Skal det være ei allsidig nøtt eller 2? -Eller 300?

Designet av Shino craft

 

Jaja det var den skogsturen eg skulle hatt tidligere ei høst…IKKJE SANT!? Alle de nøttene eg skulle samle, for ikkje å nevne konglene…Jaja…neste år! I år får eg nesten bare ta å strikke de, blir nesten like fine som orginalene, dessuten kan de brukes om igjen OG om igjen. Hvis du nå har vært i skogen i år, samlet deg masse nøtter, da har eg et tips. Nå vet eg ikkje hvor lenge de nøttene “lever” om du har de til pynt? Men, det du evn kan gjøre er å ta vare på “hattene”, deretter tover du ei lita kule og limer den ekte hatten på 😀 Det blir sååå søtt og på den måten kan du få nøtter i akkurat de fargene du vil 🙂 En annen ting, om du ikkje gidder strikke så smått,
kjøp slike små ullkuler og bruk de 😀

Nøttene på bildet over er jo virkelig lekre, de er strikket i tynt bomull,
type babybomull.

 

ACORN
Ca 3,5 cm

 

 

 

 

 

Eg har en del nøtter eg også….2-300 Peppernøtter laget nå i ettermiddag, det er de BESTE så klart! Uten diskusjon 😀 Superenkle, det som tar tid er å trille små “klinkekuler” og steke de. Eg bruker varmluft og de steker på ganske nøyaktig 7 min. Oppskriften på disse har eg fått fra Henriette på Karmøy og eg har lov å dele den ♥
De blir ikkje så harde at du må tenke på tennene, de knekker lett, og så “tæpper” de på tunga før de bare smelte nedover til magen! A N B E F A L E S !

 

 

 

 

 

2 poser med Hasselnøtter har eg hatt i fryseren siden helga, de er litt for harde for meg å spise, de nye tennene mine trenger fortsatt litt trening (I dag klarte eg å knuse Ritzkjekt uten å knekke de først – FREMSKRITT! hehe)
Så ja, siden eg ikkje kan spise hasselnøtter skal….

 

 

 

 

 

…lage meg noen juletrær! Aner ikkje hvor mange nøtter eg trenger, håper det er nok til alle 3 konene 🙂
Da havner nok et tre ned til mor mi. Limpistolen skal få kjørt seg skal du se.

 

 

 

 

Designet av Julia Matiienko

 

Dette er den søteste nøtta av alle, ja hvis du spør meg, så den måtte eg ha med. Dette er jo typiske sånne nøtter som eg kunne heklet! ♥ Julia Matiienko har ei annen nøtt også, kanskje en nøtt som du mer kan bruke
i dekorasjoner f.eks? Ser jo for meg et stor trau eller noe med en litt kraftig “dekorasjon” eller pynt opp i + et par av Disse Nøttene 😀 Hadde eg hatt et slik trau skulle eg hadde det ute i gangen med slike nøtter og de store “Snøhvit” eplene som snart kommer i butikkene ♥

 

ACORN
Ca 10 cm

 

 

 

* * * *

 

 

 

Det UUuuuler ut, skikkelig og! Alle de lange julelysene me har hengende på utsiden av terrassen henger nå på INNSIDEN av gjerdet! Det blåser kuling fra sørøst og da står det rett inn her på terrassen!
Det er 1 gr, men følt temperatur er -10, kaldt ja.

I dag har det vært en lang dag i den forstand at eg sto opp lenge før det ble lyst. Eg var tidlig på hjul, skulle ordne et par ting for mor mi. Var hjemme rett før kl 14 og gikk rett på kjøkkenet; Først laget eg en spennende Julekrydderkake/brød, en oppskrift eg fikk fra Marianne i Danmark. Det duftet himmelsk mens eg bakt (Det ligger filmer på Snapchat/vibbedille) Akkurat nå ligger den på å “tørker” litt før den skal pakkes i plast og legges
i kjøleskapet. I morgen skal eg skjære et par skiver og smake. Oppskrift og bilder kommer nok i morgen. Ellers har eg laget ferdig Beatles Stengene og Peppernøttene, midt opp i bakinga laget eg også en ekta Toromiddag med grønnsaker fra fryseren 🙂

Sitter for øyeblikket med beina høyt i go`stolen,
men skal snart inn på Hobbyrommet å svinge limpistolen 🙂

 

 

 

LAG DEG EN GOD KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

3 kommentarer
    1. Det var fine nøtter🤗🧶 du er så kreativ. Hva ikke du finner av oppskrifter og deler med oss🤩
      Godt i gang med julebaksten og greier, nam❣️
      Gleder meg til å se nøttetrærne ferdig😊

      1. Er i gang med nøttetrær, blelitt kliss da eg monterte feil limpatron, tenkte bare at eg presser den ut….den sprak og limste sammen hele pistolen…Jaja, tok sin tid og kom da halvveis på treet 🙂 Takk skal du ha forresten 😀

    2. Enig med Cathrine her, du er et oppkomme av gode ideer som du deler med oss. TAKK 👏🥰

Siste innlegg