STÅLKONTROLL I KAOSET!

 

Hvis ikkje dette kan ta motet fra alle og en hver, ja så vet nå ikkje eg, men her har du 42 små nøster
i aksjon! Nevnte eg at det i tillegg strikkes mønster freeem og tilbake….Jepp! Piece of Cake!
*Tørker litt svette i nakken*

 

Dette kommer nok ikkje som en overraskelse på dere som kjenner meg i strikkeveien, eg har det med å gjøre ting så i hampen mye verre enn nødvendig for meg selv! Det er liksom ikkje første gangen….Men eg tror at dette er løsningen for at sluttresultatet skal bli bra…Håper i allefall det! hehe

 

 

 

Cluet nemlig, ja det gjelder bare å velge riktig tråd på riktig sted, slettes ikkje noe verre enn det!
Alle fixer det uten problem, men vær forberedt på at DETTE tar tid! Nå har eg brukt 2 dager på
å strikke 14 pinner!! UMULIG å strikke fort! Nå har eg 10 pinner igjen 🙂 Etter det blir det totalt utlading og kosestrikking videre på en litt bred vrangbord 🙂

 

 

 

Når man strikker mønster med Intarsia teknikk blir mønsteret FLATT rett og slett 🙂 Derfor er det verdt det 🙂 Eg trodde jo at eg kunne klare å dra den blå tråden siden den kun dras over 3 masker, men NEI, det stoppet eg med etter 2 pinner fordi det ikkje blir fint! Hadde eg fortsatt med dette så ville det brune bare blitt PØLSER som eg ikkje hadde klart å strekke ut! Så ja, dette er grunnen til at eg
i tastende stund sitter med 42 små nøster hengende ned fra pinnen…..
MEN, eg er jo evig optimist og tror det er verdt det 🙂

 

Den BESTE følelsen blir når trådene skal festes, ja for da kan eg “nappe” trådene som nå bare henger å dingler godt inntil og forhåpentligvis vil mønstert bli skarpere i kantene 🙂

 

Tja, skulle eg ikkje blir fornøyd, ja så er det jo bare å rekke opp og glemme mønsteret…Rett og slett

 

 

Design av Teti Nutsknitwear Design

 

Aaaanyway, det er Fredag og HELG og da er det jo chill med et par…..

 

DINGLE SOCKS
Bildet over
En Universal størrelse
GRATIS Strikkeoppskrift

* * * *

Eg får si som Ingrid Espelid sa på 70 tallet: “Ja no he eg jo juksa litt da…”
Altså, Ali og eg juksa stort i går! *Humrer* Det er jo nesten spikret at fredagen, ja da henter me hjem Helgekosen, men den er allerede godt plassert i skuffer og skap for me benyttet de 2 timene som DibHassan trente til å handle på Kiwi/Røyneberg 🙂

Tviler egentlig sterkt på at me har fått i hus det som me trengte! For det først ble det en spontan handling, for det andre hadde me IKKJE handleliste og for det TREDJE var me på en Ukjent butikk! Det tredje punktet der er vel egentlig noe av det verste syns eg! Eg kan godt svippe innom hvilken som helst butikk å bare plukke med meg melk og brød liksom, men å ta ta Helgehandlen og det UTEN lapp er jo bare det siste eg foretrekker!

Gjennom uka noterer eg ned på en lapp etter hvert som me går tom for ting og før me kjører til butikken da skriver eg lista skikkelig. Dvs at eg skriver lappen etter hvor de enkelte tingen ligger
i butikken. Dette kan eg gjøre for eg kjenner hver eneste hylle både på Rema og Kiwi her nede, har for søren nå bodd her i Tananger i 20 år! Når me var på denne ukjente Kiwi`en i går gikk me på kryss
og tvers av butikken sikkert 19 ganger, me enten opp med å bare rope ut som: “Eg fant sukkeret Ali” mens han fant noe i andre enden av butikken, var jo nesten litt mentalt sliten da me kom til kassen.

 

Ikkje fikk eg den gode praten med personen i kassen heller….Kjente jo ikkje han + han virket ikkje særlig villig til å snakke heller…DET er så koselig her hos oss hvor me kjenner alle. Det er liksom en sosial greie det å handle, som regel treffer man kjente og det blir til at me prater og ler på butikken, men uansett får man avslutte handlinga med en god samtale ved kassa og me blir liksom i godt humør av det. I går der i mot gikk med egentlig tomhendt ut fra butikken om du skjønner?
Ikkje det lille extra som betyr så mye 🙂

Ali måtte som forventet svippe innom Rema i dag morges etter at han hadde kjørt Dib på skolen hehe Det skal ikkje forundre meg om eg og må innom en tur når eg henter han senere, men men

Etter på nå skal eg uansett ta en liten shaining her i heimen, brette noe sengetøy bla, ja bare fixe litt siden det er helg og så står dusj og hårvask på planen!! Gjett om det trengs! Hårvask altså! Må ta
å mege meg til å bestille en frisørtime også! Ta en liten oppfriskning nå før våren liksom. Tenker det blir både ettervekst og striper 🙂 Da eg tok stripene første gangen var det meningen å bare ha den den sommeren, men så har eg liksom blitt glad i det og har det ennå! Egentlig er det ikkje bare striper,
men det heter Balayage (Dvs det går fra mørkt i bunnen og lysere ut over i tuppene)

For å komme litt tilbake til det Strikkekaoset på de første bildene så HÅPER eg at eg i morgen kwell kan klippe den siste tråden av på mønsteret!! Blir lite strikking på dagen i morgen siden garantert nesten hele lørdagen går med til å være tilskuer på Rogalandsmesterskapet i Tae Kwon-Do 🙂

Men men, eg får begynner å bevege meg så tastes me etter hvert 🙂
Hodet er ikkje helt på plass i dag kjenner eg så eg trenger nok minst en kopp kaffi til

 

 

KOS DEG OG HA EN
FLOTT FREDAG!

Go`klem fra ei Fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #pattern #strikkeoppskrift #intarsia #langstrikkejakke #egetdesign #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Gleder meg til og se jakka når du er ferdig med mønsteret,spennende og følge med.
      Godt og høre at det er fler enn meg som har handlelapp etter hvor ting står i butikken.Syns jeg sparer mye tid på det,og da rekker jeg og hekle mer når jeg kommer hjem.
      Lykke til på Rogalands mesterskapet i morgen,både til Dib og deg.
      Ha en strålende dag og helg.😆🌼🌻

Siste innlegg