Noen vil kalle det GALSKAP!

 

Eg? Vel...eg kaller det investering….Ikkje i sko, men forhåpentligvis i egen helse! Sko ER viktig, i allefall om man ønsker en behagelig tur, tenker eg...Når så føttene får en “skade” (Les: myggstikk….) nytter det liten hvilken sko man stapper føttene ned i, men noen er likevel bedre enn andre! Det er godt å ha et valg om ikkje annet, så da eg gikk Dalsnuten på mandag….Hadde eg valgt fritt hadde det blitt favoritten; Et av de svarte parene i nederste hylle, har 2 svarte og de turkise på øverste hylle er de samme og definitivt de BESTE! Elsker de skoene, derav 3 par + et par lave i samme modell (Turkise øverst til høyre) Ble ganske krise når eg så at de ble en utgående modell i år (Tror eg må skrive en viktig mail til Alfa og si NEI, det er en dårlig idé!) men tror eg har sikret meg for en stund i allefall…Sukk…Men altså, Dalsnuten på mandag...pga myggstikk valgte eg fjellstøvlene ytterst til venstre, de er digg; “Walking Queen”, jadda, man får en dronningfølelse….eller NOT! Eg føøøler de er litt for høye, mulig en treningssak…veldig gode om man går på mye stein og er stødige som fjell når man går nedover og ikkje minst hadde de god plass til myggstikka mine – EXTRA + der altså 🙂 Siden eg syns de var litt massive (Egentlig bare førsteinntrykket) kjøpte eg også DISSE, nr 2 fra venstre øverste hylle, lavere enn dronninga, smaler er de også og de hadde definitivt ikkje hatt plass til myggstikka…Men eg liker de, du står og går veldig godt og stabilt i disse 🙂 Liker de!! Det eg må “trene” på er å gå bedre i lave tursko….føler eg er ei vingle i lave…(Livredd for anklene som i sin tid hadde noe slakke leddbånd etter flere overtråkk i diverse idretter….derfor liker eg beste høy sko) De som kommer dårligst ut av min samling er de gule på nederste hylle…Eller, de er ikkje dårlige, men for meg har de dårlig støtte samtidig som de er supre til å gå f.eks i sanddyner! Fant ut hvorfor! Vet ikkje om det er derfor, men noen sko har en “flaps” som peker opp over overnfor akillesen, mens de gule buer nedover…detaljer vettu, de kan være viktige og ikkje bare pene å se på 🙂 De lave svarte nederst til høyre har en sånn snerten BOA snøring, de liker eg…! På gulvet til høyre står “primadonna nykkene”….ULLskoene til vinterbruk, og siden me her i vest har så hinsides mye snø hver vinter (ler meg ihjel) fant eg det høyst nødvendig med et par….og ikkje bare fordi de passet perfekt til de nye ullklærene eg kjøpte før jul…Men eg kan love at de var skikkelig gode og varme når det først var snø + de var perfekt til ullklærene så klart!

Siden eg våknet like sur som da eg la meg i går fant eg ut det kunne være en god å idé å skrive om noe som gjør meg glad….Skoene mine! Ikkje sant.…Nå er planen å svelge et glass med Chiapudding, ta på favoritttbuksa
og skoene
, komme meg ut og bare gå meg en tur! Myggstikk får nå være myggstikk…
Må ut å blåse bort det sure oppsynet mitt *ler*

 

 

 

LAG DEG EN GOD DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg