Nisselue, den FINESTE! -Gratis Strikkeoppskrift

Designet av Karen S. Lauger

 

Selv om den muligens ser “helt vanlig” ut, vil eg si at dette må jo være en av de lekreste Nisseluene eg har sett!? Ofte, eller i allefall noen ganger kan en nisselue både bli litt tung eller tjukk/varm i garnet, men ikkje denne!
Eller jo, den er sikkert god og varm, men den blir lett – Kanskje litt luftig? Lua strikkes med 3 tråder; 1 tråd Arwetta, (<–1,5 nøste) 1 tråd Tilia (<–1 nøste) og 1 tråd Paia (<–1 nøste) – Du får en deilig lue som både glitrer litt +
den blir en anelse pusete. Ahaa den komboen der må jo bare bli helt nydelig ♥

Har du f.eks 3 nøster Arwetta og 1 nøste av de 2 andre vil du kunne strikke 2 voksne luer 🙂

 

 

 

Designet av Karen S. Lauger

 

Om du vil være en blånisse eller en rød, vel det er jo opp til deg 🙂 Lekker lue blir det uansett. Tenk deg denne
i helhvit, eller hva med Julegrønn? Mmm
Du rekker fint et par av disse 🙂 Det er bare å klikke på linken under her så er du klar, garn har du garantert på lageret ditt!

 

GLIMMERHUE
Bildene over
Str Small – Large
GRATIS Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

 

Har eg fortalt at det regner ut? Eller, det PLASKER ned og det har det gjort noen dager nå altså…Det renner snart helt over! Det verste som nå kan skje er jo om det plutselig fryser! Egentlig liten fare for det etter hva eg kan se på Yr.no, opp mot 10 grader ut første uka i desember. Ikkje mye vinter der kan man si. Blir jo ikkje heeelt det samme å pynte ute når det regner og blåser på denne måten, håper virkelig det roer seg frem mot helga, og i helga!

Røfflig planlagt denne uka er at Julepynten MÅ opp fra garasjen enten i dag, men senest i morgen! Handling på fredag sikkert og da skal også alt til bakinga i hus. Heldigvis benyttet med tilbudet på mel og sukker forrige uke og det er jo også det tyngste 🙂 Eg liker å få det meste i hus på en gang for da kan eg bake akkurat når eg føler for det, enten det er morgen eller kwell. Når ingen dager er like i forhold til formen kan det ikkje alltid planlegges, så når eg føler eg kan stå rett opp og ned på kjøkkenet noen timer er det bare å sette fart på Kenwood`n. En tradisjon eg har hatt de siste 30 åra er å lage Fruktflesk 1 helga i advent. Dette er en klar favoritt hos gutta og det er ikkje mange fleksebitene igjen når alt av kakeingrediensrester skal møtes i ei deilig Delfiakake rett før julehelga 🙂 Men det er sånn det skal være. Eneste eg sliter med…eller sliter å sliter, men det er rimelig utsolgt for GODE essenser rundt omkring! Eg VIL f.eks ha Jordbær og Grønne Epler! Burde absolutt ha tenkt på det i sommer…men men

Anyway, eg skal brette et stativ med klær og henge opp en maskin til og sååå skal eg ferdigstille ALT eg strøk i går kwell! 15 perlebrett strøk eg! Jepp og i dag er det frem med silkebånd og diverse så får eg se hvordan det hele blir 🙂

 

 

GJØR SÅ GODT DU KAN
OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

5 kommentarer
    1. veldig fine luer :=) og det høres ut som du får en litt rolig dag i dag ,det trengs det .Jeg satt her og funderte på hva min dag skulle inneholde :=) kan ikke bare strikke ,så nå har jeg satt en deig på totenkringler :=) har ikke bakt det på 30 år :=)ha en fin fin dag da

    2. G’kveld!
      Har du sett utvalget til Cacas, de har MAAANGE forskjellige av essenser 😉 Bl.a. jordbær, men ikke eple dessverre.. Hilsen Line i Oslo

        1. Så dumt… må innrømme at jeg bare så på utvalget og sjekket ikke status.. Sorry! Håper du finner noe du kan bruke! 🙂 Hilsen Line

          1. Det går fint, nå har eg sitron og bringebær som skal være gule og rød, så kanskje eg lager noen grønne bringebær og oransje sitroner også, eller kanskje blå 🙂

Siste innlegg