Nytt i garderoben til skolestart? -Strikkeoppskrifter

Designet av Dorothy Offeciers

 

Det kjekkeste eg visste da ungene var små, spesielt Amira, var når eg kunne strikke opp mange god ullplagg til høsten og vinteren. Ble ikkje like mye da Dib var liten, hadde jo en del han kunne arve – For ull varer nesten evig 🙂 Litt usikker på hvordan det er nå siden eg ikkje strikker så mye “til de små” lengre, men da mine var små var det sååå mye mer gøy/fint å strikke til jenter.  Eller, eg er jo slettes ikkje helt lost og eg tror me kan takke mange av de uavhengige strikkedesignerene at det faktisk nå er mye flott til gutter også – I allefall av det eg har observert 🙂 Amira kunne sitte å peke og velge i strikkehefter og eg strikket med glede. På den tiden brukte hun også alt eg strikket, men det dabbet av da hun kom i tenårene, det samme med Dib i grunnen.

Det ER gøy å bare strikke opp masse votter, luer, skjerf, sokker, gode gensere, kanskje ei ullbukse eller 2 – Legge det klart i hyllene både hjemme og på barnehagen/skolen – Gjøre seg klar for nok et år liksom. Håper at det kan bli aktuelt igjen når en dag en ny runde med småfolk starter 🙂 Da skal nå i allefall mine strikkepinner klirre 🙂

 

 

 

Designet av Dorothy Offeciers

 

Gode gensere er et must! Til de små som kanskje klør litt er jo merino herlig. Husker selv da eg var liten at eg kunne klø på halsen når eg ble for varm – Ikkje behagelig i det hele tatt. Ikkje bruk for stivt garn om genseren skal være litt tykk, som dette, velg et mykt og gjerne litt luftig garn. Likte veldig godt teksturen i denne genseren!

 

ADORABLE GLORIA SWEATER JUNIOR
Bildene over
Str 2 til 12 år

 

 

 

 

Designet av Dorothy Offeciers

 

En god hals er jo alltid godt å ha,
ja gjerne flere i forskjellige farger!

 

ADORABLE FIELD OF WHEAT COWL
Str Small – Large

 

 

 

 

Designet av Dorothy Offeciers

 

Gensere og topper som dette har eg strikket mange av! Veldig god fasong dette her . Strikkes top/down så strikk den gjerne med lange ermer også 🙂 Strikk noen i tynt ullgarn også, supert som underlag når det virkelig er kaldt.

 

ADORABLE GIULIA TEE
Str 2 – 12 år

 

 

 

* * * *

 

 

 

Halvveis i uka og snart helg igjen! Nå skjønner eg ingenting…I går følte eg det var bedring i sikte, lettere i hodet og generelt bare bedre….I dag? Våknet som et D A S S med feber og skikkelig tett + komlete hals…Skal det virkelig gå slik i bølger? Skikkelig narremus dette her og nå kjenner eg at eg er sliten…2,5 uke nå! Kan aldri huske eg har vært forkjøla sååå lenge før!? Vanligvis er det ca 1 uka og man er tilbake i stående og fit for fight….
Her er det bare ræva liksom…!

Heldigvis, får eg si, så er eg sjeldent den som kryper under dyna når eg er syk – Da må det i såfall være smerter som får meg dit. Eg kan godt sitte å bare surre for meg selv, fikk montert mange miniatyr pingviner i går og i dag står en sverm med bier for tur 🙂 Siden eg følte meg ganske ok i går ordnet eg også til en herlige Give Away,
det er bare å bli med – Trekning på fredag 🙂 Om du ikkje har fått det med deg la eg ut en god del Rocailles perler på mandag, har 2 pakker igjen om du skulle trenge litt påfyll.

Vel vel, tror muligens eg skal prøve meg på en dusj i dag, kanskje eg føler meg litt bedre i det minste…Føles som et ork akkurat nå, men det er jo håp om å føle seg litt bedre etter på om ikkje annet. Satser på det!

 

 

 

LAG DEG EN GOD DAG!
Her plasker det ned og blåser godt.

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

3 kommentarer

Siste innlegg