Når kvalitet er viktig, og pris nesten uvesentlig!

 

Du og eg som holde på med litt forskjellig innen hobby & co vet at materiale og verktøy er som regel spinndyrt uansett hobby….Du slipper nesten ikke unna, selv om man kan få tak i bra ting på Aliexpress f.eks. Eg bunkret opp med en del maling i sommer, slettes ikke sååå billig, men rimeligere enn hos orginalforhandler likevel. Men noen ganger må man bare gi etter for en gammel og …ehee…våt drømmmm! I sommer florerte det med “JALLA”reklame fra diverse aktører på Facebook om et hinsides tilbud på Faber Castell KOFFERTER med fargeblyanter….Eg håper virkelig ikke at de som hemningsløst lot seg lure fullførte kjøpet!?!? De kostet kun 239 kr for 120 blyanter..! Umulig at det er Orginalt, både Amira og eg ble blanke i øynene av de koffertene…me googlet fargene opp i mente og uansett hvilket land så var de spinndyre. Husker tilbake fra studietiden, da var Faber Castell nr 1 og Caran d`ache en god nr 2 – Det er litt etter hva man selv er ute etter, tenker eg – og ikke minst lommeboka. I sommer da Amira og eg drev å undersøkte dette hysteriske fenomenene på Facebook kom det da tydelig frem at også hun kunne tenke seg en slik boks..! Det var jo som salig musikk i mine ører! Amira som aldri har tid eller interesse for hobby drømte om en stor fargeboks! Hun ER veldig flink å tegne, men gjør det for lite…så allerede da hadde eg bestemt hva hun skulle få til bursdagen i år!

For å si som sant var, så fort arven var på konto var dette det første eg kjøpte, 2 bokser…en til moi og en til henne! Eg gjemte min boks sånn i tilfellet at hun var innom Hobbyrommet eller at eg fikk den med på et bilde som hun kunne se, for eg visste at om hun så den så ville hun vite at eg sikkert hadde kjøpt 2 *ler* Endelig,
i dag kunne eg åpne opp min og gjett om eg skal kooose meg! Amira ble like satt ut av gaven som eg håpet! Eg sa til Eirik at når hun ble sittende å jobbe FOR mye måtte han finne frem tegnesakene og sette henne
i gang, beste måten på å slappe av i hodet på! Eg mener, når hun ikke vil lære å strikke så er det
å tegne en god erstatter!

 

 

 

 

 

Begge ungene er i grunnen vokst opp med tegnesaker fra Nille i julestrømpen i alle år….Helt greie farger, men om du har prøvd Faber Castell en gang så orker du slettes ikke noe annet etter på, de kan rett og slett ikke beskrive med ord, du må oppleve det!

 

 

 

 

Nå gjelder det bare å hente frem all tegnekunnkap eg har og gå løs på stabelen med tegneblogger eg har lagret! Når eg først begynner er det vanskelig å stoppe…

 

 

 

 

Eg klarte å styre meg! Var jo eeegentlig denne treboksen eg hadde lyst på, men selv eg tok kraftig til fornuft…Innholdet er nøyaktig det samme i metallboksen som eg kjøpte, og hele 1800 kr billigere hehe

Men før eg helt kaster meg 100% over denne boksen har eg sopp om ligger her å venter på noe mer maling 🙂 Pysjen er på og kwellen kan bli lang!

 

 

 

 

KOS DEG DU OGSÅ

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer
    1. Vel vitende om risken for å fremstå som det komplette ‘air-head’ her, ble jeg nysgjerrig på hva som spesifikt skiller god- fra dårlig kvalitet hva slikt fargeblyanter angår? (Ja, den med at spissen ikke knekker for et godt ord, er jo forsåvidt grei, men sånn ellers) 🙂

      1. I teorien skal ikke fargeblyanter kunne knekke, men en boks m fargeblyanter skal heller aldri utsettes for dunk – Det er også forskjellen må tørre blyanter og de om har litt mykere bly/farge. Men ok…Faber Castell…Altså, intet kan måles seg med de, mer fargeekte får man vel kanskje ikke. Du kan blende, du kan farge svakt, men fargene er likevel klare, nei vettu? Du må nesten bare teste det ut rett og slett og da vil du også kunne kjenne forskjellen 😀

        1. Så det går m.a.o hovedsakelig ut på selve fargekvaliteten og bruksområder!
          – Det har seg nå sånn at broder’n røsket med seg rubb og rake av oppsamlet tegnetalent i vår familie siden tidenes morgen, et talent det andre avkommet som ble kokt i hop av den eksakt samme genmiksen, -altså yours truly, bestandig har vært misunnelig på. Jeg ble nemlig knapt tilgodesett med evnen til å kunne tegne firstikkmenn for hånd, så med mindre de faktisk tegner tegningen for meg, er jeg nok kjørt uansett. Men som julegave til nevnte bror derimot, kan det nok brått være vi er inne på noe her.. 😉

Siste innlegg