Hvorfor strikke med mange pinner?

Designet av Earl Price

 

Selv om det ved første øyekast virker som at en rundpinne er en god løsning, vil eg si: Prøv først med 7 strømpepinner! Jepp, 6 på arbeidet og 1 hånden. Tro meg, det funker faktisk helt genialt supert. Ja eg har strikket slike lapper, ikkje akkurat disse, men DISSE faktisk (Snufs, tror aldri drømmeteppet mitt blir ferdig…sukk…)

Ja jo, du kan selvfølgelig ha en makør mellom hver “rapport”, men den største fordelen med å bruke 7 strømpepinner er at du til en hver tid kan legge strikketøyet flatt – På slike prosjekt som dette er akkurat det veldig positivt! Da få du studert det, ja f.eks at det er flatt (Det er lettere å stramme noen masker her og der om du har rundpinne og du får den berømmelige bulken i midten…bare nevner det..) og du kan enklere oppdage evn feil, dessuten er det enklere å gå i fra arbeidet om du bare strikker ut en pinne 🙂 Me er jo forskjellige, men eg har prøvd begge deler og ei heller trodde eg at 7 pinner var løsningen, men det var det eg endte opp med.

 

 

Designet av Earl Price

 

Se bare hvor fint og flatt det ligger ♥

 

 

 

Designet av Earl Price

 

Mulig du tenker: “Disse har da Vibbedille blogget om før?” – Ja eg hadde et innlegg i fjor høst også, men det var av lappene under, dvs de over her er NYE – altså enda flere lapper! JuHuuu Ja nå kan du nesten (eg har ikkje regnet/målt) strikke et stort teppe uten å strikke samme lapp 2 ganger! Ikkje for at det er et minus, bare bruke andre farger så er det ingen som ser det, ja om det er viktig for deg da.
Størrelsen på en enkel lapp står garantert i oppskriften.

 

KALEIDOSCOPE HEXAGONS 2
Bildene over
Str? Så stort/lite som du ønsker

 

 

 

 

 

Designet av Earl Price

 

Lappene er strikket i et garn eg drømmer om.Knit Picks Palettesukk…HVORFOR SELGES IKKJE DET
I NORGE?? Har Googlet, men finner ingen, hvis det finnes – Gi meg en lyd! Satt faktisk i går kwell, eller i natt…kremt…å regnet på det; Eg fabler jo om å ha 2 nøster i hver farge,
vel akkurat DET har eg innsett ikkje skjer! *ler høyt*

La meg kjapt ta deg gjennom regnestykker:
Garnet er ikkje uanstendig dyrt, pr nøste $ 3,99/Altså 33 kr pr nøste – Helt innafor, men PROBLEMET er at du får det i hele 156 farger….hmm ikkje sant!? Så ja, eg måtte fire på drømmen og kan nøye meg med 1 nøste i hver farge, men HALLO!?! Det blir jo så mye som kr 5148,-!! I tillegg må eg jo kjøpe det fra utlandet, så + frakt (som garantert er SKYhøy og sikkert noe moms og annet snacks…) *ler* og eg drømte om 2 i hver farger! Aldri, kommer aldri til å skje uansett hvor gal eg blir – Skulle tatt seg ut å shoppe for over 10K i garn på ett kjøp liksom
*rister frustrert på hodet*. Mulig hvis mor mi snart vinner i Lotto!

 

KALEIDOSCOPE HEXAGONS
Bildet rett over her
Str? også dette så stort/lite som du ønsker

 

 

 

* * * *

 

 

Synkende grader og økende vind kan eg melde her i fra vest, men sola skinner stort sett hele tiden så helt ræva er det ikkje. Men, som eg nevnte tidligere; Eg håper ikkje dette blir en Blås-Bort-Sommer 🙁 Enn så lenge ser det ut for at alle blomstene og grønnsakene trives ute, eneste eg skal ut å gjøre er å putte Ali sin tomatplante inn
i drivhuset
, tror ikkje den er så glad i mye vind + det er mye varmere inne i drivhuset. Kanskje de 2 tomatene på planten da blir røde? Eg trodde det var Cherrytomater siden det er det som står på lappen, men tomatene er blitt ganske så store?!? En misforstått tomatplante kanskje?

Ok, nå ser det ut som at prosjektet mitt er TØRT! Dvs det blir ferdigmontering today, eneste eg lurer på…eg burde nok sikkert spraylakkert de litt….? Planen er jo at de skal henge ute…Hmm…da blir de jo litt fuktige igjen…! Hmm Nei, dette må eg ta å Google for nå gidder eg ikkje sitte å ha mer tørketid.

Før eg la meg i natt satt eg å tegnet en del skisser, du vet, eg har en litt sånn halvsprø idé i hodet og eg måtte bare le litt høyt da eg så den på papiret! På den andre siden vil det bli helt perfekt i taket på mitt kommende Hobbyrom ♥ Dessuten er eg sikkert på at det blir skamgøy å lage!
Gleder meg, måtte bare pakkene med gips og leire kommer kjapt i postkassa mi!

 

 

LAG DEG EN GØYAL
LØRDAG OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar

Siste innlegg