JULEKOS Nr 3 – “Nisser du i jula?”

Reklame | Sømsenteret, Bittamis Design og Silver-Fox

 

Ååå gjett om eg er glad for at Julaften ikkje er på en søndag!?! For da hadde det vært Julaften
OG 4.søndag i advent neste søndag, heldigvis er det ennå 2 uker til Julehelga ♥

 

I dag er det altså klart for Julekos Nr 3 og først ut her på bildet over er det SØMSENTERET som har sendt meg en flott gave (som eg satte sammen selv) og eg håper den som får denne er glad i, og har lyst til å strikke….f.eks en jakke! Med hele 10 nøster av Tynn Alpakka og 10 nøster med Kid Silk har du mer enn nok garn 😀
Fargen er kamel.

 

 

 

 

Gave nr 2 er et fantastisk håndfarget hespe fra Bittamis Design i en helt magisk lillafarge!
I posen ligger det litt deilig te som passer til strikkekosen + en skjønn maskemakør 😀

 

 

 

 

I gave nr 3 er det nok eg gang Silver-Fox som briljerer med deilige dubbeditter som ingen strikkere kan si nei til: Liten- og Stor Strikkefasthetmåler + de stiligste maskemarkører 😀

 

 

 

 

4. og siste gave denne uka er også fra Silver-Fox med en store strikkefasthetmåler,
1
strikkefasthetmåler med pinnemål + stilige maskemarkører 🙂

 

 

Det må eg si; Det er virkelig kvalitet over gavene og det er en glede å få lov til å gi de bort! Finnes ikkje noe bedre enn å gi bort gaver, og det blir det mye av fra meg i år. Da sikter eg ikkje bare til alt det eg har fått for å gi bort, men også det som eg gir bort selv. Greia er det at flere og flere vil slutte med gaver så snart har eg ingen igjen å gi til….Syns det er trist eg, ja om eg skal være helt ærlig. Samtidig så skjønner eg at for noen kan det bli mange gaver som skal pakkes og ordnes – men for oss vil det si at det er kun et par 3 pakker som kommer inn til oss.
Å nei, eg legger meg ikkje ned å hyler fordi eg ikkje får gaver *ler* Men, likevel syns eg den gjensidige givergleden er blitt tatt bort…ja om du skjønner hva eg mener uten å misforstå? Vel vel, eg har jo ordnet meg selv for som sagt så er eg glad i å gi bort og det skal eg gjøre mye av i år, mer om det kan du lese om Her Inne.

Derfor faller det seg naturlig å spørre om du gjør noe i samme gate hver jul? Driver du å nisser litt rundt forbi i alle hemmelighet? Sånne små julegleder som varmer i hjerte både på giver og mottaker? Kanskje har du din helt egen greie, ja sånn som meg? Kanskje inviterer du en hemmelig gjest til å sitte sammen med deg
og familien til julemiddagen?

Da vil eg gjerne høre hva du/dere gjøre; Fortell i kommentarfeltet under her ♥

INGEN kommentarer på Facebook blir tatt med i trekninge, kun de som kommenterer her på bloggen.

 

Trekningen av Julekos Nr 3 blir fredag 17.desember

LYKKE TIL!

 

Når det gjelder trekningen av Julekos Nr 2 er det enn så lenge kun 1 av 4 vinnere som har tatt kontakt, fristen for å ta å kontakt er i morgen kveld kl 18:00. Eg vet at når eg har Give Away etc er det ofte mange som ikkje er fast leser som deltar og da kan vedkomne fort glemme at de deltok, men men. Velger du å delta, er det jo greit å følge med den dagen det er trekning 😀 Gavene bør sendes fortløpende nå i jula 🙂

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

81 kommentarer
    1. Prøver å bake litt til naboane som ikkje baker sjølv:-)Litt julekjeks som julegave.
      Kanskje ikkje dei store tinga,men litt kos syns eg.:-)Gaver er alltid kos å gi

    2. Åhh.. 😲SÅ fine gaver 😍

      Jeg bor på landet og er sjeldent i byen, men jeg har to flotte naboer som hjelper meg, etter jeg ble alene, og de får en liten overraskelse! 😉 💞

    3. Æ prøver å være flink med å gi bort.Nesten hele året.Mest små perla ting.I år som ifjor legger æ en liten ting i postkasser.Ser ikke hvem som får.Bare tar i en postkasse å den blir det. 😁 Noen ganger henger æ poser i trær når æ å ei eldre dame går tur.Er den største gleden æ har. 😊

