JA! Eg skal strikke KJOLE!! – Norsk Strikkeoppskrift

Reklame | Pga Link til Mini Sterk fra DSA

Designet av Helen Olsen

 

I går satt eg å kikka vettu, stadig på jakt, og der fant eg kjolen min! Elsk på ermene vettu, uten vrangbord –
MIDT i blinken! For meg? Akkurat sånn passe A-fasong ser det ut for og eg er jo veldig glad i struktur så ja, denne falt eg for. Om eg MÅ nevne noe som er litt minus (for meg) så må det være at den starter nede…men det er nok mer et problem i hodet enn reelt for alt må jo strikkes uansett hvilken vei man velger å strikke 🙂 Det eneste skikkelig dumme, vettu hva det er?? Ååå ganske trist faktisk! Kjolen strikkes i et utroooolig deilig garn: Superfine Alpaca Merino fra Knit At Home, meeen det garnet selges ikkje lenger…Ja jo, eg har en del i hyllene min,
men ikkje nok i en farge til en hel kjole…Så DA må eg finne et annet garn…hmm…Trooor muligens det kunne vært deilig å strikke den i Mini SterkHmm tenk f.eks Denimfarget åsså Denim Mouline på ermene? Eller det samme, bare i Turkis eller Sjøgrønn? Mmm hadde vært heelt heerlig!

 

 

 

Designet av Helen Olsen

 

Selv om eg ville hatt denne kjolen ASAP skal eg bare….Først strikke ferdig Aamu, komme en del lenger på Dominoteppet OG få startet på Denne Buksa…Kjolen BØR jo egentlig være ferdig til sensommeren, sånn ca august/september. Ja eg er helt enig, det er fult mulig, eg må bare slutte å dille og så bør eg muligens vurdere
å ansette en gartner til våren/sommeren for snart starte jo planteeventyret på terrassen. Men som alltid,
like optimistisk så dette skal nok går bra! Jepp, helt klart 🙂

 

BJØRG KJOLE
Bildene over
Overvidde fra 85 cm til 122 cm
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

Laurdag og eg kan skimte sola bakom litt skyer- “Stille før stormen, eller?” Det er varseltrekant på både vind og regn for resten av helga og i kwell skal det visst komme INSANE mengder!! Det er bare å skalke lukene, ta på seg gode sokker og strikke! Intet annet hjelper for å si det sånn! Ble noooe sent i går kwell, eller natt om du vil. Mor mi var her, veldig koselig, Ali kjørte henne hjem i 23 tiden. Da ryddet og surret eg litt først-og sååå et par timer for meg selv før eg la meg, så ja, da blir det sent da vettu. Når eg stuper så sent blir det også veldig dårlig med den dype søvnen tydeligvis og gudene skal vite eg trenger mer! Har sovet 7 t 40 min i natt, HAUEN på nok, men altså: Nesten bare Lettsøvn, litt Rem og en skvett med dyp! Ali znorker også i tillegg GJENNOM Øreproppene min *ler*.

Egentlig så burde eg vært utslitt i går haha Både i går og på torsdag pushet eg 10.000 skritt i følge den der måleren min! Hvis man ser på min dag i sin helhet så er det MYE, det blir snart STI på gulvet her hjemme 🙂
Så ja, eg vil tro at når eg får kommet i gang med å gå tur igjen så er 10.000 skritt null problem 🙂 Eg som liker systemer og alt som hører til under der syns det er gøy å ha litt sånn oversikt på ting og tang 🙂 Da får man en liten sånn bak øret som sier: “Litt til nå så er det bedre enn i går/forrige gang”.

Men i dag? 0 planer what so ever, annet enn Strikke, Strikke OG Strikke! Siden Amira ikkje er hjemme så har eg fult opp rommet hennes med 3 stativer smekk fulle med nyvaska klær! Har ikkje plass å vaske noe mer før det er tørt! Dessuten, ha`kke tid til noe annet enn strikking i dag gitt, er du klar over alle strikkeplanene min eller? Iiiikkjeee sant!

 

 

KOS DEG!
Blir du med å strikker kjole/tunika forresten??

 

 

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille i Helgemodus 🙂

1 kommentar
    1. Hallo.
      Jeg har tenkt å strikke meg en kjole har kjøpt meg flere mønster som hun har laget. Så jeg får se om jeg har noe garn her som jeg kan bruke.
      Men nå holder jeg på med ei Nancy jakke til ei jente str 6 år og etterpå blir det ei jakke til ei lita frøken str 2 år. Så har jeg ei kattejakke jeg har lovet ei dame i England, men det er bomullblanding og det er noe herk å strikke av.
      Nei nå må jeg strikke videre på Nancy jakka, middagen i dag det er grøt enkelt.
      Ha en fin kveld du også
      Klem fra meg

Siste innlegg