Koselig småstrikk som Høstpynt, eller var det til Jul?

Designet av Aga Tutak

 

Strikk deg en håndfull med kjappe småsopp og du kan lage den skjønneste høstpynten ♥ Du kan gjøre det enkelt og bare sette de på tynne ståltråder, stæsje de rundt i blomsterpottene, eller du kan….strikke noen flere (Typ; en hel gjeng!), kjøpe en sånn “flette”/bastkrans og sette de på sammen med annen kvast = Plutselig fikk du den flotteste dørkrans, kanskje vente til Rogna kommer? 🙂 Eller, du kan strikke de med røde “hatter” og gjøre de litt mer Jule`vennlige? Du vet jo at eg elsker sånt dill og dall og eg har mengder av dill som er strikket opp gjennom årene og eg blir aldri lei! Det siste året har min strikkekurv i grunnen vært ganske strukturert, litt for mye for min del….Bare å ha en genser eller 2 på lur er ikkje meg, eg liker å kunne se flere kurver samtidig og aldri vite hva som ligger på bunnen. Kanskje det er derfor disse 2 genserene mine går så tregt? Eg har rett og slett for lite variasjon!! Da må det nok blir noen sopp på pinnene rimelig snart! 🙂

 

FOREST MUSHROOMS
Bildene over
Str 4,5 cm – 6 cm

 

 

 

 

 

Designet av Aga Tutak

 

Noen forenkla juletrær kan også bli veldig dekorative, bare strikke mange nok! Lag deg en skog midt i stua om du vil, finn frem paljetter og stas om du liker det, me må faktisk slutte å tenke: “Å ja, men det er ikkje på mote lenger, eller å nei, det blir for mye av det gode!” Liker du det så kjør på, og bare kos deg! Livet er for kort til å ikkje bruke litt mer paljetter mener nå eg! Eg fikk der i mot mettet min bruk av paljetter og glitter før helga (for ei stund!), det er bare å ta med seg en 3 år gammel jente inn i stæsjlageret ditt så er det gjort! Akk så herlig og sååå kjekt! ♥ Å du?
I steden for å kjøpe en pose med nøtter så kan du strikke de også,
du finner noen fine HER INNE (<—Gratis oppskrift)

 

AGA`s KNITTED CHRISTMAS TREE
12 cm
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

 

Det REGNER! *Bombe!* Når var den Fellesferien over sa du? I følge min info var den ferdig på fredag, så hvorfor
i huleste regner det?? Er jo ikkje rart folket reiser til syden, kanskje litt mer sol og varme hadde fått folket til å holde ræva si hjemme!? Min oppriktige mening om akkurat det? INGEN burde faktisk reist sørover (eller vestover for den slags skyld) selv om landet de skal til er knallgrønt! Hvorfor skal noen ALLTID tøye grensene kun “Fordi man har lyst”?? “Man MÅ jo ha ferie!” Folk som har en skikkelig god grunn for å måtte reise må jo da veie evn konsekvenser opp i mot behovet, men ellers? Ingen dauer om man bare holder seg på stedet hvil 1 års tid til TING er enten forduftet eller under kontroll! Skal alle me andre forholde oss rolig, gå fra A til B med antibac`n på lomma, for at andre skal få ture i vei? NEI! Syns mange bør ta seg ei saftige pera å holde seg på stedet hvil, kjøp deg et strikketøy om du trenger å få tiden til å gå! Jepp, eller noe i den duren 🙂

Anyway….me skal visst ut å kjøpe noe dekk i dag, ja det er det me skal. Pga byggearbeid er veien igjen stengt og “vår” vei er åpen for alle gjennomkjøring, ergo kan me ikkje parkere rett her ned og må parkere “helt der borte” – Frister altså ikkje å gå ut!! Vil mye heller bare benke meg ved spisebordet, sette en kjekk podcast i øret og perle 🙂 Hva har du tenkt å bruke dagen din på? Eg skrev litt om Mine Hobbyer i går og det er kjekt å få tilbakemeldinger på at veldig mange har både en og flere hobbyer ved siden av strikkinga 🙂


Min hobbypakke nærmer seg og nå kan eg også se hvor stor og tung den faktisk er!!
Ahaa snakk om å levert GLEDE på døra! Woop Woop!

 

Jajaja det er jo ennå håp om å få litt sommer til før plutselig dette regnet bare glir over
i en rekke av høststormer og plutselig er det liksom…JUL!

 

 

 

LAG DEG EN FLOTT
DAG OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Nei, ikke skjønner jeg alle som på død og liv må kaste seg på første fly til Spania. Og grensa til Sverige skulle aldri vært åpnet. Nå er det mange som kommer hjem igjen med smitte. Håper ikke det er bortkastet det vi har bidratt med de siste månedene. Kos deg med dine hobbier.

Siste innlegg