Stilige Sokker – Strikkeoppskrift

Designet av  Rebekka Mauser

 

Denne sokkeoppskriften blir eg nok nødt for å kjøpe! Når eg ser sokker som dette, ja som eg ikkje helt skjønner hvordan de får til må eg kjøpe den! Ved første øyekast tenker eg Intarsia, men rundt og rundt(?) hmmm vet ikkje…Mye mulig det er litt tidlig på dagen ennå..Uansett, stilige sokker uansett teknikk, men dette må eg finne ut av 🙂

 

 

 

Designet av  Rebekka Mauser

 

Hvilket garn? Ååå det best! Tynt sokkegarn typ ca 400 m/100 gr og pinne 2,25 mm ♥ Sokker helt etter min smak! Sokker som dette er supre sommersokker, selv om det her i vest er fortsatt tjukke ullsokker som gjelder enkelte dager… Ved å strikke disse sokkene kan du virkelig bli kvitt de alle minste garnrestene, bare for å nevne det,
ikkje en tråd trenger gå til spille her.

 

ZABAVA
Bildene over
8 størrelser
Fra barn til voksen

Ved kjøp før 22.juni får du automatisk 20%

 

 

 

* * * *

 

 

 

Mandag og sola skinner fra skyfri himmel! Best å utnytte dette optimalt for resten av uka blir det stort sett grått og trist…håper bare eg kommer i mål med det eg har tenkt i dag: En kjapp tur til Hillevåg før turen går til Selvåg Gartneri for å få hjem de siste Georginene + noen småplanter/blomster – Da skal terrassen være i boks vil eg tro, noe senere enn normalt, men eg går for en flott sensommer i år 🙂 Noen steder i landet er det vel ikkje skikkelig sommer før etter St.Hans? Dvs at sommeren fortsatt kan bli lang og forhåpentligvis litt varm + det er mulighet for en fin avling av diverse grønnsaker. Det som frem til nå har stått i drivhuset ser jo veldig lovende ut! Før helgen satte eg ett frø med Squash! Jepp, planten blir ganske diger så eg ofrer ikkje plassen på en haug av squash. En plante kan gi ganske mange frukter + det er jo mest for gøy. Sukkerertene nærmer seg en god meter og Pasjonsfrøene gikk i jorda i går! Tenk om det blir fine planter ut av det?? Da er det stor fare for at det etter hvert blir en helårsplante/blomst her i huset!

Ok, skal eg få unnagjort det som er planen i dag må me snart få gang på beina!! Senere vil eg tro eg kravler meg inn på Hobbyrommet for å fortsette med makørene eg startet på i helga…Fikk forresten til en katt, men er redd den kan bli tatt som en gris….Må nok “pønte” litt på den slik at den ikkje misforstås..

 

 

 

KOS DEG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar

Siste innlegg