Nydelige Votter – Svensk Strikkeoppskrift

Designet av Maja Åkerström

 

På jakt etter votter? Da mener eg virkelig fiiiine votter? Tipset da er å svippe innom Ravelryprofilen til Maja! Oj oj, der er det mange fine par + det er en del sokker i samme stiltype også 😀 “Rene&Pene” design som eg liker
å kalle det. Vottene kan f.eks strikkes i Finull og Gml.Serien – Ååå det er deilig garn det, spesielt til votter ♥

 

 

 

Designet av Maja Åkerström

 

Det som eg syns er extra fint med disse er tvedbåndstrikken på bråtet, det er liksom den lille extra fine detaljen som er verdt å ta seg bryet med. Husker eg sleit med å skjønne OG få den fint til første gang eg prøvde,
men det ble bra til slutt.

 

JANUARI
Bildene over
En størrelse
Svensk Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

Tja, så var me jaggu midtveis i uka allerede og noe skritt nærmere frøposer og jord haha Ble litt overrasket da eg var ute i grønnsakkasse å “Gravde” litt i går hehe Det er jo masse Bladpersille jo!?! Er de frøposene sånn flerårig eller?? Akkurat nå ser jo ikkje terrassen ut i månaskinn! Fuglene roter veldig i blomsterkassene, det ligger jord over alt! Har et nek i den store krukka og da letes det nok etter frøene som de garantert tror ligger i bunnen!

 

 

 

Eg er nok skyld i noe av kaoset selv siden eg har tømt litt havregryn i krukka…det var så kaldt ute og alle fuglene så jo sååå sultne ut! Ikkje sant…! Vel vel, i dag tror eg det er på tide å TØMME de siste kakerestene ut av juleboksene på kjøkkenet! Ikkje mye igjen, men eg får NELLER av de juleboksene nå og eg er klar for å få tilbake Kaffi/Tehjørnet mitt! Ja jo, eg like te, drikker det sjeldent så eg må få i hus noen spennende og gode tetyper!
Eg SAVNER kokosteen Dib og eg drakk for en del år siden…Den bare forsvant! Men men, eg skal uansett fikse, har sett meg ut noen fine glasskrus eg har lyst på, bare noen få…Ja surre til litt koselig der på benken tenker eg 🙂 Tips til en god te? Eller annet mix man kan drikke varmt? Trodde aldri eg skulle si det, men eg begynner å bli lei kaffi! Nå drikker eg kun 1 kopp til dagen mot “Kaffi hele dagen før”, har også droppa sukkeret for noen år siden…Kaffi hører liksom sammen med en røyk og røyke er det jo lenge siden eg har gjort…Ikkje sant
Nei, på tide å fikse noe nytt tenker eg 🙂

En tur på Ikea kanskje?? Ups!

 

 

LAG DEG EN FIN DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

5 kommentarer
    1. Flotte votter. Virket kjent, så jeg må nok sjekke litt blant oppskriftene mine. Og bruker man tvebåndteknikk på stripene inni votten blir de like. Smak og behag. Her kan jo lyst dominere, eller mørkt dominere også. Da blir det to forskjellige votter.
      Ang. te har jeg funnet meg en sterk ingefærte i en UMS butikk (innvandrerbutikk) Pulver i posjonspakker.
      Klem fra Liv

      1. Hmm den teen må eg sjekke for eg er glad i Ingefær 🙂
        Kanskje eg finner en Kokoste også på IMS 🙂

        Kos deg og ha en fin dag 😀

    2. Kjære snille og herlige vibbedille. Jeg lurer på om du har forslag til en oppskrift på sokker til voksen. Jeg kn knapt strikke men jeg trenger sokker. Så har du forslag til en oppskrift med verdens enkleste måte å strikke på jeg er helt på bunnstadiet der.

      1. Det har eg vettu, eller Tove Fevang har og DE er gode de!
        Det beste med de siden du er hva du kaller “Bunnstadiet” er at du slipper hælen, bedre enn det blir det ikkje 🙂 Prøv ut disse og se om ikkje det går fint: https://www.tovefevang.no/2021/04/01/spiralsokker-til-hele-familien-gratis-monster/ Lykke til 😀

        Hvis du etter hver vilprøvde deg på en hæl har eg skrevet ned en basic sokkeoppskrift som er veldig grei å starte med, spør om du lurer på noe: https://vibbedille.blogg.no/1477479108_26102016.html

    3. Jeg drikker masse te. Ta en tur i en internasjonal butikk. Vår har DET utvalget på te. Jeg har alltid problem med å velge, og å begrense meg.

Siste innlegg