og medium
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

Da eg lå i senga å våknet i dag hørtes det ut som høst ut! Hekkan som det blåser, og det er KALDT! 13 gr som føles som 11 – Sommer? Nei, akkurat nå minner det slettes ikkje om det, eg måtte t.o.m lukke terrassedøra å sette ovnen litt på. Når døra har stått åpen hele natta blir det iskaldt inne med slike temperaturer. Kjenner bittelitt på frustrasjonen for nå er jo juni snart over…? Da er det jo “bare” juli igjen for august er jo liksom siste del av det som er en sommermåned og etter det går det fort….Ja det er nesten så eg kjenner duften av julebakst….Ikkje sant? En sånn dag i dag *ler* Jammen godt eg har noen inneprosjekter på gang fremover! Først skal eg ha ferdig Hobbyrommet og så skal eg starte på noe litt halvstort, teknikken har eg i grunnen ikkje brukt på mange mange år, men eg tror eg har den “inne” ennå så det går nok fint. Orker bare ikkje tanken på å drive med det på spisebordet så eg får vente til eg kan lage det på Det nye Hobbyrommet 🙂 Tror det er til det beste for alle *ler*

Litt usikker på hva eg skal finne på i dag…? Eg vet eg skal ned på posten, mener det er leira som kommer i dag og så skal eg sende en pakke. Det som eg BURDE har gjort er å ordnet nok inne på Hobbyrommet slik at det f.eks er mulig å male taket. Nevnte det for Ali: “Jaja eg skal male det…en dag, må fikse den svarte veggen også litt…tar det en dag senere…” – Tja, så da spørs det da om eg i det hele tatt gidder å vente på det. Eg vet at når 4 Phillips Hue spottene er på plass i taket er det nesten ikkje mulig å se at taket burde hadde et strøk maling *Humrer* Når noe trenger å gjøres liker eg best å bare få det gjort med én gang. Tiden har eg så eg ser ikkje helt
vitsen med å “bare” vente.

Hmm mulig eg kan starte med å se gjennom hobbytingene som ligger i en ene store Kallxhylla? Kan jo ta en gjennomgang f.eks på alt utsyret eg har fra studietiden(!!) Mye der som er brukanes, som kritt, oljefarger, gråblyanter etc. Kan jo starte med å sortere slik at når Malmkommoden er på plass kan eg bare legge det fint på plass? Tja…dagen er så vidt startet og mye kan bli gjort, men først på eg har meg ei Rugskive 🙂

 

 

LAG DEG EN FIN DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer
    1. Sommeren kommer i alle slags varianter.
      Det er ikke så verst vær her. Overskyet, men tror temperaturen er grei.
      Jeg hadde satt i gang på hobbyrommet og ikke ventet på maling som skjer en eller annen gang. I det minste her i huset bety “en dag” egentlig at det er noe disse mannfolka ikke helt ser behovet for. Er de enige og mener detbør gjøres, ja da setter de i gang.

      1. Ja det er faktisk sant…Nå er det ikkje sånn at taket er stygt, det bare ble en litt annen farge da Amira beordret kritthvite vegger for et par år siden. Den svarte veggen trenger bare et lite strøk på det ene hjørnet som har vært utsatt for Amira sine treningsbag`r på vei ut av rommet, faktisk ikkje mer enn at eg kan fikse det selv om så var 😀 Det er jo en del som ikkje blir gjort om man ikkje gjør det selv haha

Siste innlegg