Nydelig Lace – Strikkeoppskrift

Designet av Hanna Maciejewska

 

Virkelig en lekker topp dette her! Eg falt først og fremst for fargen før eg studerte den nærmere….Ahaa nydelige detaljer i form av innslag av Lace! Designeren har forøvrig mange lekre design både med lace og struktur. Garantert at du finner deg noe i den portofolien 🙂

 

 

 

Designet av Hanna Maciejewska

 

Toppen er strikket i tynt alpakka/lin garn, 400 m/100 gr. Du kan selvfølgelig velge deg en annen kvalitet, men forhold deg til strikkefastheten på denne toppen. Den har så pass rause mål likevel, ikkje nødvendig å trikse med målene tror eg. Kan lønne seg å forholde seg til oppskriften med tanke på laceinnslagene 🙂 Eg vil tro at denne hadde blitt veldig fin i merino også, lacedelen ville bare blir enda tydeligere.

 

 

LACEBACK
Bildene over
Fra str 90 cm til 140 cm i overvidde
Top/Down

 

 

 

* * * *

 

 

 

Søndag, sol, 13 gr og litt vind…Ikkje så aller verst, derfor tenkte eg meg ut en tur nå etter på! Skal bare ut ved inngangen å fikse noe…Før helga fikk Ali opp hønsenettingen i “taket” der ute så nå er min jobb å knyte opp eføy og Clematis…Det kan bli tungt så eg skal før eg går ut klippe opp masse blomster“tråd” slik at det gjerne går litt mer radig. Dette var jo drømmen da eg i 2018 startet med noen få avleggere fra fjellet bakom her, og nå? 4 år etter har eføyen blitt ENORM, eller egentlig 3 år fordi i fjor ble den angrepet av svartlus og hele sommeren måtte eg klippe av alle nye skudd og vel så det – Ingen fremdrift kan du si. Jaggu har den tatt igjen det i år!! Er sikker på at den har vokst minst en meter til nå! Det kjekkeste er jo at Clematisen følger hakk i hæl, kun en blomst foreløpig, men en haug med knopper. Krysser fingrene for en vill blomstring snart!

Hmm tror kanskje eg bare må komme i gang før sola glir forbi hushjørnet og da kan det bli varmt i den kroken der ved inngangen 🙂 Etter på det er det mye dill som venter meg på Hobbyrommet…

TIPS: Det begynner å minke på både strikkemarkører og strikkefisker hvis det er noe for deg 🙂
Kalendergaver til noen som liker å strikke? Bare et tips 🙂

 

 

LAG DEG EN FIN
SØNDAG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg