På tide å smelte sjokoladen ~ Lekkert!

 

Jadda, fikk fylt en kakeboks i kwell da + eg laget en porsjon karameller 🙂 Laget trippel porsjon av Havreflarn fordi eg har tenkt å lime 2 og 2 sammen med sjokolade + eg skal jo gi bort noen også 🙂 Sjokoladestyret skal eg fikse
i morgen tenker eg, blir bare tull og vas om eg skulle begynt med det nå! Eg laget Havreflarn første gang i fjor og da med Amira sin oppskrift, den fant eg ikkje nå når eg skulle bare og plutselig scrollet eg frem en oppskrift på TikTok!! Jadda det er der det skjer *ler* Du har sikkert din egen oppskrift? Om ikkje kan du søke opp Helle Ørbeck på TikTok – Hun har fantastisk mye annet godt også så vel verdt besøket 🙂

 

 

 

 

De var superenkle å lage og endte opp med 108 stk, så får me e hvor lenge det varer…! Karamellene satser eg på å skjære opp i morgen, venter cellofanark i posten i morgenså da blir det innpakking 🙂 Eg har alltid bare brukt
1-2-3 Karamelloppskriften, men i år prøvde eg en ny oppskrift, ble gode de også og Dib mente han kjente ikkje forskjell på disse og min, vel vel...De kokte nå ferdig på halvparten av tiden og stivnet relativt kjapt! Oppskriften eg brukte ligger på Instagram: Ina Martine Sorensen 😀

 

 

 

 

Dib fikk pakke opp en gave i kwell,  han var nesten nødt siden det var en kalender, nemlig CHILI KALENDEREN! Han sier alltid han ikkje kjenner noe når han tygger f.eks fersk chili, ja t.o.m Habanero!!! Det går liksom helt fint! Så ja, eg tenkte det var på tide han fikk noe å bryne seg på 🙂 Vel…han åpnet nå i kwell fordi me var litt spente og der vettu…Kalenderen er for 2, det er dobbelt opp i lukene: “Haha mamma, då må du også spise!” Vel..eg blir jo fint nødt for det da…I kwell var det easy med Vindstyrke 6, men hører rykter om ville orkaner og skikkelig “uvær” opp til 15 i vindstyrke…! Ok, dette kan jo blir koselig siden eg ikkje har egen kalender 🙂 Nå der i mot må eg komme meg i seng for eg skal fortsette på kjøkkenet når eg står opp

 

 

 

SOVE GODT

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer
    1. Chili Klaus er jo kult da.
      Datteren fortalte en gang om at de hadde en chili-shot eller noe slikt i en bar hun arbeidet. En med relativt sterk vindstyrke. Og jo ut på kvelden kommer det jo menn som er tøffe i trynet og skal ha den sterkeste varianten. Og så står hun klar med et stort vannglass når de går ned i knestående. Burde vært melk, men som hun sier. Det er ikke alle bargjester som skal ha et stort glass melk inne i baren min på slutten av en kveld.

    2. Juŋká på nrk har en morsom video hvor de skal spise en hel sånn kalender, det går vel bare sånn der. Dere får se den sammen.

Siste innlegg