Rottas År! – Strikk en KATT!

Designet av Sara Elizabeth Kellner/ Foto: fabulousbeetle

 

Trenger strengt tatt ikkje like rotter for å strikke ei, unødvendig strikk har alltid vært noe mange gjør og liker. Det er kjempegøy og veldig ofte støter du på litt smarte triks underveis som du gjerne ikkje gjør på andre prosjekt 🙂
Eg er vel oppvokst med at rotter er en skikkelig uting, men eg har også hatt gleden av å sett at også rotter kan kose! (Til en viss grad i allefall) Mus der i mot syns eg bare er søte og det er lenge siden eg har sluttet å endevendt på stua om Milo er så (u)heldig å ta med seg ei uskadd hjem!! haha Mor mi fikk anfall sist det skjedde for det er jo lite eg kan gjøre! Nytte IKKJE å springe etter ei mus for å si det sånn. Eg lukker bare dørene inn til resten av leiligheten så overtar Stefano D`Milo (<—Katta) jobben. Som regel ligger musa hodeløs midt på stuegulvet dagen etter…MEN, så sant eg har sjans så redder eg musa og slipper den ut, her er det ikkje eg som er monsteret *ler*. 2 ganger har katta vår kommet inn med ei rotte, det er straks litt mer arbeid for han å dra med seg hjem. De er jo ikkje stygge!! Syns eg da, tror mye av skrekken for rotter henger på det dårlige rykte. Det ble sååå mye mer faenskap ut av det da Stefano D`Milo (<–fortsatt katta!) kom hjem med en LEVENDEN Hakkespett og slapp den løs i stua! JISES sier eg bare! Anbefales på ingen måte, men strikk deg heller ei rotte eller 2 det er da tross alt rottas år, kall dem gjerne for mus om du vil 🙂 Høres litt mer søtt ut. Tror kanskje du skjønner hvorfor eg falt for bildet over her? Iiiiikkjeeee sant! *humrer* Alt blir lekkert med Holst Garn ♥

 

RATS!
Bildet over

 

 

 

 

 

Designet av Sara Elizabeth Kellner

 

For sikkerhetsskyld kan det jo være greit å strikke en katt også, er jo aldri godt å vite når det trengs 🙂
Dessuten, er du allergisk så kan du jo denne være midt i blinken 🙂 *Kjempesøt*

 

THE SCULLERY CAT
Ca 30 cm høy

 

 

 

* * * *

 

 

Åååå ENDELIG fredag!! Ikkje bare det, men det er jo også Valentine ♥ Ikkje for at me pleier å gjøre noe særlig extra ut av det, men eg tror eg trenger litt nye blomster i hus i dag. Blir nok en tur innom MesterGrønn ja 🙂
Eg syns det har vært ei lang uke og eg har ikkje hørt noe fra legen ennå…Det kan jo være han drøyer det til mandag når eg skal ut til han igjen, men eg vil jo tro at prøvene er ferdig analysert? Det hadde holdt med en sms liksom, enten “Alt er normalt og bra” eller “Me tar det på kontoret”, men hvis ikkje får eg jo bare vente til mandag. Eg vet jo at den aktuelle prøven er for høy og som kan indikere at dette “falske” gallegangsystemet eg har begynner å tettes, men eg vil jo vite litt mer da! Jaja

Anyway, fredag og me skal hente hjem litt HelgeKos 🙂 Dib har ytret ønske om Nachos i morgen så me får se hva me finner 🙂 Nå er det ikkje sååå lenge før Gartneriet her borte åpner igjen, eller, me kan få tak i egg, eplemost og litt rotgrønnsaker der nå, men snaaart er det ny sesong med minitomater og agurker 🙂 Gleder meg for eg savner det hele vinteren!! Å nei, det er ikkje det samme å kjøpe en plastboks fra “syden” på Rema hehe Perletomatene til VårSol er det ingen som kan måle seg med bare så det er sagt 🙂

Jaja, eg får ta meg en runde på badet og drikke litt mer kaffi før me legger på hjul,
skal også handle for mor mi så litt frem/tilbake blir det 🙂

 

 

LAG DEG EN FIN FREDAG

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂
Fortsatt 100% røykfri! 427 dager

0 kommentarer

Siste innlegg