Julefreden senker seg nok til slutt…

 

Altså….?? Finnes det noe mer vakkert enn dette? Når eg kjøper blomster er det stort sett alltid 3 for 2 hos Mestergrønn og i dag ble det 2 pakker Amaryllis og 1 med Furu, denne furua er forresten myk som silke jo! Merkelig greier, men den gjorde seg fint ♥ Hun på Mestergrønn tipset meg om noe som eg faktisk fikk lyst å gjøre…Å henge Amaryllisen opp ned fra taket!?! Har du gjort det?? Nå har eg ingen krok i taket, men eg har absolutt en passende plass for en…når eg ser mitt snitt så skal det opp en krok! Stengelen til Amaryllisen er hul, henger du den opp ned fyller du bare stengelen med vann – Så lurt! Et annet tips som eg faktisk brukte var å sette strikk helt nede rundt kanten på stilken etter at eg hadde skåret de. Da unngår man at stilken ruller seg opp over.

 

 

 

 

Faktisk første gang eg har avskårne Amarylliser, eg trodde det var 2 knopper på hver stengel….det er 4 på 3 og 5 på en…Jaha …ja…Dvs det skal komme 17 blomster??!?! Vel…mulig det kan bli litt trangt om plassen etter hvert, men eg gleder meg 🙂

Eg startet tidlig i dag, var ute av dørene litt over 11, en svær Ikeapose med gaver og julekort skulle inn på posten – ELSKER at eg kan fikse alt hjemme hva gjelder frakt, det tror eg også han på posten syns Ho Ho Ho Han fikk forresten en nissegave m/go`biter akkurat som i fjor 🙂 Etter på var det runden da vettu, fikk nå handlet også…Hjem; Ordne blomster, rydde varer, rydde kjøkken og såååå

 

 

 

 

…var det bare å starte å kjevle 🙂 Ble denne boksen til oss, en boks til Amira og de +
3 bokser til Kirkens Bymisjon

Hvis du vil ha oppskriften på de beste kakemenn uten smult
så skal du få den eg bruke:

 

3 dl melk (som du har i gryta sammen med smøret)
100 gr smør (Eg bruker Meierismør)
Bland 3,5 dl sukker, 1 ts Hj.Salt og 12 dl mel i en bolle.
Vått i tørt – start maskinen
Ha den i kjøleskapet minst i 2 t før du starter å kjevle
Stekes på 200 gr / 7-10 min

 

 

 

 

Begynner å bli en innholdsrik “KaffiBar” nå Ho Ho Ho MEN, forskjellen i år fra tidligere år er at det ikkje er så mye av hver sort og det holder i massevis + det som er i kjøleskapet og fryseren.

 

 

 

 

Mens eg står å baker ringer det på døra og jammen meg fikk eg ikkje denne flotte gaven! Nok en gang overrasker Marianne i Bergen meg på kwellstid ♥ Så koselig, og eg er så takknemlig! Har fått gaver fra Marianne over flere år og nå i november traff eg henne for første gang da hun var med å gikk ALS Marsjen i Byparken/Bergen

Nesten gang eg er i Bergen må eg ha bedre tid!

 

 

 

 

Nå håper eg snart at julefreden senker seg, er det ikkje det de sier? Har fortsatt litt som skal bakes…tro det eller ei, men det nærmer seg! Skal ut med Amira en stund i morgen og etter det er det rett på kjøkkenet 🙂 Må i allefall få dyppet Sarah Bernard i sjokolade…ellers vil eg ha litt pepperkaker, risboller og noe sjokoladehjerte m/gelé….
Ja åsså var det den konfektbakingen med ungene…Der kom jo Covid på besøk,
men kanskje me kan få det til nå i uka!

Det er uansett kwell nå og eg må prøve
å komme meg tidlig i seg, altså snart!

 

 

NATTINATTI

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

3 kommentarer

Siste innlegg