    4. Lager litt små snop og gir litt her og der. Til kjente og naboer

    5. Det er mykje betre og gje bort enn å få sjølv, og kosen med å stelle til gåvene! Sidan familien min også vil redusere gåvene, så brukar eg hunden som nisse:-).Han har det travelt på denne tida…..Så blir det ein overraskelse her og der frå meg……

      1. Ja jeg prøver på det det, nisser noe i postkassa eller henger noe på døra. Altid gøy å glede andre, å gjøre det hemmelig er litt mere spennende😉

    6. 🤶🏻I hele desember har jeg en hemmelig nissevenn som gir og gjør nissegleder og nissestreker.Jeg er også en nissevenn som er så heldig å få gjøre det samme med en kollega.Små ord som gleder eller en pitteliten oppmerksomhet,som for eksempel en sjokolade.
      Hjemme er det de små hverdagsøyeblikkene som teller.Gleden av å åpne sjokoladekalenderen som jeg har fått av pappa,som forøvrig de tre andre her i huset har også fått❤️ Se en film sammen,samtalene rundt matbordet og ikke minst; det å ikke stresse, men senke skuldrene.For jul blir det likevel❤️

    7. I mange år inviterte vi naboen som var alene til å feire jul med oss. Han og vi satt stor pris på at han ville feire med oss. Dette gjorde vi helt til han døde. Jeg har også bedt kollegaer hjem til oss på julaften når de ikke har hatt mulighet til å reise hjem til jul. Det har alltid vært en hyggelig julekveld for oss alle.

    8. Eg nisser litt gjennom heile desember — litt nybaka brød til ein nabo – litt postkasse gleder litt her og der ..
      Storkosa meg

      monika smil

    9. Jeg gir bort småkaker og hjemmelagd julepålegg. Noe til familien, noe til venner.
      Og jeg blir like glad hver gang mottakeren blir glad . 🤶🌲

    10. Elske å overraske med et eller annet. I fjor ga jeg grytekluter og forkle til venner . Sydde og koste meg. I år blir det nabo unger som for strikke sokker fra nissen. Min sønn er fast nisse i gata .

    11. Vi hadde tenkt a nisse på jobben men får nettop beskjed at arbeidsplassen er stengt pga. smittefare. Da må eg bare nisse hjemme. Vi gje elkander bare lit pakke og eg gje mest hjemmelagde gaver.

    12. Jeg både strikker og hekler ting som jeg gir vekk, mest nå før jul, men og gjennom hele året. I tillegg sender jeg hjemmelaga julekort til en del venner og bekjente 🧑🏻‍🎄

    13. Jeg strikker og gir bort luer, sokker og votter 🥰 ikke til de mest opplagte, men gjerne til noen som jeg ikke ser så ofte🥰
      Ellers går det i å bake og lage snop som deles ut❤️

    14. Jeg kunne nok absolutt ha vært flinkere til å «nisse» litt rundt. Det nærmeste jeg kommer i år er nok det eneste julekortet jeg kommer til å sende, til min farmors halvsøster. I år som i fjor er fokuset mest på å bevare julestemningen for barna, etter at familien ble endret før jul i fjor.

    15. Jeg prøver å lage noen små gaver som jeg gir bort til venner. Små nissegaver som jeg vet er overraskende og gleder
      de som får dem.Koselig da.

    16. Jeg baker julekaker til mine barn, som har det mer enn nok travelt nå før jul. De blir så glad, for da har de fått noe som er hjemmelaget, og som smaker mye bedre enn kjøpekaker.

    17. Prøver å glede flere iløpet av hele året me små ting som eg lage. Til jul legger eg alltid penger i gryta til Frelsesarmeen. Iår har eg og sponsa grøt til de som har havna litt skeivt ut. Har og noen julestrømper med gotteri og litt perler eg ska gi til noen som ikke har penger til slikt.

    18. Prøver å «nisse litt» heile året, ikkje berre i jula🎄🎅🏻⛄️

    19. Jeg baker mye julekaker og deler med jentene mine. Jeg har 3 voksne jenter med familie og jobb og travle dager. Så de setter stor pris på å få noen bokser fra meg.
      Ellers så elsker jeg julegaver. Spesielt å gi men også glad i å få.
      Så er det venner og familie som jeg husker på med blomster til jul. Og julekort skrives.

