I disse koronatider….

Designet av Erin Greene

 

Nå, mer enn aldri er det viktig med aktiviteter for å ha det gøy og ikkje minst å kunne kose seg 🙂 For veldig mange har dagene det siste året vært tunge, for andre ekstremt tunge! På mange måter kan man velge sin egen hverdag. Eg tok veldig fort grep om min egen hverdag og høynet aktivitetsnivået mitt når det gjelder hobby, dvs eg fikk i hus en del av det eg “trengte” for å holde meg i vigør. Eg kunne gjort som andre eg kjenner og bare blitt passe apatisk – Hvem tjener på det? Ingen! Verken en selv eller de rundt deg, det ender bare opp med en ubehagelig stemning som ikkje en gang høyner humøret på en gråstein. Er man frisk, og da mener eg frisk fra korona (ikkje smittet altså) så er det ingen som kan stoppe deg fra å ha en aktiv og kjekk hverdag. Det betyr ikkje at du skal springe over alt og møte alle du kjenner, nei, du kan kose deg og holde deg aktiv hjemme i ditt eget hjem med det du har å styre med 🙂 Liker du å bake f.eks? Men kan ikkje bake så mye hver dag fordi ingen orker spise det opp? Bak av hjertens lyst, så mye du orker og bare del ut – Alltid noen som er sultne 🙂 Om så er, sett det på trappa til naboene, hvis du koset deg mens du bakte, vel…da er vel det på mange måter det viktigste 🙂  Me må ikkje sette begrensninger for egen glede fordi man KANSKJE kan bli smittet!
Man kan blir truffet av lynet også, eller overkjørt på vei til butikken…

Så ja, da har eg funnet frem en gjeng med hånddukker!! Jepp, rett og slett! Dette gir jo dobbelt glede! Woop Woop! Du kan kose deg mens du lager de, og eg kan love at det er gøy! Etter på kan du sette deg bakom sofaen sammen med de minste og lage dukketeater! Eller, ungene kan gjøre det og du kan sitte og klappe og le 🙂 Tåpelig? Mulig det, men det er vel mer tåpelig å gå å vente på at alt skal være over og kaste bort mange fine dager når du egentlig kunne koset deg?

 

CRAB HAND PUPPET
Bildet over
En størrelse

 

 

 

 

Designet av Erin Greene

 

ALIEN HAND PUPPET
En størrelse

 

 

 

 

Designet av Erin Greene

 

PRINCELY KNIGHT HAND PUPPET
En størrelse

 

 

 

 

Designet av Erin Greene

 

UNICORN HAND PUPPET
En størrelse

 

 

 

 

Designet av Erin Greene

 

SUGAR PLUM FAIRY HANDPUPPET
En størrelse

 

Trenger du flere hånddukker så finner du flere HER INNE 🙂
Lag et eventyr, eller en Opera om du vil 🙂

 

 

*

 

 

Hvis du blar deg tilbake på bloggen min det siste året vil du finne veeldig lite snakk om korona og det er helt bevisst! Bevisst fordi eg tror både du og eg trenger et fristed. Et sted hvor en kan lese om alt annet enn korona. Det betyr ikkje at eg ikkje tenker på det og er forsiktig, for eg er veldig forsiktig – det vitner de tynnslitte hendene mine om. Eg handler en gang i uka hvis det ikkje er noe spesielt min mor trenger. Eg bruker antibac inn/ut av bilen, inn/ut av butikker og inn/ut fra mor mi og skikkelig håndvask og krem når eg endelig kommer meg hjem. Huden er tynnslitt og eg er så sår, men eg gjør det fordi det er viktig! Eg vet så inderlig godt at mange er syke, mange dør, men eg er frisk. Det betyr ikkje at eg skal grave meg ned i elendigheten ved å sitte å tenke; “Tenk om”…”Tenk hvis” – Eg hadde blitt ko-ko. Eg holder humøret mitt opp med å holde på med ting, og nok en gang er det veldig banalt viktig å gripe fatt i de små gledene som me alle opplever hver dag, korona eller ei. Man har lov å smile og le,
selv om mange er syke og noen dør. Me andre har lov å kose oss og spre glede,
noen er nødt for å holde humøret oppe.

Eg har ikkje behov for å HVER DAG høre hvor mange som er smittet eller døde det siste døgnet, derfor droppes ofte nyhetene i denne stua. Det holder at eg VET hva som skjer og eg forholder meg til det uten å få det inn med teskje hver dag – Man kan blir ganske tullerusk om man hele tiden putter negative ting inn i systemet. Eg ser heller ikkje at det er min plikt som blogger å informere om ting og tang rundt korona?? Har nemlig fått et påpakk om at eg er FOR Positiv i disse tøffe tider, ja eg må jo tenke på at det er folk som dør…? Vel, til info er det alltid tragedier
i hele verden som kunne fått oss til å slutte å smile, men me gjør jo ikkje det?

Det er akkurat like viktig å holde humøret oppe og spre den glede man makter, det kommer også en tid ETTER korona. Eller, etter? Korona er vel sikkert kommet for å bli og me må etter hvert “lære” å leve med det. Hva da? Tenk om situasjonen me har nå varer i 2 år til f.eks? Skal me bare sitte helt fjern i 3 år og bare “kaste bort” tiden? Nei, da syns eg me skal gjøre det beste ut av det og kose oss sammen så lenge det måtte vare 🙂

Vet ikkje med deg, men nå skal eg tenne noen telys for ute herjer stormen videre
og så skal eg strikke ferdig en sokk 🙂

 

 

KOS DEG OG HA
EN FLOTT KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

8 kommentarer
    1. Veldig godt med korona fri sone, og ein stad der “livet går sin vante gang”. Det er nok elendighet ute i media nå. Så det takkar eg for! Hadde eg ikkje hatt altfor mange strikkeprosjekt på gang, så hadde eg satt gang med hånddokkene dine. Det “pirra” ein gamal barnehagelærar……

    2. Takk for deg og bloggen din❤❤❤❤❤Trenger deg og inspirasjon din,så bare fortsett det blir satt pris på.👍🤗

    3. Jeg tenker akkurat som deg. Gjøre heller noe positivt slik at verden blir en bedre sted å leve.
      Vi må bare ta en dag om gangen. Ha en fin dag!

    4. Viktig med koronafrie soner og viktig å fokusere på andre ting.
      En blir ganske sliten av all informasjon og restriksjoner. Joda det er viktig, kjempeviktig, men også viktig å tenke på/gjøre andre ting.
      Her strikkes, hekles og bakes, prøver å kose oss så godt vi kan.
      Ha en flott torsdag!

    5. Helt enig. Alle har brug for fristedder uden problemer, bøvl og brok😊

Siste innlegg