Noen sjal er til for å nytes……Strikkeoppskrift

Designet av Svetlana Gordon

 

Flere sjal, ja ganske mange faktisk, er til å nytes….! De er jo som kunstverk og i min villeste fantasi klarer eg ikkje helt se meg selv strikke et! Gudene skal vite at eg har mange av disse i mine “Må-Ha” mapper…der ligger de godt, for en dag ser du…eller nei, egentlig tror eg vel aldri at eg strikker et, men det er slettes ikkje fordi eg ikkje liker de – Langt der i fra!

Sånn har eg det med mange av mine oppskrifter, skjønner ikkje helt hvorfor eg kjøper oppskriftene en gang? Vet jo innerst inne at eg ikkje kommer til å strikke de…Likevel er det noe med å eie litt av de i allefall ♥

 

 

 

Designet av Svetlana Gordon

 

Dette er et slik sjal…blir nok aldri strikket av meg, men fy søren så flott det er! En haug med rillestrikke på en noe ny måte for meg…short-rows…Ahaa helt nydelig! Tynne pinner og tynt garn (Typ 400 m/100 gr)

 

STEFANIA SHAWL
Bildene over
Str 200 cm X 80 cm

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

Trooor muligens det er best eg forholder meg til noe eg behersker og ikkje minst får ferdig, ja som maskekamkører! I løpet av helga har eg montert 78 stk! Er ikkje bare helt “Bare-Bare” å montere mine markører…Nei, her skal det jo også lakkes som nevnt, er noe med den siste finish`n vettu…Har enda flere fulle skåler med små dubbeditter som skal monteres, men nå er eg TOM for små karabinkroker….Ikkje sant! Så helt egentlig burde eg kjørt til Stoff&Stil i dag og fått hjem noen flere…sukkdet regner ute…Slengte inn nok en bestilling hos Aliexpress i går og håper at de karabinkrokene er like bra. Men du? Hvis du har bestilt noe fra både Wish og Aliexpress; Er det noe forskjell på leveringstidene? Eg bestilte fra Aliexpress på lørdag og i går fikk en mail om at alt er sendt!?!? Burde hatt denne forsendelsen allerede før helga da eg mangler noen dingser for
å få alle
F I S K E N E helt ferdige….*Veldigutålmodgheregsitter*

Anyway, ut må eg uansett…Har Sommerarmbånd som skal sendes til nye eiere 🙂 Det er gøy!
Kanskje like greit å bare sparke dagen i gang, er jo tross alt mandag….sukk...

 

 

LAG DEG EN FIN DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

4 kommentarer
    1. Åh, det sjalet var vidunderleg!!
      Kunne du forklare ei uvitande sjel kva ein “fisk” er i strikkeuniverset (kjede… brukast til kva?)
      Dei var no fine i alle fall!!

      Ha ein flott dag, det fortener du! Klem!

      1. Det heter egentlig Strikkefisk, eg har ikkje brukt det selv, men ble tipset om at DET burde eg lage. Du henger den på pinnen og den brukes når du øker/feller. For hver øke/fellerunde flytter du fisken en ring opp, når du kommer til endes på fisken har du økt/felt 10 ganger og kan evn starte fra ring 1 igjen. Skal visst nok være et uunnværlig hjelpemiddel 🙂

        1. Så bra, særleg for oss med gullfiskhukommelse! Takk for forklaring <3 då må eg nok bestille ein slik av deg når dei blir ferdige!

Siste innlegg