    20. Jeg nisser litt til min mor og bror i går! Min mor fikk nye hjemmestrikkede sokker og broderen fikk en flaske med noe godt. 🎅🏼 De nisset mye til meg førs da! 🎅🏼🎅🏼🎅🏼

    21. Strikker litt å gjer vekk..og litt vippsing til ulike organisasjoner. Men det er ikkje spesielt for Desember, liker å dela litt heile året eg 🤶🏻

    22. Jeg kjenner nok litt på det samme som deg når det gjelder at færre i familien gir gaver. Selv synes jeg det er koselig å strikke et par sokker, votter etc og gi til familie og venner. Samtidig kjenner jeg på at noen synes det er litt lite så vips har jeg kjøpt noe i tillegg. Prøver å dele litt med de rundt, og være raus med mine kollegaer.

      Sjekket innom bymisjonen sine sider i dag. Havner nok litt strikk der …

    23. Jeg gir bort strikkede ting hele året, men nå har jeg nettopp gjort ferdig selvsydde brødkorger som jeg har fylt med selvlaget knekkebrød og fikenmarmelade. Skal overraske naboer og noen venninner.

    24. Flotte gava
      Baker litt og gir til de eldste i familien som ikke e så spreke lenger. Og de som e spreke får stort sett litt bakst dem også.
      Og så strikke og/eller hekle æ litt julepynt som æ pynte pakkan med.

    25. Jeg liker å gi bort, det er så koselig og glede andre. Det er ikke så mye som skal til, for å glede .
      Du er helt unik der, vi har mye å lære av DEG.
      Ha en fortsatt fin kveld

    26. Litt nissegleder må til i desember 🙂

      Jeg sender litt førjulsgaver rundt om i landet til venner som trenger en liten oppmuntring eller fortjener en liten overraskelse 🙂
      De siste årene har jeg laget små poser med spiselige gaver til kollegaer, og i år får en av de en litt større varmere gave, siden vi to har blitt veldig gode venner 🙂
      Jeg er en person som elsker å pakke inn, dulle og dalle, og ikke minst glede andre 🙂

      Ha en fantastisk førjulstid 🙂

    27. Hei igjen. Her strikkes det en god del til godt voksne tanteunger. Har etter hvert fått en del gammeltanteunger som også liker å få en liten oppmerksomhet til jul.
      Ellers inviterer jeg på lussekatter på juletrehentedagen.
      God jul .

    28. Så flotte gaver 😃. Eg har noen sokker liggende, som eg skal pakke inn og gi til arbeidsplassen til min ene sønn. De leverer videre til Bymisjonen.

    29. Elsker å bake julekaker, og å gi de bort for å glede noen som ikke baker selv.

    30. Det varierer litt fra år til år… 🤶 De årene jeg rekker å lage julekort sender jeg gjerne til noen jeg ikke har sett på veldig lenge.
      Andre år, som i år, blir det en stor sjokoladeplate innpakket i avispapir og pyntet med hyssing og heklet/strikket julepynt til noen jeg ikke har pratet med på lenge, noen som har hatt et ekstra tøft år, og kanskje til en =lik Oslo-selger eller tre. Altså litt tilfeldig/situasjonsbetinget, og ikke nødvendigvis de samme hvert år 🎄💜🎅💜🎄

    31. Min nisseglede må være at æ prøver å være tilstede og sterk til min stae hjertesyke pappa og å være til stede for min mamma 💔Det er så vondt å se på og samtidig bli påminnet hvordan min krefsyke mann ble borte foran mine øyne, dag for dag. Det er tungt nå før julehøytiden…💔 Sukk….

    32. Positive tanker og positive ord er det eg prøver å ha fokus på denne i denne førjulstiå 💜

    33. Hei 😀. Min juletradisjon er at jeg gir noen middager til hjemløse (via Kirkenes bymisjon). Klem fra Trine

    34. Vi pleier å nisse litt på kontoret, men nå ble det stengt ned igjen 🙁 får nisse litt hos naboer istedet 😁

    35. Her nisses det med hjemmestrikk til alle barna i familien, pluss noen voksne som fortjener det❣️Utenom det så får Frelsesarmeen litt🌸

    36. På grunn av at det er travelt på jobb i desember, vert det ikkje mykje tid til ekstra oppmerksomhet, men tar gjerne med prøvesmaking av julekaker på jobb.

    37. Kjekt å fordele litt hjemmelagde julekaker, nystekt julebrød og god te/kaffe sammen med julekort.

    38. Jeg gir bort en bærepose eller 2 med hjemmestrikkede sokker, votter, luer, skjerf og lignende til Kirkens Bymisjon til jul hvert år. De leverer det ut til de som trenger det.

