Strikk deg en kjole vel! -Norsk Strikkeoppskrift

Designet av  Anna & Heidi Pickles

 

Jadda, det måtte selvfølgelig poppe opp en herlig kjole sånn ca rett før leggetid i natt….Får jo ikkje sove da eg! Måtte bare lagre den ASAP, ja for hvis ikkje hadde eg glemt den! Den er strikket i en tråd deilig merino + en tråd med fluffy garn – Absolutt en kjole man kan krype godt inn vintertid, enten det er i sofakroken eller ut på farten 🙂

 

 

 

Designet av  Anna & Heidi Pickles

 

Etter å ha skummet gjennom kan eg fastslå at den ikkje er supervanskelig, så dette kan du klare selv uten mange års erfaring. Strikkes Top/Down og da vil du også oppnå den perfekte lengde for nettopp deg selv 🙂

 

THE SILHOUETTE DRESS
Bildene over
Str 104 cm til 156 cmi overvidde
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Først av alt: La oss snakke om VÆRET! For hva skjedde egentlig der?? Altså…me hadde en fin start der vettu, ja med litte granne kuldegrader hvor muligheten for litt hvitt i desember var til stedet….Ok…så lenge varte den drømmen….I dag? Det regner og blåser fra et ville helv..e! Dråpene er store som klinkekuler og det at me skal ut
å ta helgehandelen + bakeingredienshandelen i dag virker veldig lite forlokkende…DET kan eg love deg! Kunne utsatt det til i morgen, men så er det jo noe med å “Ta helg” på en fredag da vettu…Sukk…De der værgudene klarer aldri komme til enighet om hva som passer seg når, og ikkje minst riktig vær til rett årstid…

Sånn helt egentlig så klarer ikkje VÆRET ødelegge humøret: Eg er nemlig nesten i mål med pyntinga (Mangler kjøkkenet) – I går pyntet eg INNE og på onsdag pyntet eg UTE, da er eg i en balansert rute og kan bare nyte fra nå til over nyttår 🙂 I år hadde eg muligheten til å shoppe julegavene i BlackWeek uka, noe som ikkje bare betyr at eg faktisk sparte en del, men også at eg har så og si alle gavene i hus! Eg handler alltid det meste på nett og det er alltid litt skummelt når man kommer et stykke ut i desember om gavene kommer frem i tide eller ei! I fjor var en av gavene på ville veier og lille julaften måtte eg ut å kjøpe NYTT fordi gavene ble meldt som “mistet” – Det var utrooolig kjip! Det gjenstår å bake en hel haug med kaker og snop, men det er ingen som “Tvinger” meg, det er en koselig Jule“hobby” eg gleder meg til hele året 🙂 Har planer om å pakke kalendere i helga – Det blir kos det!

 

 

HA EN FORTREFFELIG
FREDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg