Sommerkjole – Strikkeoppskrift

Designet av Annie Lupton

 

En enkel liten kjolesak som er veldig godt egnet til å slenge over badedrakten når du er klar for å innta stranda til sommeren 🙂 Eg bruker veldig mye denne type kjoler når være tillater det. Har i grunnen aldri følt meg bekvem med bare badedrakt eller bikini på meg så en liten kjolen løser i grunnen det “problemet”. Når eg føler meg vel har eg det også mye kjekkere 🙂 Kjolen falt virkelig i smak så mulig eg må fornye den delen av garderoben min.

 

 

 

Designet av Annie Lupton

 

Orginalt strikkes den i DETTE GARNET – som du sikkert har hørt flere ganger så er eg ikkje så veldig glad
i bomullsgarn (til klær) så eg har allerede bestemt meg for PURE LINO som er 100% Lin ♥ Herlig når det samtidig halverer prisen på kjolen! Lys eller Mørk Denim hadde vært fint, eller….kanskje en i Terracotta! Jadda, som vanlig når eg er på hugget planlegges det i flere farger med en gang…Så ja, eg falt for denne kjolen kan du trygt si!
Det beste er at alle kantene er strikket med I-Cord, blir som prikken over I`en 🙂

 

 

Designet av Annie Lupton

 

Hva skal man si? En nett liten sak med rause mål og en lett A-Fasong. Dette er kjolen som kan smette ned over en hver kropp til sommeren uten at man må drive rovdrift på seg selv for å passe inn – DET liker eg 🙂
Hvor mange kjoler trenger du? En i hver farge?

 

GYRE TUNIC
Bildene over
Str fra 81 cm til 163 cm i overvidde

 

 

 

* * * *

 

Midt i uka og hvis eg virkelig legger godviljen til kan eg kanskje kjenne på at, ja det begynner å våres! Det er hvis eg også overser kuldegradene som er meldt natt til fredag! Ellers skal gradene stige gradvis ut i mot midt av mars…helt opp til 8 grader skal me få…!…Da kan eg nok snart begynne å tenke i frø o.l 🙂 Må jammen meg snart ta meg i nakken og komme meg bakom blokka også! Må jo sjekke forholda ved fjellveggen der, har planer om
å snike en pose Gresskarfrø ned i jorda der! *ler* Ikkje sånne digre, “bare” noen pyntegresskar. De krever litt plass og eg vil ikkje ofre hele grønnsakkassen for å ha ei skål med stilige gresskar på bordet til høsten 🙂

Dagen i dag blir litt oppdelt så det spørs egentlig hvor produkttiv den blir. Skal kanskje ut å hente Dib sånn ca midt på dagen, sånn kl 15`ish – Han skal på intervju (Lærlingplass) hos et firma han har vært utplassert i 2 ganger og det er litt knotete å komme seg hjem med buss. Senere er det jo ut å kjøre igjen for da er det trening. HÅPER så inderlig at han får denne jobben!! Mine planer er å få prøvd Aamu på for å måle hvor langt eg har igjen å strikke + eg har lyst å sette meg ned å perle, så ja, det gjenstår å se hvor langt eg kommer 🙂

 

 

KOS DEG OG LAG
EN FIN DAG!

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Oioioi, denne var grisefin! Jeg har noe gult gullungengarn som jeg tenker kan bli riktig fint til denne tunikaen. Jeg tror jeg ville lagt opp midlertidig og strikket overdelen oppover og skjørtdelen nedover.

      Takk for alle gode oppskriftstips!

    2. Nydelig kjole!!! Den kunne jeg ha tenkt meg – om den hadde ermer. Armene mine er så stygge så de må pakkes inn

Siste innlegg