Kun Humor og Fantasi!

 

 

Ok, da gikk det som forventet og til litt glede for andre for håpentligvis! I allefall det siste halvåret ca har eg fått en del tilbakemledinger på at eg “lager så lite selv”.…Blir en del oppskrifter og turer, men veldig lite av hva eg selv styrer med...Å ja, eg er selvfølgelig helt enig og eg kjenner på det…Eg liker jo godt å ta bilder underveis + tegne og fortelle om hva og hvordan, men noen ganger KAN det være ris til egen rau, for å si det sånn *ler* Har forklar litt hvorfor i dette innlegget…Synd at det faktisk skal være sånn 🙁

I dag tok eg grep her på Hobbyrommet, gudene skal vites at det trengtes en vask! Skrivebordet var fullt av alt eg trenger, maling, former og ferdige ting…ryddet bort ALT! Nå står noe i stekeovnen til tørk, andre ting er i lakkeringsprosessen på lilledoen, de ferdige tingene står på ei hylle ute på gangen…Nei, alle tingene er ikke ferdige, fortsatt en del som både skal males og lakkes…Det tar tid og nå er eg også nesten tom for lakk – Igjen! Så eg ny bestilling er atter en gang sendt avgårde…DERFOR, eg ryddet som sagt bort alt, eller eg sorterte alt tilbake hvor det hører hjemme er mer riktig å si og så vasket eg! Jif`n fikk kjørt seg og gulvet ble kostet og vasket – Herregud sååå deilig! Med et nesten tom skrivebord fikk eg lyst å gjøre noe annet, noe eg har savnet: FIMO! Da snakker me om å være kreativ, kun min egen humor og fantasi skal få utløp! Ja eg må nok frem med tegnebok også etter hvert for å teste noen skisser! Det er dette som er gøy, greit å støpe også, men det er ikke min fantasi….det er kun på dekordelen eg kan utfolde meg…!

 

 

 

 

Dro frem den store boksen med all Fimo, bare på gøy satte eg sen på vekta…Vekta mi gå til 5 kg…så den nullet ut…ok…bare de store pakkene eg har veier jo nesten 6 kg til sammen og så kommer alle småpakkene da….jaja, kom frem til at eg har NOK inn til videre, hadde glemt at eg gikk amokk med Fimoshoppinga i fjor sommer – Så gøy! Tenker eg også skal lage noen armbånd igjen ganske snart, har fått spørsmål om å lage noen nye da de forrige er utslitt! Har ikke glemt det, har bare ikke passet å dratt frem perler og styr midt
i kaoset – men det viktigste er at eg har ikke glemt deg, Bunny 🙂 

Mange av dere har kjøpt flere av mine figurer, har dere ideér til hva som er gøy og hva dere evn kunne tenkt dere er det bare å fyre løs – Kjekt med innspill! En ting som alltid er ønsket er katter! Det er jo kos og mye gøy man kan lage. Ingenting av det eg lager er realistisk, sååå flink er eg ikkje! Tanken er at man skal le av figurene mine og tenke at den der var morsom 🙂

 

 

 

 

Det er som er herlig med Fimo, kontra støping er at det er rent og pent å jobbe med! Eg trenger liksom ikke koste gulvet fordi eg vasser i gips….og masse støv...! Deilig!

 

 

 

 

Dette er noen av figurene eg laget til messen i fjor, de ble solgt med en gang! Alle pingvinene og hønene var “POFF” vekke, men eg fikk beholde de ut helga til utstilling og det er jo synd at eg ikke tar bestillinger for det var mange som ville ha de pingvinene…! De er ganske så kule om eg skal si det selv så eg må nok lage
noen i år også 🙂 Like blir de ikke, er vanskelig å lage helt like, men samme stil blir det nok 🙂 Eg laget også svarte høner med prikker som maskemarkører – ALLE forsvant “Smokk” når eg viste de her på bloggen, vet ikke hva det er med svarte høner, men de er i allefall populære!

 

 

 

 

Laget også ufattelig mange maskemarkører i fjor…alle og en hver er håndlaget, dette gikk det mye tid på! Dette skal ikke gjentas år haha Var jo ca ingen som visste hva en maskemarkør var på den messa, så strikkerelatert dropper eg…Men eg har disse igjen som henger her på Hobbyrommet og de er fortsatt til salg. Figurene koster 50 pr stk, eller 5 stk til 200 kr. De som bare er kuler er 25 kr, samme pris for de i emalje. De store figurene som henger nederst er strikkepinneholdere, supre om du f.eks strikke spå 5 pinner – Hønene koster 180 og de mindre ytterst til høyre koster 100 kr. Ser du noe du kunne tenkt deg, send meg en sms 93899225 så kan eg evn ta bedre bilder – Ellers så kan du se bedre bilder HER HER og HER.

Nå skal eg sette på serie og kna litt Fimo, så får me se hva det blir av det i år!

 

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

4 kommentarer

    1. Pussig det der….. i starten gikk jeg med armbåndene på hele tiden, så de ble slitte ja. Så fikk jeg nye, og de ser greie ut enda, veldig fine, fordi jeg ikke bruker dem like mye. I går hadde jeg sånn lilla/svart antrekk og tok på meg armbåndene. Tenkte da at jeg skulle sende deg melding, armbåndene er jo fra Bunny Trash-tiden. Nå er det jo bare Bunny og jeg trenger Bunny-armbånd, hahaha.. men jeg slipper altså sende melding, for her har det visst skjedd en tankeoverføring 😜🐰🥰

    2. Åhhhh, jeg skulle så gjerne kjøpt noen av figurene dine, Vibeke. Nisser, griser, alt av “julete” ting. Kjøpte armbånd av deg i fjor, tre rosa i små perler og ett grått i litt større perler. De brukes hver eneste dag nå om sommeren. Det er jo ikke sommertemeratur ute, men sommer er det likevel. Vi er i Valdres og badet i går og i dag. Tror det var 16 grader, men det var i såfall max. Alt godt ønskes deg fra Birgitte

Siste innlegg