SOKKER AV RESTEGARN – 3 GRATIS STRIKKEOPPSKRIFTER


Designet av Niina Laitinen

Nå i disse JulegaveStrikkeTidene vil eg tro at også du sitter igjen med ganske så mye restegarn? Vel, da er et par slike sokker noe du bør få på pinnene snart! Det er søren ikkje mange grammene du trenger i hver farge her! I alle 3 oppskriftene brukes det pinne 3,25/3,50, men det står ingenting om strikkefasthet da. Vil tro hvis du har strikket litt sokker vet sånn ca hvordan de bør være og bli 🙂

Bare før noen rekker å “klage” hehe JA eg vet, den første oppskriften er på svensk, nr 2 er engelsk og JA eg vet den siste er på finsk og at du mest sannsynlig IKKJE klarer å lese finsk 🙂 Men eg ser jo ikkje problemet da!? Alle 3 sokkene er jo noen lunde like så da er det bare å telle litt hvis det er forskjellige maskeantall for å få mønsteret til å stemme 🙂 Ikkje sant?

Taimitarhan Kukkasukat
Bildet over
Str 38/39

Gratis Svensk Strikkeoppskrift

 


Designet av Niina Laitinen

 

Ystävänpäiväsukat 2017
Str 38/39
Gratis Engelsk Strikkeoppskrift

 


Designet av Niina Laitinen

 

Joulukalenterisukat 2015
Str 37, 38/39
Gratis Finsk Strikkeoppskrift

 

* * * *

 

Jajaja ikkje en maske har eg egentlig fått strikke i dag! Malerene skulle jo komme i 11-12 tiden så me surret jo her å ventet….De kom ikkje før kl 14! Når kl var 16 var han ferdig å rive tapet og sparkle veggene her i stua og på Dib sitt rom. I dag var beskjeden tilbake til at skulle IKKJE male stua, bare sparkle og tapetesere. Rart me blir tullet? Jepp, derfor har eg bare inntatt tilskuerstolen! I morgen skal de komme i 13 tid å tapetsere inne hos Dib, tapeten til stua får de ikkje før på mandag – så får me se hvor lang tid de bruker.

Da de satte i gang gikk Ali og eg ut i uværet og fikk hjem helgekosen, like greit siden me ikkje vet hvordan morgendagen blir 🙂 Eneste eg vet er at det er fredag!

Eg har funnet frem litt diverse garn og skal prøve meg på litt prøvelapper i forhold til den halsen i det Forrige Innlegget her på bloggen. Har jo ikkje TID til å starte på en nå, men eg bare må prøve!! Dvs, hvis eg ikkje sovner! Burde hatt meg en kwil i dag, men det er alt for sent for det nå så eg får bare holde ut 🙂

Beklager hvis teksten er litt ujevn(?) Noe sidestilt og noe midtstilt? Noe svart noe grått? Vel, eg prøver så godt eg kan, men hele Blogg.no er under store endringer om dagen og bloggen kan leve litt sitt eget liv i disse dager 🙂 Det blir bedre 🙂

 

KOS DEG OG HA EN
FIN STRIKKEKWELL

 

Go`klem fra ei Søvnig Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg