Pizza Uten Mel – Knall God!

 

Altså…! Hva gir du meg?? Du er enig i at dette ser meget godt ut? Ja om du er glad i pizza. Eg ble overrasket at det faktisk var like godt som det ser ut, i allefall om man er litt open minded! Har for lengst funnet ut at hvis eg skal spise pizza så må det være uten mel, det er om eg vil ha det OK etter på 🙂 Veldig enkelt og kjapt å lage,
0 heving what so ever, så dette går kjapt!

 

OPPSKRIFT på Pizza uten mel

 

 

 

 

Eg følgte oppskriften sånn ca, gjorde mine egne endringer:
Erstattet havlparten av havregryna med Mandelmel, Havremel og Havrekli

 

 

 

 

I blenderen mixet eg egg og Cottage Cheese….

 

 

 

…ble skikkelig creemy og NICE!

 

 

 

Alle ingrediensene ble knadd i Kenwood`n og etter på var det bare å klappe deigen ut på bakepapir 🙂
Det enkleste var å ta vann på hendene og trykke det ut, ikkje la bunnen bli for tjukk. Min ble litt tjukkere i midten
og akkurat det området ble ikkje helt gjennomstekt. Nesten gang tror eg at eg skal lage små porsjonspizza 🙂

 

 

 

 

Du topper den med hva du vil, eg tok: Smørte på tomatpuré først, så et lag ost, skar opp røkt kyllingpålegg,
små tomater, løk, grønn paprika, chili og ananas i småbiter. Krydret med litt oregano også 🙂
Sååå er det bare å steke….

 

 

 

 

VOLÁ!!

For å si det sånn; Neste gang Ali lager pizza, lager eg min egen bunn! De siste gangene han har laget pizza spiste eg ikkje…Trist, ja for pizza er jo snadder! Ikkje sant? Spent på hva du syns om dette hvis du lager 🙂

I dag har eg ikkje vært på tur, men eg har lekt husmor/vaskehjelp og det kan noen ganger vinne over den mest strabasiøse turen! Spesielt om man bestemmer seg for å endevende gutterommet! Endevendte også kjøkkenet for å kunne lage mat + eg vasker klær til den store gullmedaljen -Deilig! Sett bort fra litt vind i dag har været vært upåklagelig….helt til det begynte å snø for 2 min siden…Mon tro om det er de aller siste krampetrekningene??

Tenker eg må ut på tur i morgen. Skal til legen ca midt på dagen og tanken er da å gå en tur med utgangspunktet der i fra, ut mot Tungeneset tenker eg er en fin tur 🙂 Yr forteller meg at det skalvære hele 7 grader og sol!!

 

 

 

KOS DEG VIDERE!
Lag deg en pizza!

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer

Siste innlegg