    39. Hei 🙂 Og god førjulstid til alle 🙂
      Eg trur ikkje me er så gode (i allefall ikkje eg), til å ta signala om at nokon i nabolaget slit. Men så veit me at dei som slit skjuler det godt.
      Frivellegsentralen har derfor vorte ein stad eg henvender meg til når eg har litt til overs. Dei ser og veit kven som mest treng ei hjelpande hand, både i jula og elles i året. Så mine ressursar går dit, då kjem dei til rett stad 🙂

      Vennleg helsing Maskemor

    40. Hei hei Kunne sikkert “nissa” meir. Veldig koselig det.Har strikka litt til Kirkens bymisjon i år. Blir nok litt nabo og kollega overraskelser når jula nærmer seg. God førjulstid videre. Helsing Marit

    41. Kunne nok vært bedre til å nisse, men tid og helse strekker ikke alltid til. Har et lass med luer liggende som jeg tenkte sende videre, men det blir visst ikke før jul. Etter at eldste datter forsynte seg der i fjor (hun fikk lov) for å sende til Frelsesarmeen, er det tynt i rekkene. Og med en kranglete skulder har det vært lite strikking i år.

      Så nissinga nå har begrenset seg til å fortelle folk på Ravelry at jeg liker ting de lager, og til å hjelpe min mor å sende mail til deg siden hun har feil på pcen. Satser på et bedre år på nissefronten i 2022!

    42. Jeg «nisser» nok ikke like mye som du, men jeg prøver å hjelpe litt, der jeg kan. Og så har vi ganske mange som får kransekake av oss til jul, og av og til ellers. Det vet jeg blir satt stor pris på.

    43. Må vel bare innrømme at jeg ikke er så flink til å “Nisse rundt” i forkant av jul. Har mine faste tradisjoner med å lage julekalender til barn og mann (Samt at mine to voksne søsken også fikk i år). Noe av baksten bakes for å glede andre, siden jeg vet det e deres favoritter. Sender en vipps til lokale røde kors, slik at de kan ordne julegaver for barn som ikke har så mye. Ellers så blir det mest gleding gjennom julegaver, prøver å ordne noe som jeg håper mottaker blir glad for <3

    44. Det aller kjekkeste med jul er å gi gaver (helst hjemmelagede) som gjør mottaker glad ❤️

    45. Jeg strikker og gir bort ting hele året. Skal bake litt ekstra julekaker som skal gis bort sammen med hjemmestrikkede sokker denne julen.

    46. Er nok ikke så flink jeg heller. Mekker samme julekalender til mine to barnebarn og deler en del julebaksten med min mor og steker krumkaker til svigerfar.
      I år er noen julegaver til “voksne” kuttet ut,men alle barn får.Så er det kommet noen andre til, det er koselig.
      Gjennom året er det strikking som teller så mine to barnebarn hører kanskje litt for ofte: E det ikkje nokken som treng ny genser eller kofte ??
      Ønsker alle ei fin adventstid.

    47. I år har det fulgt strikkete julekuler med en del julekort (som egentlig er skrytebilde av 😁😄😆)

      1. …skrytebilde av barnebarna skulle det stå… Og jeg får ikke redigert kommentaren 🙂 fortsatt god adventstid 🙂

    48. Driver ikke på med sånne nissegreier, men baker litt til min svigermor, mamma og en singel ungkar som er i familie med min mann. Har også 3 fulle kasser med ferdige strikkerier som familie og venner kan komme og plukke så mye de vil mot at de dekker litt av garnprisen. Det eneste jeg krever da er at de skal bruke tingene selv, ønsker de å gi ting i gaver til andre så vil jeg ha litt mere i betaling. Ha ei trivelig jul med din familie😊

    49. Så mykje fint! 🔷 Eg gir ein liten ting eg har laga, til naboungene, og til nokre eldre, fantastiske damer i blokka det me budde før. Skal på nisserunden på søndag kveld 🧑🏻‍🎄

    50. Hei! Jeg var så heldiggris at jeg vant forrige uke. Jippi og tusen takk!!! Mine nissemor prosjekter er grytekluter i bøtter og spann. Det pleier å være populært, for alle bruker de, men de færreste liker å strikke med bomull. Dessuten lager jeg opptenningsruller til bruk i peis og ovn. Dessuten får mannen min (60 år om en uke) pakkekalender hvert år. Det er alltid en suksess. Jeg blir alltid glad for hjemmelagde gaver, det er mye omtanke og omsorg i de.

