På villspor i fjellet!

 

JuHuuu I dag var det dags for Topptur igjen og søs hentet meg 09:55 – Nokså like der hun og eg, ALDRI sent ute 😀 Turen gikk mot fjellene i Sandnes Kommune og målet var Øykjafjellet 🙂 Det var sol når me parkerte og det så virkelig lovende ut, men Yr.no meldte også noe småbyger – Småbyger er helt greit, men ingen nevnte størrelsen på hver enkel regndråpe! Du hildrane du for en size! Søs ble ganske så våt for hun valgte kun vindtett i dag –
Takk og pris for grei temperatur så slapp me unna frostskader
*ler*

Ellers var det en del sørpe og det ble hopping på steiner i myra, returen var enda våtere og det ble noe sleipt, men sånn kan det bli nedover et fjell….Sleipt altså. Uansett, en flott tur, lukter knallgodt ute i skogen nå,
dårlig med sopp da – Spesielt den man kan spise 🙂

 

 

 

 

Men altså, ingenting blir feil ute på tur...Bortsett fra om du zoomer inn
å ser styggedommen i bakgrunnen…

 

 

 

 

*Groooo! Så du hvor nord ble av???*

 

 

Det så litt spøke der et øyeblikk! På hver vår side av myra ble me (Eller søs da) litt i tvil om hvilken retningen det var me skulle gå…Eg har aldri snøringa! Visste seg at me bare var på feil side av et gjerde og når me hadde kveltret oss over det så me “lyset” – Takk og pris for at bonden her ute hadde droppet piggtråden! Oj Oj!

 

 

 

 

Etter flere høyder nådde me til slutt den høyeste, selv om det plasket ned var det jo flott! På fjelltoppen der borte ser det ut som om hele E39 passerte over fjelltoppene! 🙁 Sinnsykt hvor mye de der turbinene ødelegger…Trist!

 

 

 

 

Altså! Det er jo en 4-felts vei på toppen der!?!?

 

 

 

 

Lutsivannet der borte 🙂 Det rareste vannet eg har sett ovenefra! Så mange krusseduller og viker –
Mange fine plasser man kan slå seg ned med telt f.eks.

 

 

 

 

Ser jo ut som fjelltoppen står i brann!
Flotte farger ♥

 

 

 

 

Sjeldent og aldri sure miner på tur 😀

 

 

 

 

*Maleri*

 

 

 

 

Sett så søt!? Den hoppet foran oss på stien 😀

 

Her var nok søs litt ut av fokus *ler* Pil til høyre er første topp me gikk til, så var det neeed igjen før me
prøvde å springe opp siste toppen opp…Søs (<—
The mountain goat)  klarte det, eg ramlet litt av og gikk siste del, men fikk opp pulsen da 🙂

Etter registrering og bilder på toppen var det samme vei ned igjen. Litt over 3 km oppover og det samme ned igjen. Til nå har det jo blitt 3 lange og gode turer på meg denne uka så eg kjenner jo at eg har gått mye!

Var jo på lang tur både lørdag og søndag!

 

 

 

 

Etter på var det innom søs si hytte for å vanne litt
i drivhuset og spise/plukke epler ♥

 

 

 

 

Eg fikk plukke Prinseple Treet tomt
og de små røde der er de beste eplene! ♥

 

 

 

 

Skulle jo tro det var midt på sommer, altså…de Petuniaen hun har er enorme!! Me hadde de samme,
men våre var
“Ferdige” allerede tidlig i august…

 

 

 

 

ALTSÅ!!

 

 

 

 

Det bugner også av tomater!! Fikk med meg en god pose hjem,
skikkelig gode tomater!

 

 

 

 

Alt er mulig i drivhuset på Li 🙂
Denne busken her er full av lime!

 

 

 

 

Jepp, en bra tur!

 

 

 

 

Fortjente virkelig en is i dag! Laget min egen i går 🙂 Fikk en stor pakke med kake/bakeutstyr i forrige som eg kjøpte på knallsalg. Kjøpte 2 forskjellige isformer. Her har eg knust frosne bringebær i blenderen, dette tømte eg opp i Vanilje Kesam, litt honning, rørte sammen og hadde det i formene. Friskt og herlig! Har tatt på litt sjokoladesaus som stivner, burde jo smeltet kokesjokolade…men den halve plata eg
fant forrige uke ryddet eg bort….(Les: Svelget!)

Tja, tror eg skal lage meg en god kopp med LakrisTe
og finne frem strikketøyet 🙂

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer
    1. Naturen er fantastisk uansett vær og vind. Med riktig tøy blir det bra. Og den søsteren din må da ha mer enn ti grønne fingre. Greit at det drypper litt godsaker på deg også.
      Klem fra Liv

    2. Etter at jeg ble pensjonist og mammaen vår døde så brått, har jeg hatt god tid til lillesøster 🥰 Mange turer har det blitt, noen tyngre og lengre enn andre, men aldri en sur mine eller antydning til å gi opp 👏🏼👏🏼👏🏼. Festlig å lese om dine opplevelser fra turene våre søs 🤣🤣🤣

Siste innlegg