Strikk en Ståhals!! – 3 Deilige oppskrifter

Designet av Monika Anna

 

Litt usikker, men eg trooor eg kan spotte et hvert prosjekt som enten ER strikket i Holst Supersoft eller som KAN strikkes i Holst Supersoft! Det er som om min indre strikker stadig er på jakt, det liker eg! Nå er jo f.eks genseren eg har i Holst Supersoft veldig soft (<—myk) da, MEN om du finner frem noe tynnere pinner, tja, f.eks 2-2,5 og bruker mer enn en farger, altså at du strikker mønster – DA får du en hals i Holst Supersoft som kan stå! Helt ærlig? Eg har aldri skjønt vitsen med å strikke en type “Stå-Hals” som ramler sammen som et trekkspill og du er nødt til å holde den oppe med tenna om du fryser på haka!? *Wasted Time*

 

LOVE AUTUMN COWL II
Bildet over
One Size
Denne halsen KAN du strikke i Holst Supersoft

 

 

 

 

Designet av Monika Anna

 

WELCOME AUTUMN!
One Size
Denne halsen ER strikket i Holst Supersoft

 

 

 

 

Designet av Monika Anna

 

Denne er noe tykkere, Ull ca 100 m pr 50 gr 🙂 Uansett hvilket garn du bruker, vil du ha den til å stå; Strikk med noe tynnere pinner enn hva som er anbefalt på garnet, du må retten og sletten strikke litt fast og godt 🙂
Litt vanskelig å ha en samtale om du må bite deg fast i halsen liksom…

 

WARM IN WOOLSTOK COWL
One Size

 

 

 

* * * *

 

Vel vel, det er fredag 6.desember og eg har 3 kakesorter in the box og det vil eg si er i rute(?). Min rute vel å merke og det som er ENDA mer normalt er at eg ALLEREDE har sklidd ut av den planlagte bakeliste + at etter bare et par timer i boks så er runde 2 av samme sorten allerede planlagt og ingredienesen er på nytt ført opp på handlelista!! Du kan si det sånn; Når BÅDE Amira og Dib stupte i kakeboksen med MANDELFLAM, da er det tapt! Eller, egentlig er det REN lykke for ingenting er kjekkere enn å bake noe som slår skikkelig an! Så ja, da er det bare å kjøpe en pose til med “sliced” mandler 🙂 *Det GLEDES*

Tja, da blir det nok litt Helgehandel ganske snart. Min foreløpige plan etter det er å prøve å lage noe eg altså ikkje har på den planlagte lista, men som ser så GØY ut å lage! Har i allefall gardert meg med at Amira liker den orginale varianten som kan kjøpes så da kan eg prøve å lage en kopi 🙂 Så ja, dette kan bli gøy! Trenger bare 3 ingredienser som eg ikkje hadde på den første handlelappen 🙂 Jadda, ALLTID kjekt å prøve noe nytt og helt ærlig? Eg liker ikkje den orginale som kjøpes i snopehylla på Rema så dette blir spanande! *ler*

Tror bare eg skal ta å skifte ut pysjbuksa med ei standar GRÅ joggebukse! (Ja eg ER en av de der….) og subbe meg i vei på shopping *humrer*. For å si det sånn: Enten kroppen vil eller ei så MÅ både den og eg! Regner med at mor mi også trenger litt helgepåfyll så en kjapp telefon til henne først må til 🙂 Du kan jo sveipe innom Snapchat (vibbedille) i løpet av dagen, blir det dødt her på bloggen så er eg nok i bakemodus for å si det sånn 🙂

 

 

 

LAG DEG EN
GOD FREDAG!

 

 

 

 

Go`klem fra ei stadig like optimistisk Vibbedille 🙂

2 kommentarer

Siste innlegg