    51. Jeg strikker året rundt og slik blir det nissegaver av. Alltid noen som trenger en lue, ett par sokker eller votter. Noen nissegaver havner hos Bymisjonen , andre hos familie. Og litt bakverk gis til mor og søster. Det beste med gaver er å gi, men også hyggelig å få 🎅

    52. jeg finder små ting til min strikkeveninde, og giver i gave, da hun hvert år giver mig 24 små pakker til dec. måned, 💚💚💚

    53. Strikker og gir bort mye i løpet av året. Sokker, luer og votter blir levert til gode formål i desember. God jul🎄

    54. For å være ærlig gjør vi ikke noe spes til jul. For vi hjelper eldre naboer og andre hele året 🥰 Snø måking, klipping av gress, felling av trær og annet forefallende arbeid i hagen. Å litt kjøring på butikken. Vi bor i et eldre nabolag hvor det er flest “orginale” ( de som bygde) fortsatt bor her, og alle har ikke familie som kan hjelpe eller de bor ikke her. Å vi har foreldre som begynner å bli eldre og ikke alle bor i samme by, så det blir litt kjøring h er uke. Å med en helse som ikke er helt med og barn som skal følges opp. Er det desverre det vi klarer 😪

    55. Jeg er altfor lite flink til å nisse.i år har jeg bare sendt en liten ting til en hemmelig nissevenn.
      Kan jo gå inn for å gjøre det bedre neste år…

    56. Har ingen spesielle nisseting jeg gjør, men fordeler diverse hjemmestrikka sokkepar iløpet av året 🧶. Treneren 🏃‍♀️fikk ankelsokker på sommeravslutning. Et vennepar fikk hvert sitt par da de hadde bryllupsdag🥰. På søndag var det innehaveren av den lokale garnbutikken som fikk et par, og de ble tatt på med en gang 🤩.
      Syns det er koselig å kunne gi til folk jeg bryr meg om (og som vet å sette pris på hjemmestrikka ting 🤪).
      Jeg er imponert over de fine gavene du og dine samarbeidspartnere har ordnet 😍.
      Ha en fortsatt fin adventstid 💜

    57. Jeg baker, lager fiskekaker og overrasker med blomster til en dame på 91 borti gata vår. Alle de tre barna hennes bor langt unna. Dette skjer ikke bare til jul, men hele året. Hun er veldig glad i pizzaen min, så når jeg lager det på lørdagskveldene får hun bringt nystekt pizza på døra. En sprek dame som bor hjemme til tross for sin høye alder.

    58. Åå, det er alltid kjekt å glede noen som ikkje forventer der. ❤Ei førjulsgave er det beste eg gir 🎅
      Ei rektig goe førjul😍

    59. Det beste er å gi bort. Sjøl ønske eg noe eg kan bruke opp ! I fjor ga eg dattera mi garn og pinner. Oppskriften fekk ho etter at gåve var åpna. Det blei genser ja. He strikka og tova votter til ei på 5. Eg blei så glad då eg fekk høyre at i barnehagen hadde dei sagt at ungane burde bruke ullvotter!!! Fordi dei blei ikkje kalde når dei blei våte. Godt å høyre at gammel kunnskap lever vidare. Ønsker å bli med på trekning om dine flotte gåver . God jul!

    60. Å dele glede og små gaver er alltid kjekt, men er ekstra kjekt i julen. Alle trenger oppmuntringer i disse coronatider 🌲🤗

    61. Her er det stort sett barn og barnebarn som får gaver, og det er gjerne etter en lengre diskusjon. Greit at man får ting man ønsker seg, istedenfor noe som blir putta inn i et allerede overfylt skap. Det blir noen gaver på meg også, men stort sett noe jeg vet om, og ønsker meg. Selv om jeg vet hva som er inni pakka, er det alltid koselig å få.

    62. Alt varierer fra år til år, og hvilken situasjon både jeg og eventuelle mottakere er i… Ingen faste rutiner, med andre ord

    63. Så flotte gaver du ordnar😍
      Eg er veldig glad i jula, og i år er det vår tur å ha besøk av borna med familie🧑🏻‍🎄🎅🏽Eg har kosa meg og strikka gåver til jul, og du veit « kvite løgner» må til😅

    64. Karameller til kollegaer og naboar og andre kjekke folk – det er mi juleglede.

Siste innlegg