Sneak Peek på Hobbyrommet – Strikketilbehør


Surrer i vei her på Hobbyrommet og jammen fikk eg flere godt tips til “Hva en strikker trenger” i løpet av de siste dagene – Noen ideér holder eg litt hemmelig enn så lenge fordi eg må teste det ut først,
ja om det i det hele tatt lar seg gjøre å lage 🙂

“Fiskene” over er ikkje helt ferdig, gjenstår litt detaljer, men syns de ble sååå fine!? Ja nesten litt lekre faktisk *Smiler* Men vettu?? Dette var DILL, og når man er litt vel mye nøyaktig tok det hele kwellen i går…jadda
2 tenger måtte til og eg er nødt å kjøpe meg ei ny tang! Har ei skikkelig god en
og de andre er så små og korte i håndtaket at eg får vondt i hendene…

 

 

 

Den svarte kjøpte eg nå nylig og er veldig god, men den rød er en del av et sett eg kjøpte for snart 20 år siden!!
De små der er vonde!! Ny tang, eller en til må i hus! *Noterer på lista over Må-Ha*

 

 

 


Ideén til denne hadde eg før eg spurte om tips, eg har alltid brukt slike fordi eg sverger til 5 pinner når eg strikker sokker! A L D R I har eg fått til Magic Loop på en fin måte, ei heller har eg “orket” å teste de parpinnene som mange liker til sokkestrikke, eg liker å strikke med 5 – Da er en pinneholder helt super! For noen år siden fikk eg faktisk noen veldig fine spøtehetter som eg bruker når eg strikker og det var de eg tenkte på når eg laget mine over her. De eg har laget funker kjempefint! Det var til disse eg måtte ut å shoppe svart strikk til i går og eg tror (selv om det var MYE jobb) eg må lage noen flere. Litt andre figurer o.l – Får sjå hva eg får til 🙂

 

 

 

 

Ellers har eg fortsatt mange markører som skal monteres
og ikkje minst veskepynt/nøkkelringer…

 

 

 

 

Passet jo flott at dette ramlet i posten i dag! Disse har eg kjøpt fra Hobbyhimmelen og CChobby, det er norske nettbutikker….Men altså, hehe Disse er akkurat like de eg har bestilt fra Wish så da vet eg det 🙂 Det positive med å bestille fra norsk nettbutikk er jo at pakkene kommer i løpet av 2 dager og som oftes så “haster” det jo når eg trenger noe, men prismessig har er det slettes ikkje så mye forskjell…egentlig. De over her var ikkje noe dyre, de eg har bestilt på Wish er litt flere i pakkene, men til gjengjeld er jo frakten ganske ekstrem…Så summasumarum er det ikkje så stor forskjell lengre, før svarte det seg mer. Det negative med Wish er jo at det tar så lang tid før det kommer, men noe som er VELDIG positiv nå er at t.o.m småpakker fra Kina popper opp
i Postappen! Tja, det føles som det er mer orden i rekkene og pakken kommer de, bare litt tregt 🙂

 

Så ja, da er eg klar for en kwell her på Hobbyrommet! Dagen min gikk egentlig rett i dass! Sto opp og var fin i form, ryddet/vasket Hobbyrommet, tok meg en dusj og laget meg litt mat: 2 Chia riskaker med kyllingpålegg + en fruktsmoothie…Halvveis i måltidet bare este magen rett ut og ble knallvondt! Ja eg måtte til slutt bare legge meg og eg sovnet, dermed ble hele dagen ødelagt…Vel vel, satser på en god kwell om ikkje annet. Har bestemt at frem til det dukke ropp en ny serie som eg “Bare må se” skal eg nå se Outlander for 2.gang.
Eg så jo nylig Game of Thrones for 2.gang og det var veldig kjekt 🙂

 

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer
    1. Netflix “After life.” Britisk svart humor. Enten liker du den….eller ikkje.

    2. Så utrolig søtt sånn sett pinne holder. Krysser fingrene for at du lager sånn for salg. Da kjøper jeg en av deg 😊

Siste innlegg