Min eneste strikkeprosjekt i 2023

 

Endelig! Sånn *Klapser i hendene* der var de ferdig og eg kan uten dårlig samvittighet fortsette på det
nye strikkeprosjektet mitt – Som du fortsatt ikkje vet hva er! *fniser*

Vottene er en liten julegave – tro det eller ei, de er ikkje forsinket,
men ferdig akkurat i tide og skal bare pakkes inn 🙂

 

 

 

 

I går var en trøtt dag så på ettermiddagen gikk eg å la meg, noe det faktisk blir sjeldnere og sjeldnere eg gjør,
men eg ble vekket tidlig i går! Våknet i 8 tidne på kwellen, satte meg til å strikke og se serie i 22 tiden. Da hadde eg en halv vott + 2 tomler igjen å strikke, rundt midtnatt ble eg ferdig med selve vottene…
Eg bare fortsatt på serien min og…

 

 

 

 

…fikk nå ferdig tommel nr 2…Tenkte å gå å legge meg, men fant ut at om eg ikkje strikket…

 

 

 

 

…tommel nr 2 også ville de ikkje blitt ferdig i tide…Sånn rundt kl 02 var de ferdig strikket
og da var det bare å stå løpet helt ut…

 

 

 

 

…ca 10 min i lunkent Soakvann før eg..

 

 

 

 

…la de til tørke, har “gnikket” de litt både før/etter vask for å få en liten følelse av at de er tovet. Vottene har eg strikket i 3-Tråds Strikkegarn fra Rauma, av denne type garn blir det virkelig gode og slitesterke votter. De vil også toves lett jo mer du bruker de og enda bedre blir de 🙂 Oppskrifter er ikkje min, den er fra Sisu Knitwear og kan kjøpes Her på Ravelry (Norsk Strikkeoppskrift). Oppskriften er kun en størrelse så evn andre størrelser kan du regulerer med pinner og garn. Barnevotter? Tja, da hadde eg strikket de i Finull f.eks, da får du i allefall samme gode vott som bare blir bedre og bedre. Et godt tips? Ikkje strikke votter i Superwash! Da får du iskalde votter som etter bruk bare bli lengre og lenge…Spesielt om om det er barnevotter, de leker vel noe mer i snøen enn oss….
Da blir det lange votter da, og våte hehe

Vettu ka?? Dette er det eneste strikkeprosjektet eg har strikket i år!?? DET kan eg garantere deg ikkje har skjedd før! Ja jo, eg har hatt 2 andre prosjekt eg har strikket på i år, men de kommer eg nok ikkje til å strikke ferdig…
Det er Disse to eg har strikket på i år, begge 2 i store størrelser for å få litt oversize, men nå? Vel…begge deler blir alt for store til meg og mest sannsynlig ikkje brukt. Rilleruth blir nok å rekke opp for den genseren vil eg ha uansett, men ikkje i str telt…!

I dag? Vel akkurat nå er det sol og 5 gr, men det er meldt både kaldere + regn og snø i skjønn forening. Eg går snart på veggene eg…Har så lyst å komme meg ut på tur, men fy søren altså!! At ei fotvorte kan lage så mye problem!?? Kunne ikkje f.eks fått den på leggen!?!? Da hadde det vært av lite betydning…Arg….! 4.jan kan ikkje komme fort nok! Ja eg blir ganske sur pga dette, selv om det i seg selv kun er en bagatell….Men ja, det er skikkelig nedtur! Bruker sånn “trykkplaster” (Liktornplaster) for å avlaste trykket,
men det plasteret trokkes jo fort flatt for å si det sånn…

Men ok, eg skal starte dagen i dusjen og få på meg noen gode koseklær og sååå tror eg bare eg skal kose meg med det nye strikkeprosjektet. Senere kommer Amira og Eirik, da blir det lammelår til middag. Tror eg holder meg til grønnsakene eg…Julemiddagen skaper ennå problemer…Nå er det tilbake til “vanlig” mat for min del 🙂

 

 

 

KOS DEG VIDERE
I ROMJULA

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer
    1. Bare ett ferdig strikkeprosjekt i år??! Nei nå frøken, nå må du skjerpe deg😄 Du trenger flere ullsokker, så du får lære deg gå-strikk😁 Eller bare sette av ei lita kveldsstund et par dager i uka😊

      1. Ha ha ikke sant? Eg har delegert bort sokkestrikkinga og regner med å få i retur noen knalltøffe sokker ut på nyåret, så alt under kontroll 🙂 Akkurat nå sitter eg faktisk å slapper av og strikker på mitt nye prosjekt 🙂

Siste innlegg