Nå er det innafor med EGOSTRIKK!

Designet av Espace Tricot

 

Uuuuansett om du har strikket Julegaver siden i sommer eller ei så er absolutt tiden inne for å bli EGO! Det mener eg! Om du ikkje har strikket julegaver hele høsten er eg ganske sikker på at du har tenkt Jul, Jul og Jul hele høsten, planlagt, skrevet lister – ja, hekkan, det blir ganske mange lister….hver eneste høst! Om det betyr at eg er sirlig organisert eller om det bare er hukommelsen som svikter det vil eg ikkje helt innrømme (flirer) men altså: EGO-Strikk ♥ Alle fortjener litt av det nå i romjula, jammen er eg glad du er enig!

Om du fikk masse garn fra en hemmelig nisse i går, eller om du har et solid lager eller ei, så er eg ganske sikker på at du har noe du virkelig kan kos deg med! I dag er det lov å slenge beina på bordet
og slå seg selv på brystet og si: “Eg klarte det!”

 

 

 

Designet av Espace Tricot

 

Me har nok alle hørt om den “lille sorte” det kan være lurt å ha i skapet, tja…eg har aldri hatt den “Lille sorte”, men DENNE (peker på bildene over) sorte kunne eg virkelig tenkt meg! Den er liksom både rålekker, stilig, ja i grunnen lekker til det meste. Eneste eg syns er pyton med akkurat denne er jo at den faktisk er strikket i svart garn! Å ja, eg kunne virkelig tenkt meg en slik svart genser, men eg vet ikkje om eg orker strikke den i svart…Har i grunnen aldri, uten om Setedalsgenseren, strikket noe i svart til meg selv, eller andre for den slags skyld…Det var litt rart, egentlig! Anyway, her har du nå i allefall en ganske enkel og legger genser med litt høy hals – HELT GRATIS –
og DU bestemmer fargen! Ja du kan t.o.m strikke striper om det er det du liker best (prøver å unngå
å friste meg selv her nå…..har alt for mye i kurven(e) mine som det er…

Denne er forresten strikket i nydelig tynn alpakka sammen med en tråd  silke mohair…nydelig og så digg!

 

 

THE CLASSIC
Bildene over
Opp til 164 cm i overvidde
GRATIS Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Espace Tricot

 

Tenkte det kunne være greit med enda en lekker liten sak, egentlig helt plain: Raglan og rund hals. Strikkes i Finull og da har du et vanvittig fargekart å velge fra! Det som er sååå kjekt med slike enkle gensere som er sååå fine er at du kan putte på dem hva du vil, ja av mønster! MEN!! Viktig! Om du velger å strikke den stripete,
prikkete eller rutete: Husk hvem sin det er og krediter i riktig retning 🙂

 

BRIGHT SIDE
Opp til 164 cm i overvidde
GRATIS Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

 

Eg skal kose meg med dette! Hadde jo neeesten blitt ferdig med den ene delen eg strikket på, trengte et nøste til av den grønne og da oppdaget eg at eg hadde tatt “feil” farge! Nå rett før jul fikk eg jo alle Disse Fargene i posten! Noen farger har eg flere nøster i, men det som kun skal være til detaljer har eg ett nøste i hver farge….Vel, eg hadde jo tatt et av nøstene som eg kun har ett av…Vel vel, det var jo bare å rekke opp, og i dag starter eg på nytt. Var i grunnen litt greit for da fikk eg jo sette hvordan det eg hadde strikket så ut….I grunnen greit at eg rakk opp for å si det sånn. Ikkje bare bare å designe egne kyllinger *ler* Eg er ved godt mot så dette går nok bra 🙂

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

1.juledag, det er vel egentlig den sløøøveste dagen i året? I allefall er den det her i huset 🙂 Eneste eg skal gjøre, ja og det gjør eg frivillig for å få ro i sjela, er å shaine litt på kjøkkenet. Ali tok en del i går, han fordelte middagen og sånn, da er det bare å sette formene i ovnen når sulten melder seg (Selvfølgelig blir det kalkun“rester”, ved å kjøpe en kalkun på nesten 7 kg er det planlagte rester hehe) Eg fikk stappa i oppvaskmaskinen så den bare MÅ eg tømme før eg setter meg ned for dagen 🙂

Fikk ny og nydelig pysj/kosedress av mor mi i går, det ENESTE store minuset er at genseren ikkje var med! Det var mor mi og eg som bestilte den på nett forrige uke: Bukse, Topp og Genser, har sjekket Ordrebekreftelsen eg har på mail også, 3 deler er betalt for, men det var altså bare 2 hun fikk i posten…Vel vel, eg har nå sendt mail til butikken med bilder så er det jo bare å håpe at de tror meg 🙂 For hvordan kan man egentlig bevise at man ikkje har fått det som står på ordren?? Anyway, eg skal ta på meg buksa og toppen,
en passende jakke eller noe har eg garantert.

Men du?

 

 

 

KOS DEG OG NYT DENNE
FINE DAGEN!

 

 

 

Ute er det frost og knall sol!
Det blir trekning av Juleglede Nr 4 senere i dag 🙂
Du kan fortsatt delta HER INNE!

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. veldig enkle og fine genser,noen ganger er det enkle mer enn nok :=) sløvedag her også i dag ,men en spasertur har vi unnet oss.Krysser fingrane for att det 3 plagget dukker opp ,er det en skikkelig butikk så stoler dei nok på kunden sin :=)
      Blir spennende da å se hvem som vinner siste kalenderpakke fra deg :=)kos deg resten av kvelden

Siste innlegg