Ribb på Ribb – Strikkeoppskrifter

Designet av Svetlana Volkova

 

Ribbestrikk er jo en av mine favoritter sammen med riller, enkelt, greit og så fint – Syns eg 🙂 “Rent og pent” som eg pleier å si 🙂 Alt man skal strikke trenger ikkje være noe extra, for ei enkel ribbelue, eller votter er jo helt topp spør du meg 🙂 Dessuten er det så pass enkelt og kjapt å strikke at det er ennå mulighet å strikke noen gaver, er jo bare den 8. i dag 😀 Garnet som er brukt er i vottene Merino/Cashmere på ca 112 m/50 gr.

 

KNITPURL MITTS
Bildet over
Str XS til XL

 

 

 

 

Designet av Svetlana Volkova

 

Eg har strikket uhorvelig mange luer gjennom årene. Egentlig en haug av upraktiske luer, men også skikkelig gode. De beste er i ribb etter både min og Dib sin mening, og han bruker mye luer! Disse luene er forøvrig strikket i Baby Merino fra Drops med en strikkefasthet på 36 m/40 row på pinnenummer 2,5 –
Ahaa de luere er garantert knallgode!

 

FAMILY TREE BEANIE
Str XS til 2XL

 

 

* * * *

 

 

 

 

Heeelt greit og koselig med snø, men den bestilling har tydeligvis gått feil…eg PRESISERTE tidligst 23/12 i min bestilling!! Mulig noen kødda det til og ønsket seg det tidligere….finner meg ikkje det liksom…Men ok…!! Da får eg det vel som eg vil neste år da heller…?? Eg må nemligen ut å kjøre en tur, men det skal gå fint så lenge det ikkje skal snø mens eg er ute…Lov å håpe selv om himmelen er tung.

Uansett, når eg er hjemme igjen skal eg trille ut noen 100(vis) av de beste peppernøttene!! De er sååå himmelsk gode, du kan ikkje tro! Fikk oppskriften fra Henriette på Karmøy for noen år siden, og siden har eg bakt de hvert år! Disse anbefaler eg på det sterke om du er glad i peppernøtter 🙂

Nå skal eg bare først pakke et par Julenisser som skal ut å fly!
Så koselig 🙂

 

 

LAG DEG EN GOD DAG

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer

Siste innlegg