Klart Pus må få julegave! -Gratis Oppskrift

Designet av Hanneke van Dijk

 

Klart kjæledyrene våre skal ha julegaver! Milo får hvert år en solid gave av mor mi, full at deilig mat og gotterier 🙂 Det rare er at han alltid blir veldig oppmerksom på denne gaven og når det er hans tur å åpne den blir han ganske så ivrig! Skulle tro han husker fra år til år hva denne gaven er 🙂 Kanskje han gjøre det? Gøy er det uansett.

 

 

 

Designet av Hanneke van Dijk

 

Eg er ganske fornærmet etter at eg kjøpte ny deilig seng til Milo….han vil ikkje ha den! Eg mener, eg strikket jo også et deilig tjukt alpakkateppe å la opp i, men nei! Eg satte han opp i senga og han hoppet ut og siden har han ikkje nærmet seg senga…så rart! Kanskje eg heller bør strikke ei hule som dette? Siden han alltid kryper under dyna i senga mi vil nok sikkert denne falle i smak 🙂 Strikkes i Eskimo på pinne 5 – Vil tro den går rimelig fort!

 

FAIRY HOUSE
Bildene over
Gratis Hekleoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

I dag har eg igjen surra på kjøkkenet! Startet med å smelte sjokolade og dyppe alle Sarah Bernard, nå står de
i fryseren og venter på en egnet boks 🙂 Har laget 3 eller 4 nye porsjoner med Salte Mandler og alle ble sånn som de skal være! Måtte steike de noen minutter lengre enn hva som står i oppskriften og det tror eg er fordi mandlene eg har er litt for ferske. Ååå de ble knallgode! Avsluttet dagens kjøkkentjeneste med å lage Delfiakake 🙂
Mor mi sin absolutte favoritt og det er oppskrift fra min mormor som brukes.
Her hjemme er det bare Ali som spiser denne, kjekke å lage da 🙂

 

 

 

 

Måtte ned en tur på Nille i dag…de brune posene som eg skulle bruke på matgavene ble litt små…De hadde ikkje større brune så eg endte opp med noen røde og et par svarte poser. Aner ikkje hvor mange kremmehus eg har laget og forkastet! Har masse sånn designpapir og laget først noen turkis/blå poser til de svarte posene og noen andre i kalkérpapir til de røde posene…meeen eg ble ikkje tilfreds! Ble ikkje sånn julekosete som eg liker. Forkastet alle kremmehusene og laget de rett og slett av sånn gråpapir på rull, det ble eg fornøyd med! Det blir også brune kremmehus til de svarte posene, opp i kremmerhusa er det Salte Mandler 🙂 Blir nesten som en forundringspakke dette her og eg håper innholder faller i smak (bokstavligtalt).

Vil tro at Delfiakaka nå er stivnet skikkelig i kjøleskapet, hadde vært greit å fått den delt opp før eg legger meg. Deler den i 3-4 deler, pakker hver del i folie/cellofan med ei sløyfe på 🙂 Må også få pakket Sarah Bernard
i kakebokser og fordele litt til mor mi også, da er det klart til å tas med i morgen. Greit å få det fortløpende ut av huset. 16 sorter i boks så langt, planen er å rullet litt marsipankuler nå på tampen,
og Dib ønsker seg fortsatt litt OreoHjerter 🙂 Får sjå!

 

 

HA EN FORTSATT FIN KVELD
OG GOD NATT

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

5 kommentarer
    1. om jeg hadde hatt katt ennå hadde jeg helt klart villet ha en slik hule til den ,men nå har ikke jeg pus lengre ,den jeg hadde ble 16 år gammel :=)jeg elsker delfiakake ,diskuterte det med min svigermor i dag ,tror jeg skal lage en i morgen jeg

    2. 16 sorter. Jeg blir helt stum.
      Jeg har 8 så langt med fløtekarameller jeg lagde i kveld. Skal lage Delfiakake, selv om det er bare meg som spiser det her i huset.
      Og så har jeg planer om noen sorter til. Bl.A Pikekyss.
      Inspirerende å følge med deg og dine runder på kjøkkenet.

    3. Vår pus fikk også hus, eller det vil si det var den forrige pusen… men, ingen av de liker det! Men begge liker/likte, som Milo, et godt reir i dyna. Ser av og til bare et lite hode, som det første bildet 😂 Rare, koselige og fantastiske dyr de kattene våre! Kan ikke leve uten selv med allergi 😍

    4. Lite tips til deg som jakter på cellofanposer hele desember. Sjekk ut Ebay, der har de masse forskjellig, både med julemotiv og forskjellige størrelser. For sent for i år, men du kan bunkre til neste år, så slipper du jakten da.

      1. Vær du sikker, over nyttår skal eg raide hele eBay! 🙂 Fant masse, men tok ikkje sjansen på at eg fikk det hjem i tide, hvis ikkje hadde ge kjøpt 🙂 De har så mye fine småesker også 🙂

Siste innlegg