SOKKER! De stiligste så klart! – Gratis Strikkeoppskrift

Designet av Anna Johanna/ NeulistiMNK

 

Siden eg la ut de Kuleste Leggingsene i går så bare måtte det bli sokker i dag! Var noen som kommenterte: “Hadde det ennå vært sokker…” – Vel, her er de, de ultrakule sokkene som er godt egnet til å ha i sko, ja t.o.m
i penskoa sklir disse oppi 🙂 Tynt sokkegarn er cluet! Skal du ha lange flotte sokker til den korte kjolen nå på våren bør ikkje garnet blir for tjukt om du skal ha de i skoene, selv om det frister mest med tjukke
kjappe pinner når sokkene er så laaange 🙂

 

 

 

Designet av Anna Johanna/ NeulistiMNK

 

Eller eeeegentlig….Ut i fra været som herjer her i dag – SNØSTORM – så er det gjerne like greit å sette de tjukkeste pinnene med garn i sving! Her må man virkelig skalke lukene og surre seg inn i ull! Herregud for et vær!!! Tro om det var en forbannelsen med det drivhuset eg fikk i hus i går…?
Liksom: “Å nei du, det er ikkje vår riktig ennå…!

Eg strikket et par lange sokker, ja til midten av låret gikk de, i Opal for en del år siden. Eg VET eg har de et sted, men finner de bare ikkje!! Eg strikket med et av de kuleste nøstene til Opal, de var knall oransj med litt kontrastfarger. Skikkelig stilige! Har mange ganger tenkt at eg må ta en reprise på de sokkene der altså…

 

 

SURPRISE STRIPES
Bildene over
Str 38/39
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

 

Ja, altså, det er snøstorm her i vest i dag og det er bitende kaldt – Det skal eg love deg! Det verste med været er at eg MÅ ut! Eg må på apoteket for mor mi, det kan eg ikkje komme unna så da er det bare å surre seg inn i boblekåpa, og håpe på det beste! Har også planer om å få sendt den stooore pakken, bare den ikkje blir tatt av vinden…Vel, det kan bli et sirkus på vei til bilen, kanskje eg letter? Satser på at dette er de siste krampetrekningene av Kong Vinter for dette kan jo umulig vare?? Ja, for på kalenderen min er det jo vår….? Eller?

Vel vel, det er bare å komme seg på badet og kle seg i ull

 

 

KOS DEG SÅ GODT DU KAN

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

7 kommentarer

Siste innlegg