Kreativ Tenking er TILFREDSSTILLENDE!

 

Ok, dette er det eg har gjort i dag, på en SØNDAG! Har avsluttet den stripete Dominolappen og strikket 3 riller riller på en sånn “Bonnie” lapp, hvor mye har du strikket? *ler meg halv ihjel*

MEN, eg har løst et aldri så lite verdensproblem her i Go`stolen så mengden av strikking er ikkje alltid det viktigste, men at eg kommer frem til en herlig (Genial?) løsning er det beste. DET BLIR AKKURAT SLIK EG HÅPET PÅ!
Eg nevnte jo HER vettu at eg sikkert måtte strikke tepper mitt i flere deler, veeel, det problemet har eg nå løst
og resten blir nok helt knirkefritt vil eg tro 🙂

 

 

 

 

Den Okerfarga lappen her er den første lappen på den midterste stripa på teppet og den skal strikkes som en “Bonnie” lapp med 4 fellinger, altså en sentrert lapp. Denne lappen kan fint strikkes rundt, men eg velger å strikke den frem/tilbake for å få akkurat den samme strukturen som Dominolappene. Dvs eg strikker rett på alle pinnene og ikkje 1 omgang vrangt og 1 omgang rett som eg måtte ha gjort om eg strikket den rundt på 5 pinner, er du med? Nå håper eg bare at mine beregninger gjør at denne lappen blir like stor som Dominolappene som
kommer ved siden av. ELSKER når eg må tenke så det knaker haha

 

 

 


Her ser du hvordan eg har tenkt og kommet frem til min løsning. Dominolappene mine er jo på 53 m
(50 m + 3 m i midten som eg bruker til felling + 50 m) Altså er det 25 m i hver siden på en måte. Dette har eg da tatt utgangspunkt i: 25 m i hver siden = 100 m + 3 til felling i hvert hjørne = 112 m. Jadda jadda,
så nå gjenstår det å se om det stemmer på ekte 🙂

Stress? Overhodet ikkje, det er kjempegøy!
Bli med å design ditt helt eget teppe du også vel?

 

 

 

 

Nå er eg altså kommet på den 5.lappen, bare 130 igjen 🙂

 

ENDELIG! Eg har ENDELIG funnet meg en serie!! For ganske lenge siden så eg noen episoden av en serie som heter “This is Us” på Tv (dagtid tv), det rant fort ut i sanden for eg ser lite Tv på dagen. Serien bare forsvant og me fant den ingen sted, FØR NÅ!!! Amira hadde tilfeldigvis en konto på Prime Videos for det er der den ligger og den er virkelig kjekk! Serien altså! 🙂 Amira og eg har allerede sittet noen timer og skal straks fortsette. Måtte bare ha en lite pause, men er straks klar igjen. Har virkelig vært en sløv og lat søndag – Deilige! Måte bare innom vettu,
ja å fortelle at eg har knekt en kode så langt MoHaaa

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
DEILIG KWELL

 

 

 

Go`klem fra ei meget ivrig Vibbedille 🙂

4 kommentarer

Siste innlegg