Kjedelige Vrangborder og langdryg Glattstrikk

 

Før kunne eg ganske enkelt dømme et strikketøy neden om å hjem før eg startet, ikkje fordi eg ikkje likte det, men litt som dette: –Ååå nei, se på de lange vrangbordene! Det gidder eg ikkje! -Sååå mye enfarget orker eg ikkje! -Å nei, hvis den må være så lang så gidder eg ikkje. -Shit i det tynne garnet blir det jo over 400 m, det skjer ikkje!
I det store og hele kunne det fort bli litt sukking og stønning.

Hører også veldig ofte rundt et bord på f.eks strikkekafè: “Det er så kjedelig med vrangbordene, ja eg strikker de ofte mye kortere enn hva som står i oppskriften” -Ja jo eg har vært der, men eg merker godt at eg tenker litt anderledes nå enn før. Om du velger å strikke kortere vrangborder, ja da må du jo ta det igjen på resten av genseren!? Dvs du risikerer å måtte strikke extra mye på den kjedelige glattstrikka delen *ler*. Det er en selvfølge at å strikke 2 ermer er pyton, egentlig så er eg jo mest lysten på å si at me er HELDIGE som får strikke 2 ermer, men siden eg vet det liksom er en vits å si lar eg det vær 🙂 Som sagt så føler eg at eg har endret mitt syn på det eg strikker. Eg starter ikkje lenger med å påpeke alt som er negativt med det eg skal strikke, prøver heller å se helheten av prosjektet + eg har blitt så mye flinkere til å velge garn eg virkelig liker. Akkurat som når eg satt å strikket på Denne Kåpa vettu. Det var mange som kunne si: “At du orker å strikke noe såå stort!”. Vel, strikke skal eg jo gjøre uansett, så om eg sitter med 10 småprosjekter eller et digert er for meg det samme.

For noen år siden hadde eg vegret meg for genseren eg holder på med nå, det å starte med ei vrangbord (eller hals da) på 18 cm hadde fort blitt omgjort til en halskant *ler meg ihjel*. Etterpå kunne eg angre meg grønn og genseren kunne bli liggende uten å bli brukt. Ser veldig ofte at de aller fleste har noe å påpeke på et prosjekt de skal starte på. F.eks hvis eg sier “Ååå den var flott” Så kommer det gjerne fra de som skal strikker: “Ja, jo den er fin, men se på blabla” <–Putt inn noe du syns er negativt. Det samme opplever eg når eg skal strikke noe og viser hva eg skal strikke: “Ååå orker du å strikke alt det mønsteret?” Regner med du skjønner hva eg mener. Det verste for meg er i grunnen hvis eg gir meg selv tidsfrist underveis i prosjektet. Det vil si at eg begynner stiller og rolig, alt er koselig helt til eg får det for meg at genseren MÅ være ferdig til bestemt dato, da blir det virkelig et ork! Ja eg får jo ikkje nyte strikketøyet skikkelig! Kanskje sitter eg der med et garn som skikkelig herlig og så får eg ikkje nyte det slik eg ønsket hehe Nei nei, eg må slutte med det!

Derfor skal eg NYTE hver maske av Aamu som eg holder på med nå! Alt som eg før hadde påpekt som negativ må eg ikkje ofre en tanke, genseren kommer til å bli superfin og eg nyter virkelig garnet! Å nei, eg har ikkje bare fått garnet, eg har faktisk kjøpt og betalt det selv. Ja eg syns det var dyrt, men fy filleren det er skikkelig herlig – Helt klart en ny favoritt ♥ Å du? Dette er enda en oppskrift fra Isabell Kraemer som faktisk er på norsk,
du finner den HER! Så gøy!

 

 

 

Dette bildet beskriver i grunnen dagen her, en skikkelig sløv søndag! Har vært ei travel uke, eller 2 uker for eg hadde jo ikkje helg forrige helg! Eg har var oppe kl 8!! Var i grunnen greit og eg fikk mange timer for meg selv, Dib gikk på trening og Ali sov. Fikk hørt på siste episode av podcasten til Harm&Hegseth og som vanlig ler eg meg ihjel, men eg ble aldri helt våken i dag! Strikket litt sånn i halvsvima og krøp i seng i 4 tiden, satte alarmen på kl 18, men våknet kl 17! Okiii, vel så her sitter eg da og er klar for kwellen 🙂
Farmer er “Klokket inn” og ellers blir det bare strikkekos 🙂

 

 

 

HA EN FLOTTERS
STRIKKEKWELL

 

 

 

 

Go`klem fra ei Oppladet Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Jeg synes hver eneste maske på et strikketøy er gøy. Lange vrangborder, eller mye ensfarget, er jo ypperlig til skravlestrikk – eller tv. Komplisert hullstrikk eller mønster med flere farger på én gang, er best å være alene med. Hadde jeg synes momenter i strikkinga var kjedelig, hadde jeg ikke strikket. Jeg er faktisk én av de få som gleder meg til sokk/vott/erme nr. 2 også 😅

    2. Hei. Jeg skal ærlig si at jeg liker ikke vrangborder. Men kom med mye mønster da koser jeg glugg i hel. Men også lange stykker bare med rettstikking det er ikke meg.
      Å så fin en pus du har. Han ser ut som han tatt kvelden slik som noen av mine her har tatt. Er ikke vær til å være ute heller sier dem.
      Men heldigvis så drar jeg og mannen min på ferie på lørdag og blir borte i 14 dager men jeg tar med meg PCen. Så pusene skal ha hjemme alene fest he,he. Å nei det blir det ikke pga en nabo kommer å ser til dem 2 ganger for dag.
      Han en fin strikke kveld du også.
      Klem fra meg for alle de gode innleggene dine.

    3. Nydelig mønster. Ikke mye mønster heller. Godt snakke strikking. God maske. 😊

Siste innlegg