Så fint, helt enkelt…Likevel et helvete…

 

Den sist eika har eg testet ut å farget gipsen før eg støper…Gikk jo til innkjøp av malerskrin da vannmaling er best til dette, men du vet…når gipsen er hvit blir det svake pastellfarger…Fin nok det, men ikke om man vil ha klare/sterke farger. Satt å tenkte på fargepigmentene me brukte å blande i malingen da eg studerte,
de var jo magiske…Søkt det opp og jammen hadde de ikke dette hos Panduro! Under info`n på disse står det tydelig at de kan også blandes i gips og skal gi klare flotte farger! Eg var i 100 og veldig gira da Dib hentet pakken med seg hjem etter jobb i dag! Prøvde å finne ut blandingsforholdene på dette, men ingen sted fant eg det! Er jo greit i maling, da er det ganske lite i forhold til maling som skal til…Hmm…Eg startet med den svarte, målte opp vannet som trengtes i formene eg skulle støpe i. Begynte med 1 ts rørte det ut
i vannet, å ja da, det ble fort svart…tok enda en ts for å være sikker…Begynte å blande inn gipsen, så mye som skulle i forhold til vannet…Hele gøgga ble jo grå…tok opp i mer farge, mulig det var dumt når gipsen allerede var opp i? Ikke vet eg….

 

 

 

…men ok, fikk det nå i formene og det ble svart som natta når det stivnet JuHuuu på dette tidspunktet var eg optimist, kjente med fingeren på bunnen her og det lå en del fargepulver helt løst her!?!?! Akkurat som det ikke hadde blandet seg inn…Hmmm

 

 

 

 

Resultatet ble jo heller ikke slik eg så for meg!?!? Med den rette dekoren kan jo krukka likevel bli stilig, men eg ville hatt den kullsvart! Den brune er den meste “perfekte”….hva de flekkene er aner eg ikkje….Det brune pulveret blandet seg god med vannet og det var ikke pulver uten på krukka når den var tørr,
den oppførte seg akkurat som de hvite eg støper…

 

 

 

 

Uansett var den røde verst, ja rett og slett et Helv....! Når eg blandet pulveret i vann var det vanskelig
å blande det sammen med vannet…Håpløst mer eller mindre….Mye pulver uten på skåla når den er tørr….HVA SKJER!?? Å ja, alle 3 fargene skal kunne blandes med gips…Hva gjør eg feil? Eg finner ingenting om dette på nett, eneste eg finner er: “Ta på hanske og ikke pust inn pulveret” HMS altså…
Har du prøvd fargepigmenter i gips? Hvis du har eller hvis du vet, fortell meg meget gjerne hvordan 🙂

Som du skjønner har eg hatt det eg velger å kalle en drittdag…Ikkje bare våknet eg av znorking i halv 5 tiden i morges og ikke fikk sove igjen pga kutt i en tå, men da Dib gikk på jobb kl 7 gikk eg etter hvert å la meg
i hans seng, satte alarmen på kl 11….og eg våknet 13:45…! Å ja, eg var skikkelig sur da eg våknet…Jaja, det er fredag i morgen og det er meldt ok vær i helgen, opp til hele 11 grader! Må blir tur av det så eg har brukt både grønnsåpe og god salve på tåen…Hekkan, nå er det nok med de beina!!

Finner frem strikketøyet eg, der er det intet problem i allefall

 

 

 

 

SOVE GOD,
når du legger deg

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok 

5 kommentarer
    1. Føler med deg med gipsen.
      Selv strever jeg med trekking av skumgummi , vatt, mellomstoff og ytterstoff skal bli fint på en treplate som sittepute på benk. Kryping på golvet og pressing og strekk av stoffer. Puhhhh.
      Etter en god natts søvn går det sikkert bedre, får vi håpe. ☺️

      1. Så på tid for hjem hvor de tok gladpack rundt og da gikk det lett å få på trekket

    2. Alt skal ikke være lett. Du knekker nok koden etter en god natts søvn. God bedring til foten din.

Siste innlegg