Kan også brukes som trening!?

Designet av Melanie Rice

 

Tynt garn, tynne pinner, mange farger? Ahaa det blir i såfall ei perfekt helg for min del! Beste kombinasjonen når det kommer til strikking for meg i allefall, vet ikkje med deg? Hører ofte at mange sier: “Eg klarer ikkje strikke med så mange farger, blir bare kaos”. Det er alltid en fordel å ha system i rotet, pleier eg å si hvis eg er midt opp i et prosjekt av et eller annet, det samme gjelder jo også dette 🙂 At eg snakker av erfaring kan du se HER hvor eg har hele 42 nøster i sving på en gang….blir nok sikkert ikkje en reprise på akkurat det…trooor eg…
vet ikkje….kanskje? Det er sprøtt gøy da!

 

 

Designet av Melanie Rice

 

Men altså! Dette var virkelig en skikkelig lekker hals, spør du meg! Før eg helt visst hva det var (trodde det var 2 pulsvotter på bildet eg….) falt eg pladask for fargene ♥ Der etter begynte eg å studere bilde litt mer, masse mønster, så deilig! Etter litt studering så er ikkje dette et flerfarget garn og på det meste tror eg bare det er noen få runder med 3 farger samtidig, halsen er forresten strikket i Knit Picks Palette – Et garn eg ganske ofte fantaserer om…sukk…Men ok, POENGET mitt, bortsett fra at det er en lekker hals, er jo at dette er et passe stort prosjekt til å øve seg på å strikke med flere farger 🙂 Går det skjeis, vel vel, så er det ikkje for mye å rekke opp 🙂

 

WINTERBRUSH
Bildene over

 

 

* * * *

 

 

I dag har eg i grunnen bare sittet ved spisebordet, slappet av og perlet 🙂 Kjenner fortsatt at ryggen orker ikkje noen form sprell. Kan ikkje være i noen positur for lenge, så da passet det å sitte på en god stol, reise seg og gå litt, sitte litt, ta en tur ut på terrassen, åpne grønnsakkassen!! WOOP WOOP!! Nå er den ÅPEN! hahaha For noen uker siden var eg bare tilfeldig en tur på terrassen og da “kjente” eg på kassen! Garantert at den var bunnfrosset
i kulda!! Eg pakker alltid inn kassen, dekker den godt til med fiberduk, men i dag tok eg alt av for nå må den jo tørke ut en god del før den er klar for frø. Jorda var myk i dag, men naturligvis veldig våt. Vil tro at om en månedstid kan eg gjødsle og så er det bare å sette i sving! JuHuuu ikkje lenge til nå 🙂

I kwell har eg vært noen timer hos Amira og Eirik, var jo meningen Dib også skulle bli med, men han jobbet litt sent i dag og sovnet når han kom hjem. Amira og de har fått det sååå fint, ja det er skikkelig lekkert *Stolt*. Mammahjertet holdt på å briste når eg ble vist fryseskuffene!! Ahaa der lå det vettu, brødposer med 4 skiver i hver pose! Akkurat som eg gjør her hjemme! Fornuftig, meget fornuftig! Siden eg begynte med dette har me ikkje kastet en skive! Amira har alltid vært glad i å ha system i “sysakene”, me er ganske like der – Ja det skaper ro i sjela liksom…sukk. Men men, nå må eg se om eg kan få strikket noen masker før eg tar kwell 🙂

 

 

KOS DEG OG SOV GODT
NÅR NATTA KOMMER

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg