Skjørt for hele året – Strikkeoppskrift

Designet av  Anne Hanson

 

Et skjørt som kan brukes sommer som vinter? Absolutt noe du bør ha i garderoben! Eneste problemet eg har hatt med noen av alle skjørtene eg har strikket er tyngden….og at det da kan sige og bli lengre enn planlagt. Samtidig liker eg at det er litt tyngde i skjørtet slik at det henger fint. Det “verste” er jo et skjørt du ikkje kjenner du har på deg, for gudene må vite hvordan det da oppfører seg, ikkje sant? Plutselig står man der da å blottlegger hele bakre del av fasaden, ikkje alltid like poppis!

Som et eksempel, dog med en sommerkjole eg kjøpte i fjor…Den er sååå fin, lett og luftig! Den går sånn over kneet og helt perfekt til de virkelig varme dagene…Veel…det ble med den ene gangen da eg tok meg en tur på butikken…Altså, du vet noen ganger når man går inn slike automatiske skyvedører som åpner seg på et senter/butikk? Det er akkurat som det kommer et lite dragsug med luft i det du går inn? Ikkje sant...Plutselig hadde eg kjolen opp under haka og måtte holde den nede til eg kom helt inn…Jagge godt eg hadde en sånn tightsshort under, men HALLO!? Kan ikkje ha den på ute om det ikkje er vindstille…Da må eg kjøpe meg sånne lodd som me henger på dukene ute om sommeren…Ikkje aktuelt!

 

 

 

Designet av  Anne Hanson

 

Eg liker aller best strikket skjørt til høst/vinter og da med en ullstrømpebukse under, da føler eg skjørte henger bedre også, uten å flagre rundt over alt – Hvis det har litt vidde på seg 🙂 De siste årene har skjørtene eg har liggende vært noe trange, men kanskje eg kan hente de frem denne høsten?

 

PETALS SKIRT
Bildene over
Str fra 70 cm til 148 cm i livomkrets
Str fra 85 cm til 181 cm i hofteomkrets
Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Jaggu ramlet eg ut av senga før kl 7 i dag….alarmen var på 08:15! Var varmt kan du si…noen er redde for å fryse under 2 dundyner så vinduet var bønnhørlig lukket og der lå eg å “badet” i egen svette…En perfekt måte å gjøre kånå sure på morgenkwisten…! Vel, det var jo bare å komme seg opp og stupe under kranen med iskaldt vann! Dva det ble kun 5 t søvn i natt, noe som er for lite…Satser på at eg ikkje sovner på vei opp Lifjell.

Skal straks komme meg i gang, må ha i meg litt mat og gle meg. Må innom butikken en kjapp tur i dag da eg mange noe av det eg må ha i kjøleskapet, helgehandelen får me ta i morgen – På fredag er eg nemligen opptatt det meste av dagen! Vel hjemme igjen blir det nok en dusj og pysj før eg fortsetter der eg slapp i går kveld/Natt 🙂

 

 

 

LAG DEG EN
INNHOLDSRIK DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg