Når du trenger deilige middagstips i hverdagen

 

Siden eg har vært hjemme å surret i dag laget eg meg en smakrik middag som kicket litt – NICE!

 

 

 

 

Det var mens eg sto å laget meg frokost at eg kom på hva eg ville ha til middag, så da startet eg like godt med en gang! Vasket en boks med kikerter først og laget Spicy Kikerter – De er utrolig gode og de funket 100% som snacks også! Du bør teste, spesielt om du er av oss som blir lett kvesset på kveldstid…kremt! 🙂 De er nydelige i salaten, på bakte potet også, og selvfølgelig til maten eg laget meg i dag *METT*

 

 

 

 

Rotet litt gjennom skuffene i kjøleskapet mitt (Å ja, eg har mitt eget…) for å sjekke beholdningen av grønnsaker….eg må ut å handle kom eg frem til! Hadde en halv brokkoli som begynte bli dvask! Plukket den
i buketter, kokte opp vann og lot de surre en 10 minutters tid. La de i form, skviste de flate med en kopp
og strødde ost over – Bruk den du liker, eg brukte Jarlsberg Lett på min.
Stek dette i ca 20 min til osten blir gylden og litt sprø.

 

 

 

 

Sååå var det å surre sammen røra til TikTok “brødet” eg har blitt litt avhengig av! Eg rører sammen 1 boks mager CottageCheese og 2 egg. Du kan blende om du vil. Tømmer det i en form med bakepapir og strør over krydder eg liker: paprika, hvitløksalt, pepper, kajennepepper og steker det i ca 40 min på 200 gr. Når det er ferdig lar eg det ligge på ei rist med bakepapiret under til det er avkjølt,

 

 

 

 

Da ser det sånn ut! Deler dette i 2, smører hver del med pesto. I dag hadde eg hjertesalat på, stekte 200 gr kyllingfilet og 1 pose pinjekjerner som eg la over salaten, skar ut ei god skive med brokkoli/ost fra formen og la så opp på her igjen før eg plassert den andre halvdelen av “brødet” på toppen – Ble som eg gigantisk hamburger! Fylte opp tallerken med sukketter, paprika og perletomater – Strødde en neve med spirer over til slutt. Dette er en godt måltid for 2 – SÅ nå venter det litt deilig mat på han Dib når han kommer hjem fra jobb.

Hvis du laget et slik brød kan du fylle det med hva du vil: Salat, pålegg og ost funker flott det også. Eg fyller det også gjerne med masse blanda salat og topper det med en pakke stekt kalkunbacon. Litt etter hva du har lyst på, røkelaks funker også kjempebra. Eg filmet hele middagslagingen på Snapchat i dag og du trenger litt tips (Vibbedille)

 

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

5 kommentarer
    1. Fristende mat du har laget!😋 Men regner med at det ikke var suketter du fylte på med sammen med paprika og perletomater😁 Hi hi… Har sett du og andre har laget ‘brødet’ – hva er forskjellen på kun pisket egg/omelett, og pisket egg + cottage cheese? Jeg har ikke spist cottage cheese på mange år (var noe vi spiste, ofte med epleskiver, som ‘slankemat’ i ungdommen..), men mener å huske at det ikke smakte noe? Er det bare at ‘brødet’ blir litt fastere? Og antagelig metter mer? Ha en en fin kveld! Hilsen Line i Oslo😊

      1. Autocorrect…Skal være sukkererter. Eg har spist cottage cheese siden eg drev med idrett som ung, alltid likt det + det er en meget bra proteinkilde, veldig bra å ha i kostholdet om du f.eks er i mye fysisk aktivitet 🙂 Om du bare pisker egg får du “bare” en omelett…Det blir en wrap som du kan rulle om du vil når du lager den med egg og cottagechees, kan på ingen måte sammenlignes med en omelett

        1. Takk for svar!😃 Jeg fikk aldri helt sansen for cottage’n, men har ikke testet på ‘hundre’ år😁
          Noe helt annet, jeg tror sokkene du ga Marna dukker opp igjen, i en ny serie på tv🧶 Er ikke helt sikker på at det er dine, men mener å huske at det var sokker/strømper med maaange striper😃du strikket. De vises på tv når det reklameres for serien, og på hennes insta😊

Siste innlegg