SOCK MADNESS – 4 Gratis Strikkeoppskrifter

Designet av Elke Becker

 

Februar 2006 – Eg gikk på min aller første strikkekafé! Det var også mitt aller første møte med Opal Garn, det var forelskelse ved første blikk! Det var flere på kafeén som satt å strikket sokker av Opal og der satt eg å strikket på et lappeteppe. Da eg gikk fra kafeén husket eg ikkje hva garnet het, men eg fartet rett ut på en garnbutikk dagen etter. Forklarte etter beste evne hvilket garn eg ville ha, men det virket ikkje som om de på butikken skjønte hva eg ville ha…2 farget Sisu (tror eg det var) var det eneste de hadde, eg var sååå skuffet! Ikkje var eg på nett heller så eg måtte vente til neste kafé…I mens så styrte eg i vei med flere smånøster, men det var umulig å få til den samme effekten! På neste strikkekafé skrev eg Opal og Regia på en lapp, vel hjemme fikk eg Amira 10,5 år til å hjelpe meg og sammen fikk me bestilt en solig samling av Opalnøster fra Tyskland ♥ Det var da galskapen startet og eg er fortsatt like forelsket i Opal! Sliter litt med å sprette nøstene da for eg venter stadig på de PERFEKTE sokkene ser du! Har mange sokker i Opal, men de er strikket av nøster som eg har 2 eller flere av *ler*

Så ja, eg kjente det prikket i “lysten” da eg fant disse sokkene for å si det sånn og alle disse 4 sokkeparene kan strikkes i Opal. ELLER, lignende garn, No Problem.

Aha DUUU? Vettu hvilke sokker som var et av de aller første eg strikket i Opal?? Ååå faktisk så er det ikkje så lenge siden eg la opp til et par, ja som et venteprosjekt på en måte og nå ligger de der…halvferdige! Det er en skam! Det er faktisk noen sokker som gikk som en farsott i heeele StrikkeNorge sånn i 2006-07! ELSKER de sokkene!! Ååååå sjekk de ut HER INNE <—Gratis Oppskrift så klart!

 

PATCHWORK MIX SOCKEN
Bildet over

 

 

 

 

Designet av Elke Becker

 

CATH SOCKS

 

 

 

 

Designet av Elke Becker

 

LEOPOLD

 

 

 

 

Designet av Elke Becker

 

KALEVALA SOCKS

 

 

 

Her har du mine favorittersokker i Opal Garn:


DibHassan 5 år viser frem de nye Opalsokkene min! hehe Oj, dette er jammen lenge siden, me snakker våren 2008!! Fikk disse sokkene i hodet i går kwell, eg leita, men fant de ikkje!! Trooor muligens de ligger
i en skittentøysdunk på vaskerommet….*Grøss*

 

Her har du det ultimate evighetsprosjektet mitt da:

Teppe strikket på pinne nr 2,00 mm!!! Kan det egentlig bli mer galskap enn det? Men akk det er sååå herlig!
Her strikker eg konsekvent med rester av Opal, eller av de der 10 gr nøstene av Opal.
Hver rute er kun på 6,5 cm! Mini mini ♥

 

 

 

* * * *

Trooor kanskje eg må lukke vinduet om natta frem over…Har fått komlehals! Hmm Ali kommer garantert til
å skylde på vindustrekk, ja han e verre enn mor mi på det feltet. Eg er mer der at så lenge eg ikkje fryser så kan vinduet stå åpent, men men. Håper det er den type komlehals som bare sklir bort når eg har fått i meg en kopp kaffi eller 2 🙂 Kan nemligen ikkje bli syk nå!! Da må eg jo nesten gå i karantene!! Tenker jo på Dib + at me skal ha en utøver eller 2 her også neste helg og ingen av de må bli syke! Jadda, nå krisemaksimerer eg med en gang og det er helt normalt til å være meg! Skal i allefall enn så lenge holde litt avstand så godt det lar seg gjøre 🙂

Jaja godt eg ikkje har særlig mer planer enn å vaske klær og strikke i dag, ja og så MÅ eg en kjapp tur ned på apoteket. Er faktisk på veldig godt vei til å TØMME vaskerommet nå! JuHuuu Neste oppussingsprosjekt her
i heimen er nemligen vaskerommet, ja og det trengs!! MEN!! Eg har satt foten ned og det er ikkje lov å starte på denne siden av nyttår! No No No!! Eg VIL, ja og eg trenger en RYDDIG Jul! Alt var bare sånn halvveis i fjor jul…Ferdig snakk og ferdig diskutert! Eg går rett i BakeStreik hvis ikkje! Er ikkje sååå viktig med det vaskerommet, men planen er å ta Ali sitt rom etterpå og DET skjønner eg at han lengter etter å få i orden.

Anyway, stikker å slenger på masking nr 1 så er nok den klar til å henges opp
når eg har tatt et overblikk på ryddefronten.

 

 

 

HA EN FLOTTERS DAG!

 

Var søren meg 0 gr da eg sto opp!!

 

 

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille med komlehals! 🙂
100% Røykfri i 320 dager!!! JuHuuu

0 kommentarer

Siste innlegg