Nytt Hobby Eventyr – Blir du med?

Reklame | Rito Garn & Hobby

 

Det må eg altså si; Rito har GARANTERT den kjappeste servicen eg kjenner til! Mandag ettermiddag sendte eg inn en bestilling, fikk beskjed via Post App i går om at levering var beregnet til 6.april….I dag kl 17 kom hentekoden! Det er kjapt det, lynkjapt må eg si 🙂 Elsker det! Selv om eg hadde innfunnet meg med
å vente til over påske for da kunne eg perle ferdig løva først, må eg si at adrenalinet steg mange hakk
mens Dib kjørte på posten for meg 🙂

Dette er en plan eg har hatt ei god stund, ja å prøve meg på makramé igjen, har gjort det for mange år siden, det er som å sykle: Du glemmer det ikkje! Planen min er å knyte noe som eg skal henge i kjøkkentaket (uavhengig hva Ali måtte mene!) Han er litt redd for taket skjønner du…En annen ting eg har planer om er jo å prøve å blande inn perler også her, ja og da mener eg Hama Perler vettu, eg bestilte også noen Treperler (<—Finnes i flere størrelser) som eg kaaanskje skal knyte inn i selve makrameén, får sjå. Perlene skal i såfall males første, det samme skal Treringene (<—Finnes i flere størrelser) som er på bildet. Disse bestilte eg som en garanti HVIS eg ikkje klarer
å huske hvordan eg lærte å knyte opphenget 🙂 Eg har en enklere variant eg kan knyte,
men da trenger eg altså treringer 🙂 Kjenner at det kribler godt nå ja!

Den store spolen med garn på bildet som heter Infinity Hearts BARBANTE er et makramégarn eg skal teste ut. Min første tanke er at det muligens er litt for mykt (?) er jo vant med at makramégarn er noe stivere og har et mer rustikk utseende. Men men, eg skal prøve å se hvordan det blir, eg kan bli overrasket–> Elsker når det skjer!
Det er mye tykkere enn de andre spolene eg bestilte og av den grunn mye kjappere å knyte med 🙂
Blir spennende okke som!

 

 

 

 

 

Etter å ha studert alle spolene eg fant hos Rito fant eg ut at Infinity Hearts Jutesnor passer supert til det eg ser for meg 🙂 Snora er ikkje mer enn 2 mm, muligens noe tynnere enn det du tenker å knyte makrame med, men det kommer jo an på hvordan du vil ha det 🙂 Eg skal jo bruke 4 tråden når eg knyter, kan også, om eg føler det blir tynt knyte med 8 av gangen – Det finner eg ut når eg starter. For å si det sånn….Eg hadde en liten baktanke da eg i jula kjørte 2 store kroker i veggen på gangen som eg hang julesokkene på *humrer*

Er du på jakt etter garn/tau som dette så har Rito veldig mange varianter som egner seg og ikkje minst et flott fargeutvalg 🙂 Så ja, har du noe som trenger å henges opp? Da svipper du innom Makramé&Knytegarn Kategorien og ser om de har det du trenger 🙂 Hvem vet? Kanskje du har litt liten plass til alle grønnsakene/blomstene du vil plante nå når det er vår? Vel…alt kan henges opp vettu 🙂 Dette er også garn/tau som er ypperlig til f.eks strikke eller heklet handlenett eller andre vesker/kurver 🙂 

 

 

* * * *

 

 

 

Hvis du har vært innom Snapchat’n min i dag kan du se at eg ikkje har gjort akkurat som eg lovet meg selv, men det betyr jo ikkje at eg ikkje har koset meg! Siden Ali ligger dønn vadder med bihulene sine inntok eg først kjøkkenet i dag. Det var nødt til å ryddes/vaskes, der etter tok eg galant styringa på middagen og laget ei DIGER Chiligryte!! Ohhh HEAVEN! Ååå det var steike godt! Det tok meg ca 1 t å lage, og etterpå skulle den bare stå å putre i et par timer. Fikk tatt meg en lang dusj, fått på meg koseklær og eg har jaggu meg fått perlet masse! Ikkje sååå mye igjen på den løva nå, dvs eg snart kan sprette ramma og få gang på malinga 🙂 Før eg helt slår meg ned i go`stolen skal eg perle ei lita stund til, men sååå er det frem med strikketøyet 🙂
Ahaa det er digg med ferie gitt!

 

 

 

KOS DEG DU OGSÅ!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Blir spennende å se hva du tryller frem… husker jeg laget et heklenett en gang.. ca 150 år siden. Men jeg følger ivrig med. Kos deg med ferie… jeg sitter forøvrig på jobb to netter, men så er det påske🐣

    2. Jeg har nettopp kjøpt meg noe makrame garn og vet ikke helt hvor jeg skal begynne 😳
      Gleder meg til å se hva du skal lage, håper du legger ut litt enkle ting med bilder trinn for trinn 😁

      1. Har tenkt å knyte noe til å henge i taket på kjøkken for evn å henge opp litt grønt 🙂 Kommer nok på bloggen etter hvert

Siste innlegg