Nydelige Votter – Strikkeoppskrift

Designet av Mette Hvitved

 

Selv om det har gått bedre med meg i varmen i år enn de siste par årene så gleder eg meg til årstiden me snart ramler inn i; Høsten! Høsten er vel kanskje den årstiden med mest endringer? Uansett, eg syns den er magisk og skikkelig flott! Eg har mange ganger tenkt tanken om å ta 1 bilde fra terrassen (Utsikten vår altså) 1 gang pr dag/1 gang i uka gjennom et helt år for så å sette dette sammen å se på endringene. Men med min (gullfisk)hukommelse hadde eg vel ramlet av i løpet av første måned…Flott hadde det blitt om eg hadde gjennomført…får se om eg kommer på det ved juletider igjen så kanskje året 2024 er året eg fullfører det??

Anyway, august er en flott måned – Det er faktisk den måneden (+september) det sies å være de beste badetemperaturene! Så da er det fortsatt håp om at eg skal bade i år! Det frister hver gang eg går tur på stranda…men da burde eg gått med sekk for å ha med badetøyet...Å nei, eg klarer ikkje gå med badedrakt under når eg går tur…Jajo, eg kan egentlig bare hoppe i sjøen med shortsen på for den er sikkert tørr igjen når eg kommer til bilen…Ahaa, kjenner eg lager problemer ut av intet, men eg skal bade i år...eg må bade…Vel, tilbake til votter,
er ikkje lenge til det igjen er aktuelt!

 

 

 

Designet av Mette Hvitved

 

Altså! Hvilke detaljer, hæ?? Lekkert, griselekkert ♥ Deilig struktur! Eg hadde nok strikket disse i Finull kjenner eg meg rett da vet eg i allefal at vottene blir noe varmere etter hvert 🙂

 

DELUXE VANTER
Bildene over
2 voksen størrelser
Dansk strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

 

Nå ser eg endringer fra dag til dag på “Lily”♥ Mer rosa i dag enn i går så det gjorde seg med sol og varme i år, ga de litt gjødning så nå skal de være fornøyd og straks klar for blomstring!
Håper det ikkje blir noe særlig regn de neste dagene…

 

 

 

 

Se her ja! Begynner så vidt å åpne seg!! O`la la!

 

 

 

 

Den røde solsikka ble på langt nær så høy å stor som lovet!! Opp til 3 m står det på pakken og selve blomster skulle bli like stor/større enn en middagstallerken?? Min er som en liten frokosttallerken hehe Mulig, eller eg VET eg burde plantet den over i et stor potte….men larveangrepet gjorde som nevnt at eg ga opp litt i år…
det er en kamp man nesten umulig kan vinne…

Ok, blir nok ut på tur i dag! Tror bare eg kjører bort til brua og går indre Hafrsfjord 🙂 Det er en flott tur, ja å gå langs fjorden på den måten i sola? Mmmm deilig! En enkel tur som gjør godt, går eg ut til Håhammaren som er et flott mål i seg selv blir det litt over ei mil, deilig!

 

 

 

LAG DEG EN GOD DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg