Lekre Julevotter + en titt bakom fasaden!

 

I dag ga eg meg selv 2 valg: Bare bli sittende i Go`stolen i pysjen uten å gjøre noen ting eller: Krøke meg på beina og bare la det stå til! Ja, ble eg sittende i dag måtte eg jo uansett gjør det hele en annen dag. Det var bare å ta på ullsokker og tøfler og komme seg ut…I pysjen! Eg startet ved inngangen med noen skikkelig tunge tak!! (JISES eg er sterk altså!) Mer om dette kan du se på Snapchat (vibbedille) *ler*. Men med mye stahet kan det meste overvinnes og til slutt ble eg ganske så fornøyd gitt 🙂 Hadde i grunnen tenkt å gi meg med dette, men fikk ikkje ro i rompa før terrassen også var ferdig! MIN plan var å bruke en sånn stor stiftemaskin og stifte fast lyslenka på heeele gjerdet der ute (Det er ca 25 m) Meeen når eg kjente hvor tungt og vanskelig det var å slå de stiftene inn
i tre så ga eg meg med en gang! Laget til et juletre og ble godt fornøyd 🙂 Den prosessen ligger også ute på Snapchat 🙂 Nå sitter eg her og bare gliser for meg selv fordi ALT er sååå mye finere OG koseligere når sola sklir ned i havet 🙂 MASSE lys!! Hver av lyslenkene eg kjøpte er på 22 m og har hele 400 lys,
å ja, det ble virkelig mye lys 🙂

 

 

 

Nå i ettermiddag har eg endelig fått strikket litt! Ikkje bare det, men nå er også ermene kommet seg på en tråd hver og det er bare å rulle seg nedover magen 🙂 Dette er jo det eneste “aberet” med en genser for nå er det kun plankekjøringa igjen 🙂 Det er akkurat som eg føøøøler at den muligens blir litt stor!?! Det er i tilfellet helt typisk meg! Eg er alltid redd for at en genser skal bli for smal! Har målt strikkefastheten flere ganger, men frem til nå er det litt vrient uten å måtte strekke forde alt er i en bue liksom pga rundøkinga. Eneste endringen eg har gjort er at eg har lagt opp mindre masker under ermene enn det som er beregnet for størrelsen. Skal strikke et lite stykke til før eg prøver den på. HVIS genseren henger fint gjør det ingenting OM den er litt stor over brystet.
*krysser fingrene*

Det er Aamu til Isabell Kraemer eg strikke og oppskriften finner du HER
Å JA, du får med en norsk oppskrift når du kjøper den 🙂

 

Designet av Stephanie Earp

 

Helt sånn plutselig bare poppet disse opp på en surferunde i dag! Deilige og akkurat passe julete! (Kommer alltid en jul) Strikket i det deilige 3-tråds Strikkegarnet fra Rauma så dette er slettes ikkje bare pyntevotter,
men det er skikkelig GODE votter 🙂

 

SPRUCE AND SPARK
Bildet over
Str Liten og Store

 

 

 

 

Designet av Stephanie Earp

 

Vet ikkje helt hvorfor eg måtte ha med meg denne, men eg ble liksom litt glad over den! Den strikkes i f.eks Cascade220 og så stæsjer du opp mønsteret med f.eks noe rester du har av Noro! DA blir det fine farger da 🙂

 

BACCARAT
Opp til 152 cm i overvidde

 

 

 

 


Jammen lyser det godt opp med 400 lys! Tja, må jo si eg syns det ble ganske så koselig ♥ Får jo bare håpe at mus og nisser får stå i fred 🙂 Har i grunnen ikkje vært plaget av at noe pleier å forsvinne for det er ikkje naturlig å bruke trappene her som en gjennomgang, men sikker kan man jo aldri være. Uansett, dette er hva eg viser deg, ok?

 

 

Meeen, hvis du kommer på besøk til oss så er det dessverre…..

 

….DETTE du ser! Mitt håp er jo at lysene blender deg, men det beste er om du kommer når det er helt mørkt *ler hjertelig*. Veeel, planen var at alt dritten bakom der skulle bort før denne helga, meeen det er ikkje alltid så lett å få alt til å klaffe. Meningen er at Amira skal ta med seg en henger hjem fra jobb, så skal den fylles og ungene skal kjøre på sorteringa. Begge har jobbe MYE og sene kvelder i det siste så første dagen det passer skal alt dette bort! Ser ingen mening i å legge det ned i garasjen heller med tanke på hvor lite plass det er til alt dette. Uansett,
i den store sammenhengen er det bare bagateller 🙂

 

 

 

 

Utenom å ha pyntet ute i dag har eg også laget en skikkelig digg Taco! Når eg sier digg så er det fordi eg har laget en skikkelig god Guacamolo og det er så godt! 🙂 Det var halv pris på ALT av Tacogreier i går så eg kjøpte alle varianter av skjell, lefser og sånn “kopper” både i lefser og skjell så nå er det straks klart til å guffe innpå! Dib er på vei hjem fra jobb så da er det nesten på tide å skru på ovnen. Amira jobber sent i dag +
hun skal være sammen med venner i kwell 🙂

Planer for i morgen? Hmm egentlig burde eg lagt inn en skikkelig hviledag, meeen så har eg en greie som eg har gjort så lenge me har hatt ungene: Første helga i advent har eg ALLTID laget Fruktflesk! Skal eg følge tradisjonene til ungene må eg jo nesten gjøre det i morgen 🙂 Eg kjøpte inn til Sitrontypen i går så det er i såfall snakk om 1 porsjon og den skal bli SUUUR! Den er så godt! For å få den sur bruker du Sitronsyre,
for Søt sitron bruker du essens 🙂

Men du!?? HELLEDUSSEN! Eg har jo faktisk glemt å gjøre det eg skulle gjøre i dag!! PAKKE 48 KALENDERGAVER!! Omg! Er det mulig!!?! Jaja, da blir det film og pakking i kwell! Vel vel…

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
HERLIG KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra ei sliten, men godt fornøyd Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Har også hatt problemer før med rundfelling og størrelse. Etter å ha begynt med tynnere pinner øverst, og brukt 3 forskjellige pinnetykkelser, 1/2 større for hver gang med mellomrom, har rundfellingen blitt helt perfekt og ligger fint.

    2. Så fint du har det ute.
      Jeg har også pyntet litt til jul i dag. Det er nå det blir koselig i heimen.
      Jeg synes også det er litt vel spennende hver gang jeg strikker med rundfelling, det har blitt en del opprekking underveis, og Isabel Kraemer har gode størrelser, men du har jo vært flink til å måle strikkefastheten så det blir sikkert bra. Genseren ser utrolig deilig ut i original garnet. Ha en fin kveld.

Siste innlegg