Oppgraderte LOMMETØFLER – Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Denise Samson

 

Umiddelbart når eg hører ordet “Lommetøfler” så tenker eg på Hedvig sine Lommetøfler fra 2006! Tenk du, det er hele 14 år siden det ble produsert sikkert 100`vis, ja hvis ikkje tusenvis av slike enkel tøfler. Mor mi fikk dilla på de for et par år siden og nå har alle både hun og eg kjenner fått seg en anseenlig samling med nye 🙂

MEN! Lommetøfler kan være så mangt, bare de passer i en lomme så er de kvalifisert 🙂 Tøflene til Denise Samson er jo kjempelekre! Dessuten syns eg tøfler av denne typen er veldig kjekke å strikke + det går kjapt 🙂 Kjappe Gaver vettu, ja og absolutt flotte gaver! Disse tøflene er strikket i Alpaca Storm. Tøflene av samme type som eg strikket for noen år siden brukte eg 3-Tråds fra Rauma 🙂

 

 

Designet av Denise Samson

 

Siden mange ble sååå frustret over Disse og Disse Tøflene som eg la ut i går ikkje var på norsk så må jo gleden være STOR nå: “Lommetøflene” til Denise er nemlig en NORSK Strikkeoppskrift! Woop Woop!

 

LOMMETØFLER
Bildene over
Str 37 -41
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

Halle min! Tiden går bare i fra meg i dag! Har ikkje kommet i gang med perleriene ennå, nei….eg vaska stua
i steden for! Ja noe måtte eg gjøre mens eg vasket noen kjappe maskiner med klær! De kjappe maskinene består som ofte av 1 eller 2 plagg pr maskin, ergo vaskes de på kjappe program. Sånn type Taekwondo draktene, dresskjorte og dressbukse. Da gidder eg ikkje sette meg ned å perle når eg likevel må springen frem/tilbake, så ja, da vasket eg stua i mens 🙂 Rydda og vasket kjøkkenet også faktisk, badet der i mot er bombe, men eg husket
å ta på skylappene før eg gikk inn dit! Nå surrer vaskemaskinen stapp full av klær og de skal snart henges opp. Tja, så da har eg strikket da vettu – Litt enklere å bare slenge fra seg haha Måtte jo først nøste opp
noe mer garn så litt tiltak var det, men men.

Dib er på vei hjem, da blir det litt mat i lufta før han skal på trening halv 6. Mens han er på trening stikker eg til mor mi i mens siden Dib også må hentes! Han har jo bagasjerommet på bilen fult av utstyr som han må dra med seg frem/tilbake for hver trening siden han er hovedinstruktør – Heldigvis nærmer det seg lappen og bil på han MoHaaa DET kommer til å bli rart! Han!? Alene i en bil liksom…!! Vel vel, selv om dagen ikkje ble helt som først planlagt har eg fått gjort mye nyttig likevel 🙂 Godt er det!

 

 

KOS DEG MASSE
DU OGSÅ!

 

 

Det er SÅÅÅ gøy at mange av dere har vært “Skap”perlere i flere år uten
å ha sagt noen ting!! Så GØY! Nei nei, det er IKKJE flaut å perle!

 

 

 

Go`klem fra ei HAPPY Vibbedille 🙂

2 kommentarer

Siste innlegg