Min tøffeste tur på 71 grader nord….

 

Du som liker å følge med på turene mine BØR se dagens episode av 71 grader nord! 16.april gikk eg denne turen med søs og svoger + en gjeng fra Turistforeningen. I etterkant ser både eg og garantert andre at dette var en tur eg burde ha ventet med…det ble direkte beintøft et par steder der, anklene mine sleit spesielt! Var på nippen et par ganger til å bare sette meg ned, men den luksusen finnes ikkje når man er på tur…! Eg var sååå sliten og anklene mine murret noen dager. Fikk nøyaktig 1 hviledag for 18.april dro søs meg opp hele 3 topper!!

På tross av dette har eg veldig lyst å gå akkurat denne turen en gang til! Eg ønsker å sitte tilbake med en følelse av at DETTE fixet eg….Det gjorde eg ikkje i april….Joda, eg fullførte, gikk i “mål” sammen med den ene turlederen og slettes ikkje så langt bak den siste ellers i gruppa. Eg har ikkje for vane å gi meg, langt der i fra,
men der og da gikk eg kun på viljen alene.

Ser du den speilblanke og glatte fjellveggen til høyre i bildet over? Det var her gjengen i 71 grader måtte klatre opp….Eg kan love, hadde eg fått samme beskjed, ja da hadde eg snudd *ler*

 

 

 

 

Et lite stykke før vår endestasjon og snuplass Lanes, ramlet jo eg sånn halvveis på sjøen…Hvis du legger merke til i dagens episode er det der deltagerene også stopper litt opp. Det er stedet hvor det ligger en smal plank ut til sjøen. Under den ble eg sittende med beina godt plantet under vannet. Her hvor me spiser lunsj rushet deltagerene videre hele 17 km!! O`la la….eg måtte ha campet i telt til dagen etter for å ha fullført det, men på det tispunktet veide eg også nesten 100 kg….Muuuulig det var en medvirkende årsak…*ler*

Det er flere år siden eg så på 71 grader sist, men når eg så hvor de skulle var eg bare nødt! Eg har jo godt mange av turene de har gått til nå og det gjør det jo ekstra gøy! Innspillingen av turen de tar i kveld er litt over 1 mnd etter at me gikk der 🙂 Den som hadde visst når de var der *ler* For en gjeng må eg si, de er beintøffe for turene er knalltøffe og eg føler med de som sliter!

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg