Bonnyfisert Dominoteppe

 

Det snigler seg avgård og eg er godt i gang med lapp nr 11 🙂 Har FAKTISK fått brukt mesteparten av dagen til strikking og serie! Ååå det er så digg! Men, som eg nevnte på Snapchat så føler eg at eg alltid må gjøre noe ei stund før eg har nok samvittighet til å sitte på ræva i mange timer.

 

 

 

Derfor endte eg opp på kjøkkenet et par timer. Smelte ei svær vaffelrøre og steikte en stabel og kokte ei stor gryte med gammeldagskakao! Eller nei, ikkje heelt gammeldags, bare nesten! Skikkelig gammeldags er kakaoen som mor mi laget på Mydlandshytta da eg var liten, hun brakk flere stripete Freia mørk kokesjokoladeplater i ei gryte, eg brukte bare Regia sin kakao. (Bland kakao og sukker i ei gryte med 1 liter melk, gammeldags nok i forhold til dagens) God ble det og gutta koset seg 🙂

Utover det har eg sittet å strikket og sett på serien “This Is Us” (Prime Video) Anbefaler på det sterkeste å se denne serien! Det er en dramaserie (dramatisk til tider) som gir en feel good følelse og den virker genuin,
herlig – rett og slett en knallkjekk serie!

 

 

 

Det er i hovedsak et Dominoteppe eg strikker, men eg har blandet inn noen “Bonnie”(Bonny) lapper fordi eg syns de er kjekke å strikke + de hjelper meg å få den retningen i strukturen eg ønsker 🙂 Enn så lenge har eg kun strikket meg til midten av teppet, det er fordi at på andre siden av midten må eg snu retningen på fellingene av Domniolappene. Trooor eg må snu teppet andre veien og plukke opp masker og strikke lappene ut i fra midten. Hmmm ja det går nok, anyway, det ordner seg 🙂

 

 

 

Har også tegnet opp diagrammet en gang til og skal prøve å la være å skrible på det! Notater kan eg skrive et annet sted 🙂 Etter hvert kan eg legge til forklaring på rutene om noen skulle ha lyst å strikke noe lignende 🙂
Det er veldig enkelt å lage sitt eget teppe, det er ikkje verre enn dette ser du! Tegne hva du vil på et ark og bare strikk! Jepp, så enkelt. At eg ønsker noen lapper den ene og andre veien er bare meg og mine smårare ideèr,
alle lappene kan selvfølgelig strikkes samme vei 🙂

 

Det er allerede kwell og det er på tide med litt ny kaffi i koppen og sååå blir det mer strikking og MER serie!!
Ute? Vel, det har regnet hele dagen og det regner fortsatt!

 

 

HA EN KOSELIG KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

3 kommentarer

Siste innlegg