LOMMETØFLER – Norsk oppskrift på de aller beste!

Designet av Denise Samson

 

Eg vet at nesten alle elsker tøfler på størrelse med en neve, dvs de fint passer i lommen når du springer over plenen til naboen – Alltid kjekt med et par på innerlomma, ikkje det? Akkurat denne typen her som Denise Samson har designet sitter i tillegg veldig godt på foten, og i mønster som dette er det virkelig en lekker gave. Eg har i noen år nå drømt om å fylle en kurv med mange lekre tøfler som dette og bare gi til noen som har ei hytte. Tenk så koselig når du kommer på hyttebesøk, du drar av deg de tunge støvlene i gangen og der vettu, der står det en lekker kurv og du kan velge deg ut et passende par. DA føler man seg velkommen da ♥

 

 

 

Designet av Denise Samson

 

Disse tøflene er strikket i et garn som heter Ulla og er kjøpt på Rusta. Det er mange garn som egner seg. “Vanlig” ullgarn som er ca 100 m pr 50 gr passer utmerket, bare pass på at det er litt forsterkning i det ( sånn 20%-30%). Om du velger Ulla som designeren valgte eller annet som passer er jo aldeles opp til deg 🙂
Du trenger 2 nøster, et i hver farge til et par 🙂

Hvis du er en rimelig fersk strikker og synes disse kanskje ser litt vanskelige ut (De er enklere enn du tro da) finnes det selvfølgelig enklere utgaver av Lommetøfler og orginalen til de finner du HER INNE – Designet av Hedvig 🙂 (Forøvrig en gratis oppskrift)

 

 

LOMMETØFLER MED BLOMST
Bildene over
Str 36 til 43
Norsk strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Denise Samson

 

Disse ble publisert tidligere i år. Omtrent helt like bare disse har stjerner, så ja, da har du litt å velge i 🙂

 

LOMMETØFLER MED STJERNE
Str 37-41
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

Søndag og 16 grader, tåke/dis og ellers ganske så grått, ja faktisk litt fuktig i lufta. Det er meldt 18 grader og sol så får jo se hvordan det lager seg ut over dagen. Bortsett fra å bare kose meg i dag hadde en planer om å vaske noen maskiner med klær for å klare å tømme vaskerommet! Ja du vet, det store sinnet Tok Meg tidligere i uka! Fikk sovet noe lengre i dag så enn så lenge tviler eg på at det blir noe kwil, muligens Dib og eg tar oss en kjøretur 🙂 Blir nok til at eg hekler litt for eg har et lokk å pakke inn og sååå skal eg Sy Noen Blomster til. Alltid noe eg kan henge fingrene i 🙂 Hovedfokuset blir litt sånn: “Pust med magen og ta en rooolig dag” *humrer*

På leirefronten står husene på rekke og rad, nesten urørt! Har verken hatt overskudd, eller noen form for energi de siste dagene til å sette meg ned ved spisebordet. Det ganske så store perleriet ligger der også, fortsatt ustrøket!
Til det må eg nesten være alene og helt helt i fred! Å ja, det er skummelt å stryke noe så stort og eg er redd for at det raser…Litt synd i så fall! Eg har nemlig funnet en plass til å henge det opp og eg trooor ei av de store rammene eg har passer fint! Er redd for at dette blir for tung til å henge opp rett på veggen med Nanotape. Eg vet at noen har hengt opp et strykejern med den tapen, men surt om perlerier dangler i gulvet. Jaja det kommer etter hvert, ellers drømmer eg fortsatt om ei uke på ei litt øde hytte på fjellet.

 

 

LAG DEG EN DEILIG SØNDAG
OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar

Siste innlegg